شمانیوز
شما نیوز

معلمان جهت اعزام به خارج کشور بخوانند

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): وضعیت ساماندهی معلمان شاغل در خارج از کشور بعد از توزیع بر اساس توانمندی‌های آنان در کشور مقصد انجام می شود.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

محمد فاضل مدیر کل دفتر وزارتی آموزش و پرورش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص وضعیت گزنیش و ساماندهی معلمان شاغل در مدارس خارج از کشور گفت: معلمان متقاضی شرایط، شهریور ماه طی سال تحصیلی اقدام به ثبت نام می‌کنند و سپس آزمونی از آنان به عمل می‌آید و درصورت احراز امتیاز کافی، معلمان انتخاب می‌شوند و پس از طی سنجش‌های در نظر گرفته شده توزیع آنان صورت می‌گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه شهریور ماه جلسه توجیهی برای معلمان واجد شرایط برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: از آنجایی که معلمان از این طرح استقبال خوبی کرده‌اند و تمایل دارند تجربه فعالیت هایی در سایر کشورها را هم داشته باشند، جلسات توجیهی هر ساله انجام می‌شود.
مدیر کل دفتر وزارتی در خصوص نحوه گزینش و توزیع معلمان برای فعالیت در کشورها گفت: انتخاب بر حسب نیاز کشورها، تسلط بر زبان و همچنین توانمندی و ویژگی‌های فردی معلمان متناسب با شاخص انجام می‌گردد.

محمد فاضل درباره وضعیت ساماندهی معلمان در کشورها تصریح کرد: دفتر امور بین‌الملل با هماهنگی وزارت خارجه از قبل شرایط را فراهم می‌کنند و به این خاطر که معلمان با شرایط کشورها آشنایی کافی ندارد، امور سرپرستی هماهنگی های لازم را انجام می‌دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied