شمانیوز
شما نیوز

طوفان دیشب چه بلایی بر سر تهران آورد؟

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): سیلاب شب گذشته در تهران و به خصوص در منطقه امامزاده داوود خسارات زیادی بر جای گذاشت. به گفته عضو شورای شهر در این حادثه ۲۰ نفر کشته شدند و این در حالی است که ۵۸ نیروی امدادی کار جست‌وجو در مسیر رودخانه را بر عهده دارند و تردد به سمت امامزاده داوود ممنوع است.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

ساعت ۱۹ شب گذشته بود که به یکباره هوای شهر تهران تیره و تار شد نظیر آنچه سال گذشته در تهران رخ داد.

متعاقب این رخداد در تهران بارندگی شدیدی آغاز شد که در عرض چند ثانیه تبدیل به سیلاب و آبگرفتگی شدید در معابر شهر تهران و از همه مهمتر ریزش کوه در منطقه امامزاده داوود تهران شد.

20 کشته در حادثه امام زاده داوود

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران خبر داد طوفان دیشب 20 کشته بر جا گذاشت.

ابوالفضل قناعتی، با اشاره به طوفان و سیل شب گذشته اظهار داشت: بر اثر این بارندگی و سیل مقداری از کوه‌های سمت امامزاده داوود ریزش کرده است.

وی تصریح کرد: به علت ریزش کوه، تعدادی از درختان شکسته و به همراه مقداری سنگ حرکت کرده و در مسیر پل کیگا قرار گرفته و به همین جهت تعدادی از شهروندان که در این مسیر قرار گرفته‌اند جان خود را از دست داده‌اند.

قناعتی گفت: البته آماری که هنوز قطعی نیست اما حدوداً 20 نفر تلفات در این حادثه داده شده است.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در پایان گفت: شب گذشته و در پیرو حادثه شهردار منطقه نیز در محل حاضر شد.

جزییات جدید از حادثه ریزش کوه در امام زاده داوود

به گفته یکی از شاهدان عینی یک لامپ روشن در این محدوده نبود و هوا بسیار تاریک و تمام جاده را گل و لای گرفته بود.

ماموران تا صبح مسیر را باز کردند.

مسیر از 4 کیلومتر بالاتر از پل کن تا مسیر بیراه کشار بسته شده بود.

2 هزار و 500 ماشین پشت این ریزش گرفتار شده بودند و راهداری باید راه را باز می کرد. بعد از چند ساعت فعالیت یک باریکه راه باز شد و ماشین ها تک تک حرکت می کردند و تا صبح کل مسیر باز شد ولی به قدری تاریکی بود که کسی متوجه فوتی یا سقوط در دره نمی شد.

مردم در کوهستانی گرفتار شده بودند که یک لامپ نداشت و شرایط بسیار سخت بود.

عملیات جستجو و امداد رسانی ادامه دارد/برق منطقه قطع شد

بر اساس این گزارش، رودخانه در مسیر امامزاده داود طغیان و کوه ریزش کرد. تونل سولقان بسته شد و افرادی که برای تفرج به کن رفته بودند پشت تونل گرفتار شدند.

بعد از عملیات ماشین‌ها تخلیه و راه یکطرفه شد.

براساس این گزارش آتش‌نشانی‌، اورژانس‌، هلال احمر و سایر عوامل به منطقه آسیب دیده رفتند تا به مردم آسیب دیده امدادرسانی کنند.

روستاهای اطراف کن آسیب دیده و همچنان جستجو و ونجات ادامه دارد.

تا ساعت 4 صبح مسیر باز شد، برق منطقه هم قطع شده بود.

طوفان مصدومی نداشت/ خسارت مالی زیاد بود

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران گفت:‌ خوشبختانه تاکنون طوفان دیروز مصدومی نداشته است، ولی خسارت‌های مالی برجا گذاشته است.

جلال ملکی، گفت: ساعاتی قبل طوفانی با سرعت 70 کیلومتر در ساعت در پایتخت به وقوع پیوست که در اثر این طوفان تعدادی از درختان شکسته شده و چند داربست نیز در سطح خیابان‌ها ریزش کرده بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز نیروهای خدمات شهری شهرداری در حال پاکسازی معابر و خیابان‌ها هستند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: تاکنون 40 حادثه در پایتخت اتفاق افتاده است و نیروهای آتش نشانی با آماده‌باش کامل در صحنه‌های حوادث حضور داشته‌اند.

ملکی افزود: در اثر حوادث تعدادی از ماشین‌های شخصی دچار آسیب‌هایی شده بودند.

ملکی یادآور شد:‌ از سوی سازمان هواشناسی وقوع طوفان از قبل به سازمان آتش نشانی شهر تهران اعلام نشده بود و ستاد مدیریت بحران شهر تهران وقوع طوفان را به آتش نشانی گزارش داد.

اظهارات سازمان امداد و نجات هلال احمر در خصوص حادثه

این در حالی است که معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به وقوع سیلاب در رودخانه جاده امامزاده داوود گفت:‌ این سیلاب، جان 3 نفر را گرفت.

حسین درویشی در گفت‌وگو، در مورد آخرین وضعیت امدادرسانی به سیل‌زدگان در جاده امامزاده داوود، گفت:‌ خوشبختانه اکنون جاده امامزاده داوود بازگشایی شده و تمام خودروهایی که در جاده گیر کرده بودند از منطقه تخلیه شده است.

وی با بیان اینکه 58 نیروی امدادی کار جست‌وجو در مسیر رودخانه را بر عهده دارند، گفت: متأسفانه کنار رودخانه و جاده چند خودروی بدون سرنشین پیدا شده که امدادگران احتمال می‌دهند صاحبان این خودروها در سیلاب افتاده باشند، به همین دلیل کار جست‌وجو را در مسیر رودخانه انجام می‌دهند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات خاطر نشان کرد: متأسفانه سه نفر از هموطنان که در حاشیه رودخانه حضور داشتند به داخل سیلاب افتاده و جان خود را از دست داده‌اند.

تردد از میدان کوهسار به سمت امامزاده داود ممنوع است

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ با اعلام اینکه در حال پاکسازی مسیر امامزاده داود هستیم، گفت: تردد خودروها از میدان کوهسار به سمت امامزاده داود ممنوع است.

سرهنگ عابدی جانشین پلیس راهور تهران بزرگ، گفت: در حال حاضر تردد از امامزاده داود به کوهسار بدون مشکل اما از میدان کوهسار به سمت امامزاده داود ممنوع است.

وی گفت: عوامل سازمان‌های امدادی در حال پاکسازی مسیر از بقایای گل و لای هستند و به محض کامل شدن این پاکسازی، هر دو مسیر برای تردد باز خواهد شد.

عابدی درباره تعداد تلفات و خودروهای گرفتارشده در گل و لای نیز گفت: ما مرجع اعلام تلفات نیستیم، اما حدود 6 خودرو و چندین دستگاه موتورسیکلت در گل و لای گیر کرده بودند.

عابدی افزود: در کل شهر تهران، شب گذشته چندین مورد آبگرفتگی معابر و چند مورد هم قطع درختان داشتیم که در زمان مناسب، معابر پاکسازی شد.

آمار کشته شدگان متفاوت است/برخورد خودروها به تاسیسات عمومی/جاده همچنان مسدود است

رحمتی، درباره آخرین اقدامات صورت گرفته برای مقابله با سیلی که شب گذشته در منطقه کن و سولقان در استان تهران اتفاق افتاد اظهار داشت: در حال حاضر از وضعیت بحران خارج شده‌ایم ولی همچنان نیروهای امدادی و خدماتی در حال کمک‌رسانی به سیل‌زدگان این بخش هستند و تا ساعاتی دیگر جلسه مشترکی با دستگاه‌های زیرمجموعه از جمله هلال‌احمر، اورژانس و دیگر دستگاه‌ها برگزار می‌شود و میزان خسارت وارده اعلام خواهد شد.

وی درباره تعداد کشته شدگان سیل شب گذشته اظهار داشت: آمارهای متفاوتی در این باره اعلام می‌شود ولی آمار رسمی که تاکنون مشخص شده و پزشکی‌ قانونی تایید کرده است حاکی از آن است که دو نفر در این سیل جان خود را از دست داده‌اند و احتمال افزایش آن نیز منوط به تایید قوه قضاییه وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران نیز اظهار داشت: خسارت مالی بسیاری این سیل بر جا گذاشته است و خودروهایی به تاسیسات عمومی برخورد کرده است و جاده‌های مرتبط با کن و سولقان همچنان مسدود است.

عزت‌الله خانمحمدی فرماندار شمیرانات نیز اظهار داشت: در شهرستان شمیرانات بارندگی‌های شب گذشته خسارتی بر جا نگذاشته بلکه تعدادی از روستاها برق آنها قطع شده بود که وصل شده است.

منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied