شمانیوز
شما نیوز

سربازگیری آنلاین داعش

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): داعش با استفاده ماهرانه از رسانه‌های اجتماعی به ترغیب و جذب جوانان در آمریکا برای هدفش ادامه می‌دهد و نظر مساعد آن‌ها در مورد اسلام را علی رغم اقدامات وحشیانه‌ای که انجام می‌دهد و باعث ناآرامی در سراسر خاورمیانه می‌شود، جلب می‌کند.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

داعش با استفاده ماهرانه از رسانه‌های اجتماعی به ترغیب و جذب جوانان در آمریکا برای هدفش ادامه می‌دهد و نظر مساعد آن‌ها در مورد اسلام را علی رغم اقدامات وحشیانه‌ای که انجام می‌دهد و باعث ناآرامی در سراسر خاورمیانه می‌شود، جلب می‌کند.

به گزارش ایسنا، پایگاه اینترنتی راشاتودی، براساس تحقیقات صورت گرفته دفاع از مسلمانان، مبارزه دولت سوریه و ازدواج با یک مسلمان خوب از جمله انگیزه‌های اصلی افرادی است که به گروه تروریستی داعش می‌پیوندند. با این حال حسین عبداللطیف از "مرکز اسلام بیرمنگام" در آلاباما گفت: در حقیقت این مسلمانان هستند که همچنان حملات وحشیانه داعش را تحمل می‌کنند. وی افزود: بزرگترین قربانیان داعش مسلمانان هستند. آن‌ها همچنین می‌گویند که برای مسلمانان سنی می‌جنگند اما بزرگترین قربانیان آن‌ها مسلمانان سنی هستند. با این وجود داعش تصمیم گرفته تا تعداد بسیاری از مردم را از خارج از کشور جذب کند. یکی از دانشجویان ۲۰ ساله آلاباما سال گذشته میلادی برای عضویت در داعش به سوریه فرار کرد و پس از ازدواج با یکی از تروریست‌های داعش خیلی زود بیوه شد. پدر وی که یک آواره یمنی است که در سال ۱۹۹۲ میلادی به آمریکا آمده است، گفت: من هنوز نمی‌توانم کمرم را از فشار این مساله صاف کنم. این آخرین چیزی است که کسی بتواند در مورد فرزندش تصور کند. من مطمئنم همه خانواده‌ها فرزندانشان را همانند من کنترل می‌کنند اما داعش هر جور شده راهی برای ترغیب و شست و شوی مغزی آن‌ها پیدا می‌کند. این دانشجو ۲۰ ساله در صفحه توییتر خود نوشته است: من قصد بازگشت ندارم. اینجا جایی است که زندگی می‌کنم و آماده‌ام تا بمیرم تا همانند یک مسلمان واقعی با خدا دیدار کنم. این تنها یکی از نمونه‌های پیوستن خارجی‌ها به داعش است. براساس گزارش‌ سی. ان. ان، بیش از ۲۰ هزار خارجی به داعش در خاورمیانه پیوسته‌اند که شامل ۲۰۰ آمریکایی هستند که تلاش کرده‌اند خود را به سوریه برسانند. با این حال اینکه چه تعداد از آنها به داعش پیوسته‌اند، مشخص نیست. پلیس فدرال آمریکا (اف.بی. آی) در چهار ماه گذشته چند مظنون تروریستی را که ادعا شده به صورت آنلاین حمایت خود را از داعش نشان داده‌اند، دستگیر کرده است. یکی از راه‌هایی که داعش به صورت آنلاین حضور خود را نشان می‌دهد هک کردن است. ادعا شده که داعش تنها در یک روز ۴۰۰۰ سایت اینترنتی را هک کرده است. اف.بی.آی اذعان کرد: نفوذ لفاظی‌های داعش در رسانه‌های اجتماعی تبلیغات قدرتمندی است که از پیروانش می‌خواهد تا فورا دست به اقدامات خشونت آمیز پیش بینی نشده بزنند.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied