شمانیوز
شما نیوز

از دیدار پدرخوانده با مجیدی تا همکاری پگاه آهنگرانی با مرکز گسترش

این هفته سینما همچنان در صدر اخبار رسانه‌ها قرار داشت که یکی از دلایل اصلی آن اکران فیلم «محمد رسول الله(ص)» بود. فوت دو سینمایی کام این هفته‌مان را تلخ و همکاری پگاه آهنگرانی و مرکز گسترش توجه‌ها را به خودشان جلب کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس_ گروه سینما: در هفته ای که گذشت سینمای ایران همچنان در سطح اخبار رسانه ها قرار داشت که یکی از دلیل های اصلی آن اکران فیلم سینمایی «محمد رسول الله (ص)» به کارگردانی مجیدی مجیدی بود تا جایی که کارگردان «پدر خوانده» یکی از مخاطبان آن بود البته در بخش داخلی هم سینما به واسطه شرایطش حاشیه های همیشگی خود را داشت این بار این حاشیه ها به زمین فوتبال رسید. کارگردان جوان ایرانی برای نشان دادن اعتراض خود به کم شدن سانس های فیلمش در یک حرکت عجیب وارد زمین فوتبال شد و خبرهای اوایل هفته رسانه ها را به خود اختصاص داد که البته خبرگزاری فارس جند روز پیش از این حرکت با وی گفت‌وگوی مفصلی را داشت. در همان اوایل هفته به سر می بردیم که فوت بازیگر جوان علی طباطبائی هم خاطر سینماگران را آزرده کرد. در اواسط هفته بود که متوجه همکاری مرکز گسترش با پگاه آهنگرانی در مقام کارگردان شدیم که می تواند جزو خبرهای تامل‌ برانگیر برای مسئولان باشد. البته خبرگزاری فارس و گروه سینما نیم نگاهی هم به مخاطبان عام خود داشت و تلاش کرد غیر از دنبال کردن بحث های مدیریتی، تخصصی و خبری با بازیگران نیز گفت‌وگوهایی را داشته باشد که از این میان بهروز بقایی و مریم امیر جلالی مورد استقبال قرا گرفتند که حرف های شنیدنی را که باب درد و دل داشت عنوان کردند. اواخر هفته بود که یادی کردیم از جلسه سوال از وزیر توسط کمیسیون فرهنگی مجلس، چرا که با وجود گذشت یک ماه همچنان وزیر و معونینش پاسخی به سوال های مطرح شده نداند. البته پایان هفته آرومی را می خواستیم سپری کنیم که فوت ایرج کریمی منتقد سینما آرامش اهالی سینما را تحت تاثیر خود قرار داد. خلاصه اخبار مهمی که به آن ها اشاره شد را می توانید در پی بخوانید:

*کارگردانی که تراکت پخش، به زمین فوتبال پرید و در نهایت توسط رییس سازمان سینمایی آزاد شد

علی ملاقلی پور کارگردان فیلم سینمایی «قندون جهیزیه» در خبرگزاری فارس با گروه سینما گفت‌وگویی داشت که در آن اعلام کرد من را فیلم اولی ندانید من کارگردانی هستم که گمان می کنم این آخرین فیلمی است که ساختم و اجازه نخواهم داد حق فیلمم را بخورند. او اظهار می کرد که قندون جهیزیه به مردم امید می دهد. و به هر قیمتی مخاطب را در سینما نمی خنداند. ملاقلی پور در این گفتگو به تک تک مردم ایران زمین اشاره کرد و گفت که زمان نوشتن فیلمنامه فیلمش به همه آن ها فکر می کرده.

که این کارگردان سینما در ادامه هفته زمانی که متوجه شد سانس فیلمش را در برخی سینما ها کم کرده اند در خیابان ها تراکت پخش کرد و تلاش کرد اعتراضش را نشان دهد و در پایان شب که به عنوان تماشاگر به استودیوم فوتبال رفته بود به وسط زمین پرید که توسط مامورین به بیرون رفت و در نهایت گویا با پا در میانی رییس سازمان سینمایی آزاد شد.

*علی طباطبایی بازیگر سینما و تلویزیون در گذشت

در ادامه متوجه در گذشت علی طباطبایی شدیم وی که پدرش از تهیه کنندگان سینما است در جوانی دار فانی را وداع گفت. او در آثاری چون قلب یخی به کارگردانی محمد حسین لطیفی حضور داشت. «بچه های نسبتاً بد» از دیگر کار های او است که مخاطبان به یاد خواهند داشت.

شایعه پراکنی و یا فضولی برخی از رسانه های زرد باعث ناراحتی خانواده وی شد چرا که هر کدام مرگ این جوان سینما را به نفع خود و خبرسازی رسانه شان مصادره می کردند. که در نهایت با اعلام ایست قلبی توسط خانواده اش این رسانه ها آرام گرفتند.

*همکاری پگاه آهنگرانی و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی

یکی دیگر از خبر های داغ هفته گذشته همکاری پگاه آهنگرانی با مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی بود که با رسانه ای شدن همکاری آن ها و فیلم مستندی که درباره بسته شدن خانه سینما می خواهد بسازد واکنش رسانه های مختلف و همچنین مدیر عامل مرکز را به همراه داشت. مستند «وقایع خانه سینما» به کارگردانی پگاه آهنگرانی ساخته می شود.

*گله‌مندی مریم امیر جلالی از تقسیم شدن نقش ها در مهمانی‌ها

در اواسط هفته برای مخاطبین عام گفت‌وگوی هایی با برخی از بازیگران که مورد علاقه مردم بودند داشتیم که می توان به ستاره اسکندری مریم امیر جلالی و بهروز بقایی اشاره کرد. بهروز بقایی از دلتنگی هایش از سینما گفت و مریم امیر جلالی از تقسیم شدن نقش ها در مهمانی های آقایان گله کرد.

*بی پاسخ ماندن سوال های کمیسیون فرهنگی مجلس توسط وزیر ارشاد

اواخر هفته با دو عضو از کمیسیون فرهنگی مجلس لاله افتخاری و حجت الاسلام پژمانفر گفتگویی مبنی بر پی گیری جلسه ای که یک ماه گذشته با وزیر ارشاد داشتند شدیم که دریافتیم علی رغم این که نکاتی از وی با صراحت خواسته شده همچنان او و معاونینش به درخواست کمیسیون فرهنگی مجلس پاسخی نداند. آن ها نیز اظهار کردند که نام فجر از از بخش بین الملل حذف شده است باید دوباره به آن بازگردد. کمیسیون فرهنگی مجلس 9 سوال را در حوزه سینما با صراحت از وزیر ارشاد پرسیده بود که در واقع رییس سازمان سینمایی باید به آن ها نیز پاسخ دهد.

*کارگردان «پدر خوانده» فیلم مجیدی را دید

یکی دیگر از خبرهای داغی که برای سینمای ایران پیش آمد که جذابیت داشت دیدن فیلم سینمایی «محمد رسوال الله (ص)» توسط فرانسیس فورد کاپولا بود. او کارگردان معروف‌ترین و یکی از ماندگارترین فلیم های تاریخ سینمای جهان است. خالق «پدر خوانده» بعد از دیدن فیلم مجیدی او را تحسین کرده بود.

*فوت ایرج کریمی تلخی ابتدای هفته را تکمیل کرد

در آخرین روز کاری در خبرگزاری فارس بودیم که به یکباره متوجه فوت ایرج کریمی شدیم، این منتقد و سینماگر آرام در سکوت به بیمارستان رفت و بستری بود و تقریباً کسی از وی سراغی نگرفت و اطلاعی هم نداشت. فوت او در سن 62 سالگی آخر هفته تلخی را برای اهالی سینما رقم زد. سینماگران با فوت دو عضو سینمایی خود در اوایل هفته و پایان آن هفته تلخی را طی کردند.

روحشان شاد.

انتهای پیام/ج

منبع : خبرگزاری فارس
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied