شمانیوز
شما نیوز

31 بازی و 9 اخراجی برای قرمزها؛

کارنامه همه قضاوت‌های فغانی برای پرسپولیس+جدول

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):طی 31 دیداری که علیرضا فغانی برای پرسپولیس سوت زده، 9 مرتبه سهم قرمزپوشان دریافت کارت قرمز از این داور بوده است و درمقابل 4 مرتبه رقبا با کارت قرمز او روبه‌رو شده‌اند.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

پرسپولیس در ایستگاه چهارم لیگ برتر برای سومین مرتبه با شکست آشنا شد، با این حال هوادارانش از نمایش مردان برانکو ایوانکوویچ راضی به نظر می‌رسیدند. پرسپولیس باخته اما آنها که از نزدیک شاهد باخت تیم‌شان برابر ذوب‌آهن‌ بودند می‌گویند فغانی داور مسابقه این شکست را به تیم‌شان تحمیل کرده است. این‌که داور سرشناس بازی پرسپولیس - ذوب‌آهن‌ از نگاه فریدون اصفهانیان رییس کمیته داوران اشتباهات تاثیرگذار داشته یک نکته است و این‌که پرسیده می‌شود آیا فغانی نگاهی منفی به سرخابی‌ها دارد نکته‌ای دیگر. بررسی قضاوت‌های داور فینال جام ملت‌های آسیای اخیر در دیدارهای پرسپولیس - حداقل روی کاغذ- نشان می‌دهد سوت‌های فغانی چندان هم برای قرمزها بدیمن نبوده است. سوت اول و پنچری پیکان علیرضا فغانی 37 ساله اولین بار جمعه 16 شهریورماه سال 1386 برای قضاوت دیدار پرسپولیسی‌ها دست به سوت شد.7 سال و 11 ماه و 15 روز قبل پرسپولیس در ایستگاه چهارم لیگ هفتم 2 بر یک پیکان را برد تا اولین قضاوت فغانی برای قرمزها خوش‌یمن باشد. آن روز داور مسابقه 4 کارت زرد داد که از جمع پرسپولیسی‌ها دو اخطار به سپهر حیدری و پژمان نوری رسید. فغانی آن فصل سه مرتبه دیگر بازی‌های پرسپولیس را قضاوت کرد که حاصل ثبت یک پیروزی، یک شکست و یک تساوی به نام قرمزها بود. 5 بازی بدون باخت بهترین فصل پرسپولیس کنار سوت‌های فغانی - در لیگ سیزدهم- به ثبت رسید. قرمزها با هدایت علی دایی 5 مرتبه پای به دیدارهایی گذاشتند که قاضی آن علیرضا فغانی بود. پرسپولیس در فصلی که نایب‌قهرمان شد در هفته‌هایی که فغانی سوتش را به دست گرفت ملوان، سپاهان و صبا را برد و البته با استقلال و نفت مساوی کرد. درنهایت هم این تیم نایب‌قهرمان لیگ سیزدهم شد در حالی که از 5 بازی 11 امتیاز گرفت و طی آنها تفاضل گلش 5+ بود.

کارنامه همه قضاوت‌های فغانی برای پرسپولیس +جدول

باخت در 22 درصد بازی‌ها علیرضا فغانی طی ادوار هفتم تا پانزدهم لیگ برتر - با احتساب بازی عصر پنجشنبه- در 31 دیدار برای پرسپولیس سوت زده است. قرمزها در بازی‌های یادشده به 11 پیروزی و 13 تساوی دست پیدا کرده‌اند و تنها 7 مرتبه رنگ شکست را دیده‌اند. به عبارت ساده‌تر پرسپولیس فقط 22 درصد بازی‌هایی که فغانی قضاوت کرده را با شکست به پایان رسانده است. در مقابل قرمزها 36 درصد بازی‌هایی که این داور قضاوت‌شان را برعهده داشته برده‌اند و طبیعی است که در 42 درصد آنها به تساوی رضایت داده باشند. هر 310 دقیقه یک کارت طی 31 دیداری که علیرضا فغانی برای پرسپولیس سوت زده، 9 مرتبه سهم قرمزپوشان دریافت کارت قرمز از این داور بوده است و درمقابل 4 مرتبه رقبا با کارت قرمز او روبه‌رو شده‌اند. اخراجی‌های پرسپولیس در هفته‌های قضاوت فغانی محمد نصرتی (هفته نوزدهم لیگ 7 مقابل پگاه)، رحمان رضایی و علیرضا نیکبخت واحدی (هفته بیست و چهارم لیگ هشتم برابر پیام خراسان)، امیرحسین فشنگچی (هفته ششم لیگ دهم مقابل شاهین‌بوشهر)، هادی نوروزی (هفته سی و دوم لیگ دهم برابر مس)، مهرداد اولادی (هفته بیست و چهارم لیگ یازدهم برابر استقلال)، هادی نوروزی (هفته سیزدهم لیگ یازدهم مقابل سپاهان)، مهرداد کفشگری (هفته پنجم لیگ سیزدهم برابر ملوان) و بالاخره محسن بنگر (هفته چهارم لیگ جاری مقابل ذوب‌آهن‌) بودند و این از نظر آماری رقمی قابل‌توجه طی 31 دیدار است. به عبارت دیگر پرسپولیسی‌ها به‌طور متوسط در هر 310 دقیقه یک مرتبه کارت قرمز فغانی را جلوی چشم خود دیده‌اند.

جدول عملکرد پرسپولیس در 31 دیدار لیگ برتری که فغانی آن‌ها را قضاوت کرد

لیگ

بازی‌ها

هفته

برد

مساوی

شکست

گل زده

گل خورده

امتیاز

توضیح

هفتم(4)

پرسپولیس 2-1پیکان

4

2

1

1

4

3

7

سپهر حیدری و پژمان نوری کارت زرد گرفتند

برق صفر-1 پرسپولیس

15

تنها اخطاری پرسپولیس الونگ بود

پگاه 1 - صفر پرسپولیس

19

هادی سهرابی از پگاه و محمدنصرتی از پرسپولیس اخراج شدند

پرسپولیس1-1پاس همدان

24

5 پرسپولیسی و 2پاسی کارت زرد گرفتند

هشتم(2)

پرسپولیس صفر- 2ملوان

20

1

-

1

1

2

3

فقط پورغلامی از ملوان کارت زرد گرفت

پرسپولیس1-صفر پیام خراسان

24

پرسپولیس دقیقه 89 با پنالتی پتروویچ پیروز شد

نهم(3)

ذوب آهن1-1 پرسپولیس

5

-

2

1

2

3

2

-

استقلال اهواز1-صفر پرسپولیس

19

میلاد میداوودی (92) گل زد

پرسپولیس1-1سپاهان

34

بنگر، جمشیدیان،کریمیان وخیری از سپاهان و حیدری از پرسپولیس اخطار گرفتند

دهم(3)

پرسپولیس2-1شاهین بوشهر

6

2

1

-

3

1

7

امیرحسین فشنگچی (61) اخراج شد

سایپاصفر-1پرسپولیس

20

آرفی گل زد، فقط غلامرضا رضایی کارت زرد گرفت

پرسپولیس صفر-صفر مس

32

(92) هادی نوروزی اخراج شد

یازدهم(5)

فجر1-2پرسپولیس

8

2

2

2

7

10

8

این بازی 3 مهر 1390 برگزار شد

پرسپولیس صفر-صفر سپاهان

13

بنگر و ابراهیمی از سپاهان کارت گرفتند

راه‌آهن1-1پرسپولیس

16

سهم هر کدام از تیم ها در گرفتن کارت زرد عدد 2 بود

ملوان2-صفر پرسپولیس

18

-

استقلال2-3پرسپولیس

24

دقیقه 68 مهرداد اولادی اخراج شد

تراکتورسازی4-1پرسپولیس

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied