شمانیوز
شما نیوز

دادستان کل کشور:

نظام بانکی اجازه ندهد پول‌ها به کام دلالان برود

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): دادستان کل کشور گفت: : نظام پولی کشور باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که پول‌ها به جای رفتن به کام دلالان به سمت تولید سوق داده شوند.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه دادستانان سابق و جدید مرکز کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل بازرسی این استان اظهار کرد: در مفاهیم دینی بعد از توحید گسترده‌ترین مفهوم عدالت است که شامل عدالت قضایی و عدالت اجتماعی و عدالت در حوزه‌های دیگر است.

دادستان کل کشور گفت: امروز می‌خواهیم از عدالت اثباتی و اجرایی سخن بگوییم، عدالتی که باید به کام همگان شیرین بیاید.

وی در ادامه گفت: اگر بخواهیم میزان و ملاکی برای اجرای عدالت داشته باشیم اجرای قانون است و به هر میزان قانون نقض شود عدالت مخدوش می‌شود.

رئیسی افزود: باید برای قانون‌مداری تلاش کنیم و تخلف از قانون از سوی هر کسی و هر مرجعی با برخورد قانونی روبه‌رو شود.

دادستان کل کشور به نقش دادستان در قانون‌مداری اشاره کرد و گفت: نخستین نکته در قانون‌مداری این است که خود کنترلی وجود داشته باشد و تاسی به این فرموده امام راحل که عالم محضر خداست در محضر خدا معصیت نکنید بهترین روش خود کنترلی است.

وی در ادامه گفت: ضامن اجرای قانون و عدالت نظارت و کنترل است که باید آحاد مردم و مسئولان در نظارت همگانی شرکت کنند و این نظارت مردمی با امر به معروف و نهی از منکر به دست می‌آید.

این مسئول قضایی با اشاره به اینکه دستگاه‌های نظارتی در کشور در هر سه قوه وجود دارند به نقش سازمان بازرسی اشاره کرد و گفت: نظارت سازمان بازرسی نظارت عام است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه برای توسعه اقتصادی باید نظارت‌ها را بیش از پیش در دستور کار قرار دهیم تصریح کرد: نظام پولی کشور باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که پول‌ها به جای رفتن به کام دلالان به سمت تولید سوق داده شوند.

دادستان کل کشور برخورد با قانون گریزان را وظیفه همه دستگاه‌ها دانست و با بیان اینکه هرچه فقر و بیکاری بیشتر باشد شاهد کاهش اعتماد خواهیم بود، خاطرنشان کرد: یکی از این موضوعات به سوءاستفاده و منفعت طلبی افراد در منابع طبیعی باز می‌گردد.

رئیسی از سفر زمینی خود بین دو استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد و اتفاقاتی که در این جاده رخ داده و زمین‌خواری‌ها اشاره کرد و گفت: چیزهای عجیبی می‌بینیم که برخی چگونه به سرمایه ملت تجاوز می‌کنند.

وی ادامه داد: پس از تاکیدات مقام معظم رهبری در اسفند ماه گذشته با حساسیت تمام به موضوع زمین‌خواری پرداخته‌ایم و این افراد بدانند که دست آنها را قطع خواهیم کرد و اجازه نمی‎دهیم که متجاوزان به اراضی ملی و طبیعی اینگونه حق ملت را ضایع کنند.

دادستان کل کشور گفت: البته از جنایت‌های بزرگ اقتصادی هم غافل نمی‌شویم و برخورد قاطع با مفاسد اقتصادی خواهیم داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied