شمانیوز
شما نیوز

مخالفت روسیه با یک درخواست نابجا درباره سوریه

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد : درخواست کناره گیری بشار اسد رئیس جمهوری سوریه از قدرت به عنوان پیش شرط مبارزه با تروریسم درخواستی نابجا و بی فایده است.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

سرگئی لاوروف" روز سه شنبه در انستیتوی روابط بین الملل مسکو وابسته به وزارت امور خارجه روسیه، گفت : برخی از شرکای روسیه که همچنان خواهان کناره گیری بشار اسد از قدرت هستند ، باید از این درخواست دست بکشند زیرا دست کشیدن از چنین درخواستی باعث مبارزه بهتر با تروریسم می شود و هدف ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه از ارائه طرح خود مبارزه بهتر با تروریسم است .

لاوروف گفت : بشار اسد با وجود اظهارات مقامات غربی همچنان رئیس جمهور کاملاً قانونی سوریه است . لاوروف افزود: آنها می خواهند همه گام هائی را که باید برای حل بحران سوریه برداشته شود ، به کناره گیری بشار اسد مرتبط کنند زیرا معتقدند که حکومت وی غیرقانونی است و همین شیوه را برای پایان دادن به حکومت صدام و معمر قذافی درپیش گرفتند؛ درحالیکه حکومت بشار اسد کاملاً قانونی است . وزیرخارجه روسیه اعلام کرد: طرحی که پوتین ژوئن گذشته در دیدار با ولید معلم وزیر امور خارجه سوریه ارائه کرد ، مربوط به هماهنگ کردن تلاش های همه طرف هایِ نگرانِ خطرات بزرگ داعش و دیگر گروه های تروریستی است . لاورف گفت: طرح پوتین پیش از هر چیز متوجه ارتش سوریه و عراق و نیروهای کُرد است یعنی همه نیروهائی که با داعش می جنگند.

* ارتش سوریه، مؤثرترین نیرو در نبرد با داعش لاوروف افزود : ارتش سوریه امروز مؤثرترین نیرویی است که در میدان با داعش می جنگد.

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد : چگونه حکومت بشار اسد برای انهدام سلاح های شیمیایی مشروعیت دارد ولی برای مبارزه با تروریسم مشروعیت ندارد . چنین منطقی دارای تضاد و تناقض است . لاوروف گفت : طرحی که پوتین برای مبارزه با تروریسم ارائه کرد ، با استقبال گسترده مواجه شده است و مسکو تاکنون واکنش های آمریکا ، اروپا ، کشورهای حاشیه خلیج فارس و دیگر کشورهای منطقه را دریافت کرده است که همه این واکنش ها بیانگر پی بردن آنها به اولویت هماهنگ کردن تلاش ها برای مبارزه با خطرات مشترک است . وزیر خارجه روسیه تخریب آثار باستانی شهر تدمر سوریه را محکوم و اعلام کرد : داعش با تخریب آثار باستانی نشان داد که درپی تخریب فرهنگ جهان است .

* برخورد نرم با افراطی ها خطرناک است لاوروف همچنین به خشونت های روز 31 اوت کییف پایتخت اوکراین پرداخت و گفت : خشونت های اخیر کییف نشان می دهد که برخورد نرم با افراطی ها چقدر خطرناک است . لاوروف در همین راستا گفت : مسکو در همان زمان به اتحادیه اروپا درباره برخورد نرم با افراطی ها خصوصاً نیروهای حزب سووبودا هشدار داد. لاوروف تأکید کرد: روسیه هنگام تصدی ریاست شورای امنیت در سپتامبر کنونی درپی مطرح کردن مساله افراط گری برای بررسی است تا همه طرف ها درباره مساله نابجای "برخورد نرم با افراطی ها و لزوم اجتناب از همکاری با آنها " به توافق برسند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied