شمانیوز
شما نیوز

وسایل نقلیه عمومی مسافری شهرداریها در حریم شهر مشمول صورت وضعیت مسافر نمی‌شوند

بر اساس ابلاغ اصلاح ماده (2) آیین نامه اجرایی موارد معافیت استفاده از اوراق صورت وضعیت مسافری و بارنامه، وسایل نقلیه عمومی شهرداریها در حریم شهر مشمول صورت وضعیت مسافری نمی‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه رسمی کشور ، اصلاح ماده (2)آیین نامه اجرایی موارد معافیت استفاده از اوراق صورت وضعیت مسافری و بارنامه برای اجرا ابلاغ شد.

اصلاح ماده (2) آیین‌نامه اجرایی موارد معافیت استفاده از اوراق صورت وضعت مسافری و بارنامه برای اجرا به وزارت کشور و وزارت راه‌ و شهرسازی ابلاغ شد.

هیات وزیران در جلسه 4/6/94 به پیشنهاد شماره 139422 مورخ 11/11/93 وزارت کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

ماده (2) آیین‌نامه اجرایی موارد معافیت استفاده از اوراق صورت وضعیت مسافربری و بارنامه، موضوع تصویب‌نامه شماره 1344/ ت121 هـ مورخ 10/4/69 به شرح زیر اصلاح می‌شود:

ماده 2- موارد زیر مشمول صدور و استفاده از اوراق صورت وضعیت مسافری موضع قانون الزام شرکت‌ها و موسسات ترابری جاده‌ای به استفاده از صورت وضعیت مسافری و بارنامه - مصوب 1368- نمی‌باشد:

1-وسایل نقلیه عمومی مسافربری که تحت مالکیت یا نظارت شهرداری یا شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به آن در حریم شهر مربوط فعالیت می‌نمایند.

2-وسایل نقلیه عمومی مسافربری که تحت مالکیت یا نظارت شهرداری یا شرکت‌ها و سازمان‌ها وابسته به آن در مسیر بین یک شهر با شهرها یا شهرک‌های اقماری آن، شرکت‌ها،‌کارخانه‌ها و روستاهای خارج از حریم شهر مربوط با تصویب شورای هماهنگی ترافیک استان فعالیت می‌نمایند.

تبصره 1- وسایل نقلیه عمومی مسافربری تحت نظارت شهرداری یا شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به آن باید تحت پوشش شرکت‌های حمل و نقل درون شهری دارای پروانه از شهرداری فعالیت نمایند.

تبصره 2- در صورت ایجاد شرایط صدور صورت وضعیت مسافری در هر یک از مسیرهای مورد نظر در این بند، با اعلام موضوع توسط وزارت راه و شهرسازی (سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور) به شورای هماهنگی ترافیک استان، پلیس راهنمایی و رانندگی و شهرداری مربوط، مسیر مذکور از شمول این بند خارج می‌شود. از تاریخ این اعلام، هر نوع جابجایی مسافر در مسیرهای مذکور صرفا از طریق شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل برون شهری مجاز امکان‌پذیر خواهد بود.

تبصره 3- مشخصات فنی، ایمنی و بهره‌برداری وسایل نقلیه عمومی مسافربری درون شهری موضوع این بند براساس ضوابط مصوب شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور و سلامت شغلی رانندگان طبق دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاینات پزشکی و ضوابط صدور کارت سلامت رانندگان خواهد بود.

معاون اول رئیس جمهور- اسحاق جهانگیری

انتهای پیام/ب

منبع : خبرگزاری فارس
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied