شمانیوز
شما نیوز

وزیر دفاع آمریکا: برجام استراتژی نظامی آمریکا را تقویت می‌کند / گزینه نظامی برضد ایران واقعی‌ست

اشتون کارتر می‌گوید که با وجود برجام، حمله نظامی به ایران موثرتر خواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا در یادداشتی که روزنامه یواس‌ای تودی آن را منتشر کرده، مدعی شده است که توافق هسته‌ای با ایران فرصتی را برای از بین بردن یک تهدید هسته‌ای بزرگ فراهم آورده است.

به نوشته کارتر، با اجرای برجام، یک منبع مهم ریسک در منطقه‌ای پرتنش حذف خواهد شد. توافق بخشی از راهبرد کلا‌تر آمریکا برای دفاع از منافعش، دفاع از دوستانش، بالاخص اسرائیل و مواجهه با ایران و داعش است.

وزیر دفاع آمریکا گزینه نظامی علیه ایران را واقعی خوانده و تصریح کرده است که این گزینه برای آینده نیز به خوبی باقی خواهد ماند. به باور وی، هیچ چیز در ایران نمی تواند جلوی پنتاگون را در حمله به این کشور در صورت نیاز بگیرد.

اشتون کارتر همچنین مدعی شده است که هرگونه اقدام نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران با وجود برجام موثرتر خواهد بود؛ تسهیلات هسته‌ای ایران کوچک‌تر خواهد شد و راستی آزمایی‌ها اطلاعات بیشتری را برای اقدام نظامی علیه ایران در اختیار آمریکا قرار می‌دهد.

وزیر دفاع ایالات متحده ضمن اشاره به اینکه برجام تمام مشکلات کشورش با ایران را حل نخواهد کرد، از سیاست نظامی آمریکا در خاورمیانه به عنوان «رو به جلو» نام برده و افزوده است: ما در حال جلوگیری از تهدیدات منطقه‌ای و حفظ وضعیت نظامی قدرتمند در خاورمیانه هستیم.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری فارس
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied