شمانیوز
شما نیوز

دیدار فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا با فرمانده کل نیروهای نظامی بحرین

فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا با فرمانده کل نیروهای نظامی بحرین دیدار و درباره همکاری‌های نظامی بین دو کشور با وی گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «لوید اوستن» فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، با «خلیفه بن احمد آل خلیفه» فرمانده کل نیروهای نظامی بحرین دیدار و درباره موضوعات دلخواه دو طرف با وی گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی بحرین « بنا »، اوستن روز گذشته (پنجشنبه) در رأس هیئتی در جریان سفر به بحرین به منظور شرکت در مراسم تودیع و معارفه فرماندهان قدیم و جدید ناوگان پنجم دریایی آمریکا در این کشور، با آل خلیفه دیدار کرد.

بر اساس این گزارش، اوستن و آل خلیفه درباره روابط همکاری، هماهنگی نظامی و همکاری دفاعی مشترک بین آمریکا و بحرین گفت‌وگو کردند.

مراسم تودیع و معارفه فرماندهان قدیم و جدید ناوگان پنجم دریایی آمریکا در بحرین عصر دیروز بر روی ناو هواپیما بر «تیودور روزولت» در بندر «خلیفه بن سلمان» واقع در منطقه «الحد» بحرین برگزار شد و با اتمام ماموریت دریادار «جون میلر»، «کیوین دونگان» به فرماندهی ناوگان پنجم دریایی آمریکا در بحرین رسید.

روی دریایی آمریکا دارای هفت ناوگان فعال شامل ناوگان دوم، سوم، چهارم، پنجم، ششم، هفتم به علاوه ناوگان رزرو نیروی دریایی و دارای شش ناوگان غیر فعال شامل ناوگان یکم، هشتم، دهم، دوازدهم، و ناوگان سفید بزرگ به علاوه ناوگان آسیایی ایالات متحده است.

پیش از این و پس از آغاز اعتراض‌های مردمی در بحرین، برخی کارشناسان و گزارش‌های خبری از احتمال انتقال ناوگان هفتم در بحرین به کشورهای دیگر مانند قطر یا عُمان خبر داده بودند.

این ناوگان که در سال 1995 تاسیس شده است، وظیفه حفظ و حراست از منافع آمریکا در خلیج فارس، دریای عمان، دریای سرخ، خلیج عدن و بخشی از دریای سرخ را بر عهده دارد.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری فارس
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied