شمانیوز
شما نیوز

«لشکر فاطمیون» در سوریه به وظیفه دینی خود عمل می‌کند

معاون رئیس اجرایی دولت افغانستان گفت: نیروهای جوان افغانستانی که برای دفاع از حرمین حضرت زینب و حضرت رقیه سلام‌الله علیهما به سوریه رفته‌اند از نظر بنده وظیفه دینی خود را انجام داده‌اند.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس به نقل از ابنا، معاون رئیس اجرایی دولت افغانستان با اشاره به مشکلات مردم این کشور در پی جنگ‌های متمادی در ده‌های اخیر اظهار داشت: همانطور که می‌دانید، افغانستان از چهار دهه گذشته درگیر جنگ‌های مختلفی است. برای مثال، اواخر دهه هفتاد میلادی مورد هجوم اتحاد شوروی قرار گرفتیم که مردم افغانستان به مقابله و جهاد پرداختند و سرانجام پس از 14 سال بر این مشکل فائق آمدند.

حاجی «محمد محقق» همچنین درمورد فعالیت‌های ضد تروریستی افغانستان در دهه 90 میلادی گفت: در این زمان ابتدا طالبان و پس از آن القاعده کشور ما را هدف قرار دادند که قریب به 10 سال مشغول مقابله با آنان بودیم تا اینکه بر جهانیان اثبات شد که اینجا لانه تروریسم گشته است.

وی افزود: تشریک مساعی جامعه جهانی تا حدی افغانستان را بازیافت کرد ولی نه به نحوی که آرامش به آن بازگردد.

این مقام ارشد دولت افغانستان با بیان اینکه در سال جاری که می‌توانستیم قوای نظامی و امنیتی کشور را افزایش دهیم، پدیده تروریستی ـ تکفیری داعش وارد این کشور شد؛ تصریح کرد: داعش به عنوان یک گروه افراطی و دارای تفکر تکفیری، جنایاتی با اشکال مختلف را در دنیا مرتکب می‌شود.

حاجی محقق خاطرنشان ساخت: اولین عمل فجیعی که از این تروریست‌ها در افغانستان شنیده شد، منفجر کردن 10 شهروند افغانی (متهم به همکاری با طالبان) با جاسازی کردن بمب‌هایی زیر نشیمن‌گاه آنان بود. داعش قصد داشت که با ارتکاب این عمل فجیع، مردم افغانستان را به وسیله ایجاد رعب و وحشت تسخیر کنند.

وی با تاکید با بیان اینکه هیچ استعمارگری در افغانستان نیامده مگر اینکه سرشکسته از این کشور خارج شده است، ادامه داد: مردم افغانستان قابل تسخیر نیستند. داعش هم پیش قراول دشمنان اسلام است که هیچ ربطی به اسلام ندارد. انشاء الله داعش را نیز با رو سیاهی از خاک افغانستان بیرون خواهیم راند.

معاون رئیس اجرایی دولت افغانستان در پاسخ به این سوال خبرنگار ابنا که «آیا دولت افغانستان اقدام برخی افغانی‌ها که بصورت خودجوش تحت عنوان "لشکر فاطمیون" در حال دفاع از مراقد مطهره و اماکن مقدسه در سوریه هستند، را تایید می‌کند؟» گفت: بله، آنان وظیفه دینی و مذهبی‌شان را انجام می‌دهند، چراکه دفاع از کیان اسلام و حرم اهل بیت پیامبر(ص) وظیفه هر مسلمانی است.

حاجی محقق با تاکید بر اینکه هیچ نیرویی رسماً از طرف افغانستان به عراق و سوریه اعزام نشده است، اضافه کرد: شنیده‌ام که نیروهای جوان و فعالی از مهاجرین افغانی برای دفاع از حرمین حضرت زینب و حضرت رقیه سلام الله علیهما به سوریه رفته‌اند که از نظر بنده آن‌ها وظیفه دینی خود را انجام داده و کار خوبی کرده‌اند.

وی تصریح کرد: شاید فرصتی پیدا نکیم و یا برای ما ایجاب نکند که نیرویی از افغانستان به سوریه برای دفاع از حرم‌های مقدس اعزام کنیم، چراکه ما در کشور خود درگیر مشکلات بسیاری هستیم ولی مهاجرین و داوطلبانی که با هدف دفاع از کیان اسلام عزیمت کرده‌اند؛ کار خوبی انجام داده‌اند.

این مقام ارشد دولت افغانستان در پایان با رد هرگونه شایعاتی مبنی بر ایجاد مشکلات امنیتی برای مدافعان افغانی حرم‌های حضرت زبنب و حضرت رقیه سلام الله علیهما پس از بازگشت به این کشور، خاطرنشان ساخت: افغانستان به اندازه کافی درگیر مشکلات متعددی است و دولت این کشور هرگز چنین مسائلی را دنبال نخواهد کرد.

مطلب فوق مربوط به سایر رسانه‌ها می‌باشد و خبرگزاری فارس صرفا آن را بازنشر کرده است.

بازگشت به صفحه نخست گروه فضای مجازی

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری فارس
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied