شمانیوز
شما نیوز

اعزام ۴۵۳ معلم به مدارس ایرانی خارج از کشور/ برگزاری آزمون اعزامی بعدی آذر مشخص می‌شود

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور آموزش و پرورش از اعزام ۴۵۳ معلم به مدارس ایرانی خارج از کشور در صورت دریافت روادید خبر داد.

خلیل‌الله بابالو، قائم مقام وزیر آموزش و پرورش و رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس و با اشاره به اعزام معلمان به مدارس ایرانی خارج از کشور، اظهار داشت: در مجموع 453 نفر شامل 298 معلم اعزامی و 155 نفر تبعی از این معلمان به مدارس ایرانی خارج از کشور اعزام می‌شوند.

وی افزود: افراد تبعی که به همراه معلمان اعزام خواهند شد، همسر و فرزندان این معلمانی هستند که خودشان هم معلم بوده و با شروع سال تحصیلی به مدارس ایرانی اعزام خواهند شد؛ حقوق معلمان اعزامی و پذیرفته شده به صورت ارزی پرداخت و حقوق معلمان تبعی به صورت ریالی پرداخت می‌شود.

بابالو با بیان اینکه در سال 93 در مجموع 364 نفر به مدارس ایرانی خارج از کشور اعزام شدند، خاطرنشان کرد: 231 معلم اعزامی و 133 نفر افراد تبعی همراه این معلمان به مأموریت در سال 93 اعزام شدند.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور با انتقاد از برگزاری آزمون‌های گذشته برای اعزام معلمان به مدارس خارج از کشور، تصریح کرد: در سالهای 89، 90 و 91 آزمون اعزام به خارج برای معلمان برگزار شد که این روال نمی‌پسندم و باعث دپوی 970 نیرو در این خصوص شد.

وی با بیان اینکه تا زمانی که این افراد را اعزام نکنیم امکان برگزاری آزمون جدید نخواهیم داشت، گفت: در سال جاری قرار است 453 نفر به مدارس خارج از کشور اعزام شوند حالا اینکه چه تعدادی بتوانند ویزا دریافت کنند هنوز مشخص نیست.

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: معلمانی که به مدارس ایرانی خارج از کشور اعزام می‌شوند باید به مدت دو سال در مأموریت باشند و سپس به کشور بازگردند؛ ضمن اینکه افراد اعزامی دیگر نمی‌توانند در آزمون‌های بعدی اعزام شرکت کنند.

وی در خصوص زمان برگزاری آزمون بعدی برای اعزام معلمان به مدارس ایرانی خارج از کشور، اظهار داشت: آبان یا آذرماه سال جاری ساماندهی سال آینده را آغاز می‌کنیم و اگر در برخی رشته‌های کمبود داشته باشیم آزمون برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری فارس
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied