شمانیوز
شما نیوز

«مینیون‌ها»، موجودات کوچک زرد رنگی که موفقیت یونیورسال را تضمین کرده‌اند

در حالی‌که طی سال‌های اخیر استودیوهای بزرگ انیمیشن‌سازی جهان دست به رقابت‌ تنگاتنگی زده‌اند، به نظر می‌رسد که کمپانی یونیورسال تصمیم گرفته تا با کمک «مینیون‌ها»، موجودات دوست‌داشتنی زرد رنگ، از این قافله عقب نماند.

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، «مینیون‌ها»، شخصیت‌های جذاب و زرد رنگی که اولین بار در دو انیمیشن «من نفرت‌انگیز» به علاقمندان به عالم انیمیشن معرفی شدند این بار در انیمیشنی با عنوان «مینیون‌ها» حضور پررنگ‌تری دارند.

این انیمیشن سه بعدی کمدی خانوادگی محصول کمپانی یونیورسال است که «پیر کافین» و «کایل بالدا» به طور مشترک براساس فیلمنامه‌ای از «برایان لینچ» آن را کارگردانی کرده‌اند.

«کافین» همچنین در این انیمیشن به جای چند مینیون صداپیشگی کرده است.

علاوه بر او بازیگران سرشناسی چون «ساندرا بولاک»، «جان هام»، «مایکل کیتون» و «استیو کوگان» به جای شخصیت‌های مختلف انیمیشن «مینیون‌ها» صحبت کرده‌اند.

صدای «جئوفری راش»، بازیگر فیلم‌هایی چون «شکسپیر عاشق» و «قلم پرها»، نیز در بخش‌های از این پروژه سینمایی، به عنوان راوی شنیده می‌شود.

این انیمیشن و دوبله آن از سوی منتقدان با بازخوردهای مثبت و خوبی روبرو شده است. بیش از همه از صداپیشگی «ساندرا بولاک» در نقش «اسکارلت اورکیل» تقدیر شده است.

«بولاک» در مصاحبه‌هایش تاکید کرده است که پیشنهاد صداپیشگی در این فیلم را به خاطر پسرش پذیرفته است تا او در میان تمام کارهایی که انجام داده است، کاری هم داشته باشد که پسرش آن را تماشا کند و از تماشای آن لذت ببرد.

«جان هام» و «مایکل کیتون» نیز به ترتیب دوبله نقش‌های «هرب اورکیل» و «والتر نلسون» را به عهده داشته‌اند.

انیمیشن «مینیون‌ها» با ۱میلیارد دلار فروش در سطح جهان، توانسته از دو انیمیشن «من نفرت‌انگیز» پیشی بگیرد و در جایگاه بیست‌ و سوم پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما قرار گیرد.

البته این انیمیشن در جدول پرفروش‌ترین انیمیشن‌های تاریخ سینما، در جایگاه سوم و در جایگاه پرفروش‌ترین انیمیشن‌هایی که توسط کمپانی «والت دیزنی» تولید نشده‌اند، صدرنشین است.

انیمیشن «مینیون‌ها» داستان سرآغاز این موجودات زرد رنگ و دوست داشتنی را روایت می کند. به نظر می‌رسد مینیون‌ها که از زمان حیات بر روی کره زمین، همواره حضور داشته‌اند، به دنبال رئیسی برای خود بوده‌اند.

آنها در طول زندگی‌شان در کنار رؤسای مختلف اعم از تی-رکس، فرعون مصر و حتی دراکولا قرار گرفته‌اند اما هربار بر اثر اتفاقی باعث نابودی آنها شده‌اند. پس از گذشت سال‌ها ، حالا مینیون ها که رئیسی را بالای سر خود نمی‌بینند دچار افسردگی شده‌اند و برای خارج شدن از این وضعیت، یکی از باهوش‌ترین آنها به نام «کوین» به همراه «باب» و «استوارت»، تصمیم می گیرند سفری را آغاز کنند تا بتوانند خود را از این وضعیت خارج کنند. آنها پس از یک سفر دریایی طولانی بالاخره به نیویورک می رسند و با زنی خبیث به نام اسکارلت ( با صداپیشگی سندرا بولاک ) آشنا می شوند که برنامه های پلیدی دارد و در این میان اتفاقات زیادی می‌افتد.

این انیمیشن با مدت زمان 91 دقیقه 11 ژوئن در لندن و 10 جولای در ایالات متحده آمریکا و پس از آن در سطح جهان به نمایش درآمد.

کمپانی یونیورسال که برای ساخت انیمیشن «مینیون‌ها» 74 میلیون دلار هزینه کرده است، انیمیشن‌های «من نفرت‌انگیز1 و 2» را با 69 میلیون و 76 میلیون دلار ساخت و در هر دو انیمیشن نیز همچون «مینیون‌ها» به سود سرشاری دست یافت.

این کمپانی «من نفرت‌انگیز ۱» را سال 2010 به کارگردانی «پیر کافین» و «کریس رناد» و «من نفرت‌انگیز 2» را نیز سه سال بعد با کارگردانی دوباره «کافین» و «رناد» ساخت.

در «من نفرت‌انگیز ۱» که 500 میلیون دلار فروخت، تبه‌کاری به نام «گورو» (با صداپیشگی «استیو کارل» )، با شنیدن خبر دزدیده شدن هرم بزرگ جیزه تصمیم می‌گیرد تا برای تحت تأثیر قرار دادن رئیس بانکی که از آن برای کارهایش وام می‌گیرد، ماه را بدزدد.

او و دستیارانش «مینیون‌ها» که علاقه خاصی به کتک کاری و خرابکاری دارند برای دزدیدن ماه او به دستگاه کوچک‌کننده که در شرق آسیاست، نیاز دارد. او به آن‌جا می‌رود ولی وکتور رقیب او (که پسر رئیس بانک نیز هست) دستگاه را از او می‌رباید. گورو به دنبال وکتور می‌رود ولی امنیت پناهگاه او بسیار بالاست و راه ورودی پیدا نمی‌کند و در ادامه ماجراهای زیادی اتفاق می‌افتد و در این میان سه دختر یتیم نیز وارد زندگی «گورو» می‌شوند که زندگی او را به طور کلی دچار تغییر می‌کنند.

انیمیشن سینمایی «من نفرت‌انگیز 2» که اولین بار 5 ژوئن سال 2013 میلادی در استرالیا به نمایش درآمد، نسبت به قسمت اول با استقبال بهترین روبرو شد، این فیمل به فروشی بالغ بر 914 میلیون دلار دست یافت و سازندگان فیلم را نسبت به موفقیت «مینیون‌های» زرد رنگ در گیشه مطمئن کرد تا آنجا که از همان زمان آنها برای ساخت پروژه سینمایی «مینیون‌ها» مصمم شدند.

داستان «من نفرت‌انگیز 2» از آنجا آغاز می‌شود که آزمایشگاهی مخفی در نزدیکی قطب شمال توسط یه وسیله عجیب، شبیه به یک آهنربای غول‌پیکر دزدیده می‌شود. اتحادیه مبارزه با تبه کاران، «گورو» را استخدام کرده تا مسبب این حادثه را بیابد.

در این قسمت نیز «استیو کارل» همچنان به جای شخصیت «گورو» صحبت می‌کند که در این زمینه نیز بسیار موفق عمل کرده و توانسته توجه منتقدان را به خود جلب کند.

همچنین «کریستن ویگ» در نقش «لوسی وایلد»، مامور اتحادیه مبارزه با تبه کاران و همکار «گورو»، «بنجامین برت» در نقش «ادواردو پرز»، صاحب رستوران مکزیکی در فروشگاه، «میراندا کازگرو» در نقش مارگو، بزرگترین دختر خوانده «گورو»، «الزی فیشر» در نقش «اگنس»، کوچکترین دختر گرو و «دانا گیایر» در نقش «ادیت»، دختر خوانده میانی «گورو» صحبت کرده‌اند.

«پیر کافین»، گارگردان هر سه پروژه سینمایی «من نفرت‌انگیز 1 و 2» و «مینیون‌ها»، عمده شهرتش را مدیون این سه انیمیشن است و پیش از آن به عنوان تهیه‌کننده، صداپیشه و نویسنده و کارگردان تنها چند فیلم و سریال کوتاه تلویزیونی و یکی دو انیمیشن کوتاه را در کارنامه کاری خود به ثبت رسانده است.

او که به نظر می‌رسد این سه پروژه سینمایی راه موفقیتش را باز کرده است، اکنون درگیر مراحل پس از تولید یک بازی کامپیوتری تحت عنوان «بهشت مینیون‌ها» ست و قرار است در آینده‌ای نزدیک ساخت قسمت سوم از انیمیشن «من نفرت‌انگیز» را آغاز کند.

«پیر کافین»

انیمیشن سینمایی «من نفرت‌انگیز 3» که قرار است به زودی مراحل پیش تولیدش آغاز شود، سال 2017 میلادی آماده نمایش خواهد شد. البته «پیر کافین» قرار است با همکاری «کریس رناد» این انیمیشن را کارگردانی کنند، همچنان در حد شایعه است و قطعی نشده است ولی این دو حتما در میان عوامل دوبله حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/ج

منبع : خبرگزاری فارس
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied