شمانیوز
شما نیوز

تاثیرات نماز اول وقت بر سلامت بدن

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: برگزاری نماز اول وقت علاوه بر تاثیرات روحی روانی بر سلامت جسم نیز تاثیرات بسیار مطلوبی را می‌گذارد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: برگزاری نماز اول وقت علاوه بر تاثیرات روحی روانی بر سلامت جسم نیز تاثیرات بسیار مطلوبی را می‌گذارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه همدان حجت‌الاسلام داوود خوش‌باور در گردهمایی دبیران ستاد اقامه نماز در همدان، تصریح کرد: خداوند برگزاری نمازهای پنج‌گانه را برای سلامت جسم انسان قرار داده است، به طوریکه در زمان اذان صبح بر بدن انسان سه حالت ایجاد می‌شود که یکی از حالت‌ها کاهش فعالیت غده صنوبری، یک نوع غده در مغز است که برپایی نماز به فعال شدن آن غده کمک می‌کند.

وی افزود: در هنگام اذان و نماز صبح غلظت خون افزایش پیدا می‌یابد که با خواندن نماز در آن لحظه و فعالیت‌های بدنی ناشی از نماز غلظت خون کاهش پیدا می‌کند.

خوش‌باور اظهار کرد: در هنگام نماز ظهر نیز آندرنالین که در بالای کلیه‌ها قرار گرفته و با ترشح آن آمادگی بدن حفظ می‌شود، کاهش می‌یابد اما نماز باعث فعالیت آندرنالین شده و آمادگی بدن را افزایش می‌دهد.

وی تاکید کرد: در زمان عصر فشار بدن بالا می‌رود و فشار خون هم افزایش می‌یابد همچنین طبق تحقیقات به دست آمده بیشتر مرگ‌ومیر کودکان و نوزادان در هنگام عصر اتفاق می‌افتد که برگزاری نماز عصر فشارخون و فشاربدن را تنظیم می‌کند.

95 درصد فضای سخت‌افزاری نماز در دستگاه‌های اجرایی مطلوب است

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمرتضی حسنی‌حلم نیز در این گردهمایی با اشاره به مطلوبیت 95 درصدی فضای سخت‌افزاری نماز در دستگاه‌های اجرایی، تصریح کرد: فضای نرم‌افرازی نماز که مربوط به حضور مردم و مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی بوده، خوب است اما باید حضور افراد در نماز پررنگ‌تر شود.

وی با اشاره به این‌که «مدیران با حضورشان در نماز، کارمندان را نیز به سمت و سوی برگزاری و حضور در نماز سوق دهند» اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا از ظرفیت مطلوب و خلاقیت ائمه جماعت جوان نماز در استان بهره‌مند شویم و در عین حال از تجارب بزرگان ائمه جماعت نیز بی‌بهره نمانیم.

وی با بیان این‌که «تا زمانی‌که بتوانیم رفتار و شخصیت اجتماعی افراد را نمازی کنیم آن وقت است که جامعه رشد می‌کند» هدف از گردهمایی در این روز را در حول دو محور توجیه مسئولان نماز در دستگاه‌های اجرایی و فاکتورهایی که در دستگاه‌ها مورد ارزیابی و نظارت قرار می‎‌گیرند دانست و افزود: این دومین دوره از گردهمایی دبیران ستاد اقامه نماز در استان است.

حسنی‌حلم با تاکید بر نقش نمازیاوران گفت: نمازیاوران یعنی حضور جوانان در تمام عرصه‌های اجتماع به طوریکه با اخلاق و رفتار مطلوب و نمازی خود مردم را نیز به سمت خود بکشانند.

وی در پایان سخنانش به جشنواره نماز اشاره کرد و گفت: ستاد اقامه استان همدان برای نخستین‌بار جشنواره نماز را طراحی کرد و سه جشنواره در همدان برگزار شد اما جشنواره نماز امسال در استان گلستان با هدف استفاده از ظرفیت استان‌های دیگر برگزار می‌شود.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied