شمانیوز
شما نیوز

آیا ایران 400 فروند جنگنده می‌خرد/تصاویر

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): جمهوری اسلامی ایران در 4 سال گذشته چهار نوع جنگنده ساخته که از جمله آن می‌توان به جنگنده "صاعقه"،"آذرخش"،"قاهر313" و"جت آموزشی کوثر" اشاره کرد که به نظر می‌رسد این توانمندی در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

پس از جمع بندی مذاکرات هسته‌ای و برخی گمانه زنی‌ها درباره لغو تحریم‌های تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران؛ رسانه‌های خارجی اظهارات مختلفی را درباره اقدام ایران به خرید تسلیحات نظامی از کشورهای مختلف پس از برجام مطرح کردند. **ادعای دبکا فایل اخیرا دبکا فایل در ادعایی مطرح کرده که ایران قصد دارد پس از جمع بندی مذاکرات هسته‌ای و با آزاد شدن اموال بلوکه شده، 150 فروند جنگنده "چنگدو جی- 10" از جمهوری خلق چین و 250 فروند جنگنده "سرخو- 30 کلاس فلانکر" را از فدراسیون روسیه خریداری کنند.

آیا ایران 400 فروند جنگنده می‌خرد؟ + تصاویر آیا ایران 400 فروند جنگنده می‌خرد؟ + تصاویر

این سایت مدعی شده با آزادسازی اموال بلوکه شده، اولویت اصلی ایران نوع سازی نیروهای هوایی خود است. **اموال بلوکه شده ایران چقدر است؟ جدا از اینکه این ادعا چقدر صحت دارد؛ باید دید اموال بلوکه شده جمهوری اسلامی ایران چقدر است که با آن بتوان 400 فروند جنگنده خرید که البته منابع مختلف اموال بلوکه شده جمهوری اسلامی ایران را 30 تا 150 میلیارد دلار برآورد کردند.

آیا ایران 400 فروند جنگنده می‌خرد؟ + تصاویر آیا ایران 400 فروند جنگنده می‌خرد؟ + تصاویر

اگر هر فروند جنگنده روسی "سوخو" را پایه 50 میلیون دلار درنظر بگیریم (که قیمت جنگنده‌های غربی و شرقی امروز مضربی از این رقم است)، 250 فروند جنگنده سوخو معادل 12میلیارد 500 میلیون دلار خواهد شد و فدراسیون روسیه مبلغی معادل این رقم را دریافت خواهد کرد؛ حال آنکه هنوز مشخص نیست که سازوکار آزادسازی اموال بلوکه شده چگونه است که به سرعت بتوان با آن جنگنده خرید. علاوه بر این اگر هر فروند جنگنده جمهوری خلق چین را هم با مبلغ 50 میلیون دلار در نظر بگیریم، 150 فروند جنگنده "چنگدو جی- 10" معادل 7 میلیارد و 500 میلیون دلار خواهد بود که مجموع این دو 20 میلیارد دلار خواهد شد که رقمی قابل توجه بوده که دبکا آن را مطرح کرده است.

آیا ایران 400 فروند جنگنده می‌خرد؟ + تصاویر

**آیا ایران همه اموال بلوکه شده را در بخش نظامی هزینه می‌کند؟ همچنین رقم کل دارایی‌های بلوکه شده ایران براساس نظر مقامات آمریکایی ماکسیموم 150 میلیارد دلار است که براساس اشاره دولتمردان در بخش‌های تجاری، سرمایه گذاری و تولید هم هزینه خواهد شد تا بازخورد آن در تولید و رشد اقتصادی کشور دیده شود و لذا هزینه کرد همه آن در بخش نظامی واقعی نیست. ضمنا امروز جمهوری اسلامی ایران آنطور که دبکا مدعی شده نیاز به خریدهای آنچنانی دفاعی ندارد؛ همانطور که در مدت تحریم‌های اقتصادی و نظامی در 4 سال گذشته جمهوری اسلامی ایران محصولات نظامی خود را در داخل ساخته و در بخش هوایی موتور انواع جنگنده را اورهال می‌کند.

آیا ایران 400 فروند جنگنده می‌خرد؟ + تصاویر آیا ایران 400 فروند جنگنده می‌خرد؟ + تصاویر

**امیرحیدری: صنعت دفاعی در ابعاد مختلف گسترش یافته است امیرسرتیپ "کیومرث حیدری" جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ درباره توان نظامی ایران عنوان داشت: صنعت دفاعی در ابعاد مختلف گسترش یافته و به چنان توانمندی رسیدیم که هرگونه تهدیدی را در ثانیه از بین می‌بریم. امیرسرتیپ دوم خلبان "رضا ایزدی" مدیرعامل شرکت صنایع هواپیمایی درباره توان این شرکت بعنوان یکی از زیرمجموعه‌‌های وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در اورهال موتور هواپیماها عنوان داشت: "سها" با اندک تغییر در خطوط تولید می‌تواند هر موتوری را در دنیا تعمیر کند و آخرین موتورها در دنیا ظرف 3 تا 4 ماه اورهال می‌شوند. **امیر نصیر زاده: در سال‌های اخیر جنگنده‌های F۴، F۷، SU۲۴، F۱۴ و F۵ را شبیه‌سازی کردیم امیر سرتیپ خلبان "نصیرزاده" معاون هماهنگ کننده عملیات نهاجا اظهار داشت: در مورد شبیه‌ساز‌ها به خودکفایی کامل رسیده‌ایم و در سال‌های اخیر جنگنده‌های F۴، F۷، SU۲۴، F۱۴ و F۵ را شبیه‌سازی کردیم و این شبیه ساز‌ها دارای "موشن" و "ویژن" هستند، یعنی هم حرکت می‌کنند و هم تصویر واقعی حرکت مسیر پرواز را در اختیار می‌گذارند. وی ادامه داد: اورهال کردن جنگنده‌ها در هر زمانی وجود دارد و در صورتی که هواپیما ساعات پرواز خود را طی کند، انجام می‌شود.

آیا ایران 400 فروند جنگنده می‌خرد؟ + تصاویر

جمهوری اسلامی ایران در 4 سال گذشته چهار نوع جنگنده ساخته که از جمله آن می‌توان به جنگنده "صاعقه"،"آذرخش"،"قاهر313" و"جت آموزشی کوثر" اشاره کرد که این توانمندی در آینده نیز ادامه خواهد داشت و نسل‌های جدید جنگنده‌ها در نیروی هوایی و وزارت دفاع ساخته خواهد شد.

آیا ایران 400 فروند جنگنده می‌خرد؟ + تصاویر
آیا ایران 400 فروند جنگنده می‌خرد؟ + تصاویر آیا ایران 400 فروند جنگنده می‌خرد؟ + تصاویر آیا ایران 400 فروند جنگنده می‌خرد؟ + تصاویر آیا ایران 400 فروند جنگنده می‌خرد؟ + تصاویر

امیر نصیرزاده تأکید کرد: امروزه نیروی الهی هوایی در حوزه‌های مختلف از جمله آموزش نیروی انسانی متخصص، تأمین تجهیزات پیچیده، ساخت تولید قطعات متعدد، ساخت انواع شبیه‌سازهای پروازی، طراحی و ساخت انواع مهمات هوایی و موشک‌های پیشرفته، طراحی و ساخت جنگنده بومی به بالاترین سطح خودباوری و افتخار رسیده است. ادعای دبکافایل درباره خرید 400 فروند جنگنده از سوی ایران کارشناسی نشده بوده و لذا با توجه به دلایل مطرح شده خرید این تعداد جنگنده اغراق آمیز به نظر می‌رسد. گزارش از محمدزرچینی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied