شمانیوز
شما نیوز

روزنامه قانون: آقای وزیر از مردم خواهش کنید، نه پرخاش

روزنامه قانون نوشت: جامعه ایران حق دارد از خائن خطاب شدن توسط وزیر صنعت به خشم بیاید، اگراهل سیاست ما، عادت کرده‌اند به هربهانه واهی، آنها را«ضدانقلاب» و «خائن» خطاب کنند اما توده‌های مردم چنین صبری ندارند.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس، داوود حشمتی، روزنامه نگار طی یادداشتی که روزنامه قانون آن را امروز پنجشنبه 94/6/12 منتشر کرده نوشت: جامعه ایران حق دارد ازخائن خطاب شدن توسط وزیر صنعت به خشم بیاید.اگراهل سیاست ما،عادت کرده‌اند به هربهانه واهی،آنها را «ضدانقلاب» و «خائن» خطاب کنند، اما توده‌های مردم نه تنها چنین صبری ندارند،بلکه روانیست با آنها که در سخت‌ترین شرایط،باربی‌کفایتی مدیران وسختی شرایط تحریم رابردوش کشیدند،این‌گونه صحبت شود.

وزیرصنعت ومعدن چند روز پیش گفته بود: «این یک خیانت است که کمپینی علیه تولید داخلی راه بیندازیم.... راه‌اندازی چنین کمپین‌هایی یک عمل ضدانقلاب است» اگرمردم عادی نمی‌دانند چرا باید خودروهای داخلی را گران‌ترازقیمت واقعی خریداری کنند، انتظار این است که یک پیرشده درعالم صنعت آن را بداند.

برای من سخت است به عنوان یک درس خوانده صنعتی به وزیری که به اندازه سنم تجربه مدیریت دارد،یاد‌آوری کنم نگاهی به قیمت تمام شده کالای ساخته شرکت‌های خودروسازی بیندازد. درکناراین، بعید است آقای وزیر از تحقیق و تفحص مجلس از خودروسازان مطلع نباشند. گزارش مجلس نشان می‌داد که تنها در ایران خودرو 4 میلیون تومان از قیمت کالای فروش رفته، به جریمه‌های دیرکرد در بازپرداخت تسهیلات باز می‌گردد. مهم‌تر اینکه درحالی که خودروسازان توان بازپرداخت وام‌های خود را ندارند و این موضوع هزینه‌های قیمت تمام شده را افزایش می‌دهد،فاش می‌شود که تسهیلات پنهانی دراختیارآنهاقرارگرفته است.(خبرآنلاین، علی علیلو، عضوکمیسیون صنایع مجلس 8/6/94)

سوال این است:اگراین وام‌ها دراختیار خودروسازان قرارنمی‌گرفت،چه اتفاقی برای این صنعت،خصوصا دردولت قبل می افتاد؟باید گفت به طور حتم،درآن شرایط وحتی بعد از آن یعنی درشرایط تحریم های سخت‌تر، امکان ورشکستگی آنها بود. چه کسی مانع ازاین ورشکستگی شد؟مگرنه اینکه،هزینه آن را سال‌هاست ازجیب مصرف کنندگان ایرانی دریافت کردیدومی کنید؟حداقل دراین چهارسال گذشته مردم برای هرخودرو 4 میلیون تومان بیشترپرداخت کرده‌اندتااین صنعت سرپا بماند.امااین حمایت ناسالم و بی‌عدالتی تا کجا؟و با این وجود این ژست طلبکارانه وحق به جانب برای چیست؟ آقای وزیراگرنمی‌دانند، لطفا کسی آگاه‌شان کندکه صندلی‌ای که برآن تکیه کرده‌اند، ملک شخصی وکارخانه‌های خصوصی‌شان نیست.

لازم است یادآوری کنیم که برآن صندلی با اتکا به رای مردم تکیه زدید.وقتی که مردم ناراضی هستندبایدصدای آنها را به گوش جان بشنوید. قدرت به شما واگذار شد تا از حقوق آنها دفاع کنید. متاسفانه وقتی دولت به بنگاهداری اقتصادی آن هم در این سطح وارد می‌شود، ناچار است نه تنها مشکلات شرکت‌ها را از جیب ملت تامین کند، بلکه در نقطه مقابل آنها ایستاده و استفاده از حق طبیعی آنها را فعل «حرام» و «خیانت» عنوان کرده و آنها را «ضدانقلاب» خطاب می‌کند.

یادآوری می‌کنم درسال 86 سرمای شدیدی دردنیاپیش آمد و گازما هم قطع شد.درفرانسه حدود 15هزار نفرسالمند در تنهایی وسرما درآن زمستان فوت کردندودررسانه‌های فرانسه سروصدای زیادی راه افتاد که چرا دولت به سالمندان به خوبی رسیدگی نمی‌کند؟ دولت گزارشی تهیه و به مردم اعلام کرد که بودجه کافی برای هزینه‌کردن در مورد سالمندان نداریم. در برخی از کشورهای اروپایی سنتی است که سه دوشنبه را در طول سال تعطیل می‌کنند تا سه‌روز تعطیلی داشته باشند.دولت فرانسه در آن گزارش به مردم گفت اما اگر بپذیرید که یکی از دوشنبه‌های تعطیل را چشم‌پوشی و کار کنید، تولید ملی به اندازه‌ای زیاد می‌شود که با مالیاتش مقدار لازم درآمد برای ارتقای وضع سالمندان از سطح فعلی به فلان سطح مطلوب می‌رسد. رسانه‌ها به کمک دولت آمدند،مردم هم راضی شدندویکی از تعطیلات‌شان را به‌کار پرداختندواز طریق مالیات حاصل ازتولید یک روزکاراضافی توانستند برای بهبودوضع سالمندان‌شان خرج کنند.

حالا این وضعیت را مقایسه کنید با گفتمان وزیردولت که چگونه وبا چه ادبیاتی قصددارند ازتولید ملی حمایت کنند. اگر آقای نعمت زاده فراموش کردند،ما فراموش نکردیم وعده رئیس جمهور را که می‌گفت؛ دولت دست کمک به مردم دراز می‌کند.کجاست آن گفتمان و چه شدکه امروز، این‌طور طلبکارانه،مصرف‌کنندگان ناراضی را«ضدانقلاب» خطاب می‌کنید؟ اگردردصنعت دارید،فکری برای بدهی‌های هنگفت وبهره‌های سنگین آنها به سیستم بانکی کنیدتادراولین اقدام قیمت آن به میزان معتنابهی کاهش پیدا کند.درکنار آن نیزبایدازمردم خواهش کرد تا ازصنعت داخلی و ملی حمایت کنند،نه اینکه آنها را با تیغ خیانت وضدانقلابی‌گری از خوددورکرد.مشکل صنعت بدون شک با حمایت مردمی قابل حل است اما نه با نگاه طلبکارانه ازملت.

مطلب فوق مربوط به سایر رسانه‌ها می‌باشد و خبرگزاری فارس صرفا آن را بازنشر کرده است.

بازگشت به صفحه نخست گروه فضای مجازی

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری فارس
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied