شمانیوز
شما نیوز

اسدی: نمی‌دانم چرا عده‌ای خارج از اختیاراتشان حرف می‌زنند!/ مسئله تیم امید و بزرگسالان در فضای تعامل حل می‌شود

دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: مسئله بین تیم‌های امید کشورمان و تیم ملی بزرگسالان در فضای تعامل حل شدنی است و باید در این راستا گام برداشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، تیم ملی فوتبال ایران شب گذشته موفق شد در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2018 با نتیجه 6 بر صفر گوام را شکست دهد؛ هرچند که در این دیدار جوانان ایران امیدوارکننده ظاهر شدند، اما کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی پس از پایان مسابقه یک بار دیگر انتقاداتی را مطرح کرد و در صحبت‌هایش اعلام کرد که کاش شرایط طوری فراهم شود که تجار و ثروتمندان ایرانی بتوانند به تیم ملی کمک کنند و همچنین دیگر آمادگی ندارم اعتبارم را برای هیچ هزینه کنم.

درخصوص دیدار تیم ملی و شرایط فنی مسابقه، صحبت‌های کارلوس کی‌روش و همچنین عدم همکاری بین تیم‌های ملی بزرگسالان و امید کشورمان، گفت‌وگویی را با علیرضا اسدی دبیر کل فدراسیون فوتبال انجام دادیم که متن آن را در زیر می‌خوانید:

فارس: درمورد نتیجه‌ای که شب گذشته در مقابل گوام به‌دست آمد، صحبت می‌کنید؟

توقع‌مان پیروزی است، حالا چه در این مقطع یا در مقطعی دیگر. این امکانات از قدیم بوده و همه از آن شناخت داشته و دارند، اما باید همت کنیم تا با همین امکانات و توانایی که داریم، آن‌ها را در اختیار تیم ملی قرار دهیم تا این تیم برای مردم خوشحالی به ارمغان بیاورد. به هیچ وجه راضی نیستیم که قصوری اتفاق بیفتد که کام مردم‌مان تلخ شود. اینکه مقابل تیمی بتوانیم یک بر صفر پیروز شویم مهم نیست، فقط 3 امتیاز آن مهم است که امیدواریم در سطوح بالاتر هم این اتفاق بیفتد و کسب این 3 امتیازها فقط به مسابقاتی در سطح پایین خلاصه نشود تا ان‌شاءالله این بردها مردم را خوشحال کند.

فارس: کیفیت فنی تیم را چطور دیدید؟ آیا تیم ملی با این توان می‌تواند به جام جهانی 2018 صعود کند؟

آنچه به چشم می‌خورد و جالب بود استفاده از جوان‌ها بود که نوید خیلی خوبی برای تیم ملی است، اما برای اینکه همین جوانان بتوانند تجربه کسب کنند، باید در مسابقات متعددتر که سنگین‌تر است، محک بخورند و امیدوارم این فرصت پیش بیاید تا ملی‌پوشان در مسابقات تدارکاتی بیشتری، البته با سطح بالاتری محک بخورند. ما سعی می‌کنیم هر اقدامی شایسته تیم ملی و در راستای تقویت این تیم است، با توجه به بضاعتی که داریم برای این تیم انجام دهیم تا در آینده در این خصوص به مشکل نخوریم.

فارس: علی کفاشیان شب گذشته پس از بازی گفت که جلسه خوبی با وزیر ورزش داشته و گویا مشکل حل شده است. رئیس فدراسیون فوتبال حتی گفت که کی‌روش دیگر حق ندارد درمورد مسائل کلان ازجمله وزارت ورزش صحبت کند و فقط باید تمرکزش بر روی تیم ملی باشد.

این یک موضوع منطقی است و رئیس فدراسیون فوتبال زوایای کار را به‌عنوان نفر اول فوتبال کشور درک می‌کند چون تهدیداتی را که در حوزه فوتبال است را باید ایشان پاسخگو باشد. بر همین اساس کفاشیان این احساس را کرده و فکر می‌کند الان وقت آن است برای آنکه وارد تفرقه نشویم و برای اینکه مشکلی ایجاد نشود، هر کسی در چارچوب کاری خودش حرکت کند که این موضوع به سود فوتبال کشور خواهد بود. ابتدای کار هم بحث بر همین بود که از تمام حاشیه‌ها پرهیز شده و هرکسی در حدود اختیاراتش حرف بزند و عمل کند و وظیفه‌اش را انجام دهد.

فارس: کی‌روش شب گذشته پس از بازی در مصاحبه مطبوعاتی گفت که دیگر آمادگی ندارم اعتبارم را برای هیچ هزینه کنم. آیا واقعاً کی‌روش در حال هزینه کردن اعتباراتش برای هیچ است؟

خیلی این صحبت‌ها برای ما تعجب آور نیست. کی‌روش نظراتی دارد و آن‌ها را اعلام می‌کند، ولی وظایف هر کسی در حوزه اختیارات هر کسی و گویش هر فردی در چارچوب اختیاراتش کاملاً مشخص است، اما نمی‌دانم چرا برخی می‌خواهند فراتر از حوزه اختیاراتشان صحبت کنند که این دیگر به خودشان ربط دارد.

فارس: کی‌روش حتی اعلام کرد که کاش شرایط طوری فراهم شود که تجار و ثروتمندان بتوانند به تیم ملی کمک کنند.

این را باید فدراسیون فوتبال تشخیص دهد نه افراد دیگر.

فارس: امروز کاشانی مدیر تیم امید گفت از مسئولین فدراسیون می‌خواهم تا کادر فنی تیم ملی امید و بزرگسالان را دور یک میز برای همکاری‌های بیش‌تر بنشاند.

درست است، چون اگر بین تیم‌های رده‌های سنی تعاملی وجود نداشته باشد و عصاره این تیم‌ها در رده‌های بالاتر مطرح نشود، دیگر ساختار سازمانی به چه دردمان می‌خورد. نقطه عطف این موضوع انتقال بازیکنان امید به بزرگسال و عکس آن است و این موضوع محقق نمی‌شود مگر در یک فضای تلطیف‌شده اخلاقی.

فارس: روزی که کی‌روش برای هدایت تیم ملی فوتبال ایران به کشورمان آمد اعلام کرد، سوپروایزر تمام تیم‌های ملی به‌شمار می‌رود، اما بعدها کار طور دیگری پیش رفت و کی‌روش گفت که تیم ملی امید بین مسئولیت‌های من نیست. این موضوع را چطور ارزیابی می‌کنید؟

جواب: حدود اختیارات که در قرارداد وجود دارد روشنگر تمام وظایف است. حالا اگر کسی می‌خواهد به وظایف تعیین‌شده‌اش عمل نکرده یا به آن توجه نکند این دیگر در حیطه اختیارات کمیته فنی، فدراسیون فوتبال و شخص آقای کفاشیان است که به این موضوع رسیدگی کند.

انتهای پیام/خ

منبع : خبرگزاری فارس
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied