شمانیوز
شما نیوز

جاش ارنست

در برابر ایران فقط استفاده از گزینه دیپلماتیک کارساز است

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): سخنگوی کاخ سفید مدعی شد توافق هسته‌ای بهترین راه برای جلوگیری از رسیدن ایران به سلاح اتمی است.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): به نقل از آسوشییتدپرس ؛ "جاش ارنست،" سخنگوی کاخ سفید، درباره شهروندان آمریکایی زندانی در ایران مدعی شد: حتی زمانیکه مذاکرات هسته‌ای با این کشور ادامه داشت، "جان کری،" وزیر امور خارجه، و دیگر مقامات ما به صورت مکرر موضوع شهروندان آمریکایی را که ناعادلانه در ایران بازداشت شده بودند، با همتایان خود در حاشیه مذاکرات مطرح می‌کردند. این بدان معناست که نمایندگان آمریکا هرگز به عنوان موضوع معامله، مساله این آمریکایی‌ها را مطرح نکردند و موضع ما نیز این است که این آمریکایی‌ها می‌بایست بی هیچ شرطی آزاد شوند تا بتوانند به جمع خانواده‌های خود در آمریکا بازگردند. ما خواستار آزادی این افراد هستیم و به این خواست خود نیز ادامه می‌دهیم. رئیس جمهور نیز در نشست خبری خود به این مساله اشاره و تاکید کرد نتیجه گیری موفقیت‌آمیز مذاکرات به معنی حل و فصل موفقیت آمیز همه مسائل نبود، زیرا همانطور که می‌دانید، این مذاکرات دو هفته بعد از پایان مهلت اولیه نتیجه داد.
وی افزود: از این رو، ارتباط دادن سرنوشت این افراد با مذاکرات و با توجه به اینکه این مذاکرات نیز به نتیجه نرسیده بود، فقط باعث می‌شد تلاش‌های ما برای آزادی آنان موفقیت آمیز نباشد. برای همین همانطور که "جان کری" نیز گفته است، به صورت روزانه این مساله را روشن کرده است که بازگشت سلامت این آمریکایی‌ها به خانواده‌های خود از جمله اولویت‌های اصلی به شمار می‌آید. ما نمی‌خواستیم آنها را وجه المصالحه‌ای قرار بدهیم که در مذاکرات اتمی بده بستان می‌شد.
وی ضمن اشاره به اینکه گزینه نظامی همچنان روی میز است، درباره توافق محرمانه میان ایران و آژانس گفت: مذاکره کننده‌های ما درباره محتوای این توافق اطلاع دارند و براساس تعهدی که دارند، در نشست‌های محرمانه به اطلاع نمایندگان کنگره رسیده است. تا جایی که اطلاع دارم، "وندی شرمن" در نشست محرمانه با اعضای مجلس نمایندگان در اوایل هفته حضور داشت و پیشنهاد داده است که به نمایندگان سنا نیز در نشستی محرمانه توضیح بدهد. به نظر من وی باید همان شخصی باشد که آژانس به وی درباره محتوای توافق توضیح داده است. آژانس گفته است که می‌تواند به دسترسی‌ها و اطلاعات لازم برای تکمیل گزارش خود برسد.
وی بار دیگر از موضع جمهوری‌خواهان که به گفته "ارنست،" تا چندی پیش می‌گفتند درباره مسائل زیست محیطی اطلاع ندارند و به یک‌باره همه به دانشمندان اتمی تبدیل شدند، انتقاد و با اشاره به برخی مفاد توافق و تعهداتی که ایران داده است تاکید کرد در صورتی که توافق فعلی به درستی بررسی شود، مشخص می‌شود که تنها راه مسدود کردن مسیرهای دستیابی ایران به سلاح اتمی استفاده از شیوه‌های دیپلماتیک است.
"ارنست" همچنین گفت: رئیس جمهور چهارشنبه آینده در دانشگاه آمریکا در واشینگتن درباره توافق به دست آمده با ایران سخنرانی خواهد کرد.
"ارنست" درباره حمله شهرک‌نشین‌های صهیونیست به منزل فلسطینی‌ها و کشتن یک نوزاد فلسطینی هنگام آتش زدن خانه گفت: آمریکا به شدیدترین شکل ممکن اقدام تروریستی شب گذشته در روستای فلسطینی دوما را محکوم می‌کند. حمله و اقدام به آتش زدن فلسطینی‌ها به کشته شدن یک نوزاد هجده ماهه و زخمی شدن سه نفر دیگر از اعضای خانواده وی منجر شد، ما با خانواده قربانی ابراز همدردی و برای بهبود هر چه سریعتر آنها دعا می‌کنیم.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied