شمانیوز
شما نیوز

فیلمبرداری فیلم«روشنایی در پوتین» به پایان رسید

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): فیلمبرداری فیلم کوتاه «روشنایی در پوتین» با موضوع «مادر و انتظار» به پایان رسید

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

به نقل از روابط عمومی این پروژه، بابک نبی ­زاده نویسنده و کارگردان فیلم کوتاه «روشنایی در پوتین» با اعلام این خبر گفت: فیلم کوتاه «روشنایی در پوتین» با محوریت «دفاع مقدس» و به تهیه­ کنندگی محمد قانع ­فرد پس از پایان جلسات فیلمبرداری، وارد مرحله تدوین شد.

وی ضمن تقدیر از مسئولین مجموعه «خانه فیلم داستانی» که شرایط تولید این فیلم کوتاه را فراهم آوردند، افزود: امیدوارم چنین حمایت­ هایی تداوم داشته باشد و عرصه برای ساخت فیلم کوتاه در ایران هرروز وسیع تر شود. چرا که اساساً برای تعریف و تقسیری جامع از ماهیتی به نام سینما، به وجود و بقای عنصری به نام «فیلم کوتاه» نیاز مبرم داریم . همکاری و ایجاد فرصت برای دیگر فیلمسازان، مانند یک نوع همزیستی می­ ماند و معرفتی می­ خواهد که باید به دیگر مسولین هم سرایت کند، یعنی یک نفر که در جایگاهی قرار می گیرد، فقط به فکر خود و دغدغه هایش نباشد و مسیر را برای دیگران نیز هموار کند، چیزی که این روزها متأسفانه کم اتفاق می­افتد .

دستیار کارگردان فیلم­های «مروارید»، «فصل بلوغ» و «آخر دنیا» ادامه داد: فعلاً شرایط حتی برای ساخت یک فیلم بلند بسیار ساده و کم هزینه مهیا نیست. واقعیت این است که باید تن به مسایلی بدهم که نه در توان من است و نه با باورهایم مناسبتی دارد. پس در این فرصت ترجیح می­ دهم در دنیای آرام و پُرنشاط فیلم کوتاه ادامه دهم .

کارگردان «روشنایی در پوتین» در پایان گفت: این فیلم درباره مادری است که پس از گذشت سی سال، همواره در انتظار بازگشت پسرش از مناطق جنگی است. او که برای مدتی موقت، مجبور به ترک خانه است. تصمیم می­ گیرد برای فرزندش که به گمان او هر لحظه ممکن است به خانه برگردد یک فیلم بسازد... شاید پسر برگردد و در نبود مادر، آن فیلم را ببیند.

مریم بوبانی، بهرام کمیجانی و مهدی فخاری بازیگران این فیلم هستند و دیگر عوامل آن عبارتند از: داریوش یاری (مشاور پروژه)، بهروز بادروج (فیلمبردار)، جعفر محمد شاهی (طراح صحنه و لباس)، حدیثه کرمی (مشاور کارگردان)، محمد امامی (صدابردار)، سید حامد حسینی (تدوین)، مهران پورمندان (آهنگساز)، محمود دهقانی (طراح چهره پردازی)، امیر رحمت حیدری (دستیاراول کارگردان و برنامه ریز)، کامیار جمالی (تجهیزات الکترونیکی)، فرزین ابراهیمی (دستیار فیلمبردار)، علی خلیلی (مجری طرح)، حمید حسین ­زاده (روابط عمومی).

بابک نبی­زاده پیش از این فیلمهای کوتاه «در مسیر جاودانگی»، «ماندن در وضعیت قرمز»، «جای خالی من» و «دست خالی، دلِ پُر» را کارگردانی کرده و موفق به کسب جوایز متعدد داخلی و بین المللی از جمله: جایزه مصطفی عقاد جشنواره اینسایت انگلستان، جایزه منتقدان جشنواره رلیجن تودی ایتالیا، جایزه اسب طلایی جشنواره اربیل عراق و ... شده است

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied