شمانیوز
شما نیوز

بارش‌ها در زنجان تا شنبه ادامه دارد

کارشناس هواشناسی اداره‌کل هواشناسی استان زنجان، صائین قلعه را رکوردار مقدار بارندگی‌ها در دو روز گذشته اعلام کرد.

کارشناس هواشناسی اداره‌کل هواشناسی استان زنجان، صائین قلعه را رکوردار مقدار بارندگی‌ها در دو روز گذشته اعلام کرد.

حسین سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، به آغاز بارش باران از دو روز گذشته اشاره کرد و افزود: براساس ارزیابی‌های به عمل آمده از شروع بارندگی‌ها تا به امروز شهر صائین‌قلعه با 9.1 میلی‌متر بارندگی رکوردار بارش‌های تابستانی شد و در شهر زنجان نیز مقدار ناچیز 0.3 میلی‌متر بارندگی به ثبت رسید.

وی تصریح کرد: با شروع بارش‌ها کاهش دما نیز در نقاط مختلف استان آغاز شده و انتظار داریم تا شنبه شاهد کاهش 4 تا 8 درجه‌ای دما باشیم، و با خروج سامانه پرفشار که عامل اصلی کاهش دما است از بعدازظهر شنبه ثبات جوی در منطقه حاکم شده و افزایش دما آغاز خواهد شد.

این کارشناس با بیان این‌که براساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی بارش‌ها در استان تا شنبه ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: امیدواریم سال آبی آینده که از اول پاییز آغاز خواهد شد شاهد بارش‌های خوب باشیم تا تبعات خشکسالی کمتر نمود و بروز پیدا کند؛ هرچند باید منتظر ماند تا بارش‌ها به طور جدی‌تر آغاز شود.

سلطانی هم‌چنین با اشاره به این‌که با ورود سامانه بارشی، به ارگان‌های ذی‌ربط در رابطه با آب‌گرفتگی معابر و احتمال بروز سیل هشدار داده می‌شود، گفت: برنامه‌ریزی در مواجهه با شرایط جوی بر عهده این دستگاه است.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی