شمانیوز
شما نیوز

ساکت: توجه به تیم‌های پایه از پارامترهای مهم درآمدزایی باشگاه‌هاست

مراسم قرعه کشی رقابت های فوتبال رده های سنی پایه امید ،جوانان و نوجوانان کشور امروز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از سایت سازمان لیگ، مراسم قرعه کشی رقابت های فوتبال رده های سنی پایه امید ،جوانان و نوجوانان کشور امروز برگزار شد.

در این مراسم محمد رضا ساکت مشاور عالی و مدیر بازار یابی سازمان لیگ فوتبال ،رضا عبدی مسئول برگزاری رده‌های سنی پایه و حسن فرجی،عضو کمیته مسابقات،ایرج احمدی،نماینده کمیته داوران فدراسیون فوتبال و نمایندگان تیم های حاضر حضور داشتند.

در این مراسم مدیر بازاریابی سازمان لیگ فوتبال ایران گفت:عرض خیر مقدم دارم به همه عزیزان که در این جمع حضور دارند،چهره‌های پیشکسوتی را در اینجا می‌بینم که با موهای سپیدشان سال‌ها زحمت کشیدند در عرصه فوتبال همچنین چهره‌های جوان و شادابی را می‌بینم که با انرژی مضاعف آمده‌اند تا در یک کار اساسی و پایه حضور داشته باشند.

محمد رضاساکت بیان کرد: مقدم هر دو طیف بزرگوار را به خانه خودتان سازمان لیگ فوتبال گرامی می دارم.به هر حال همه جا و همه وقت از موضوع اهمیت مسابقات نوجوان،جوانان ،امید وتیم‌های پایه صحبت شده است ولی بار اصلی این کار را باشگاه‌های شهرستانی و استانی بردوش می کشند و نشان دهند آن هم این است که وقتی به آمارهای تیم ملی نگاه می‌کنیم بیشترین نفرات متعلق به شهرستان های اقصی نقاط کشور است

وی گفت: حدود یک ماه قبل که به همراه آقای کفاشیان و تاج از تمرین تیم جوانان بازدید کردیم ،در زمان معرفی آنان هرکدام متعلق به یک استان میهن اسلامی ایران بودند. این موضوع نشان دهنده زحماتی است که دوستان شما در این ارتباط انجام داده‌اند.نقش مربیان سالم ،با اخلاق ،توانا و با دانش در پرورش این استعدادها بسیار مهم و تاثیر گذار است.

ساکت اعلام کرد:بدون شک مربیان ،نقش بسیار اساسی در زندگی و تربیت جوانان ما دارند.امروز در روانشناسی خانواده اعلام می‌کنند که نقش تربیتی معلم‌ها بویژه معلمان ورزش از پدر و مادران گوی سبقت را گرفته است.

مدیر بازاریابی سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: در ارزیابی‌های پژو هشی نقش معلمان از پدر مادرها تاثیر گذارتر است و در این تحقیق نقش مربیان ورزش از معلمان تاثیر گذار تر ارزیابی شده است.چرا که ورزش و فعالیت های ورزشی جذابیتی را برای تخلیه هیجانات جوانان و نوجوانان ما دارد و کسی که این بازیکنان را هدایت می‌کنند طبیعتا چهره مطلوب و پذیرفته تری را در بین این گروه دارند.

وی بیان کرد:رسالت باشگاه‌ها در انتخاب مربیانی این رده سنی بسیار مهم به شمار می‌رود،این مربیان باید دانش ،تعهد واعتقادات دینی و ملی را برای هدایت رده‌های سنی پایه داشته باشند.

ساکت افزود:بسیار مهم است کسانی که با قلب‌هایشان برای پرورش استعداد‌ها کار می‌کنند،مربیانی که فقط برای جدول پرکردن و گزارش نوشتن برای مدیران باشگاه‌ها عمل نمی‌کنند و تنها در راستای یاد دهی تلاش می‌کنند.آنان طبیعی است که سهم بسزایی در فوتبال این کشور دارند هرچن ممکن است گردونه فوتبال خیلی دیده نشوند.

مشاور عالی سازمان لیگ تاکید کرد:امسال در آئین نامه نقل و انتقالات 2 اتفاق مبارک رخ داده است که برای باشگاه‌های سازنده بسیار این موضوع مهم است.حق رشد برای باشگاه‌های که بازیکنان را پرورش می‌دهند و می‌سازند و بعد از دست می‌دهند و یا انتقال می‌دهند تا زیر 23 سال الزامی و قانونی است.

ساکت افزود:این قانون را مطالعه کنید و حقوق‌تان را دنبال کنید ،زیرا شما هستید که در مسابقات آموزشگاه‌ها ،محلات،مدارس فوتبال ،زمین‌های خاکی و کوچه پس کوچه‌ها استعداد‌های فوتبال را پیدا می‌کنید، خون و دل می‌خورید، پرورش می‌دهید تا یک بازیکن شاخص و شایسته از بین آنان بیرون بیاید مثل طارمی ، سردارآزمون و... خوب حقوق این باشگاه ها سازنده چه می شود.

مدیر بازاریابی سازمان لیگ فوتبال ایران تاکید کرد:معمولان این مربیان سازنده جایی دیده نمی‌شوند،تقدیر که نمی‌شوندو بودجه باشگاه‌هانیز کمترین آن به رده‌های پایه اختصاص می یابد.

ساکت افزود:پس کجا باید این مربیان دیده شوند،امسال در آئین نامه نقل و انتقالات موضوع حق رشد برجسته و شفاف شده است و رئیس کمیته نقل و انتقالات این مورد را در قانون آورده و ابلاغ کرده است.همچنین جزئیات آن را نیز تعیین کرده است و حتی مبلغی که به باشگاه نیز می رسد را بر اساس قرارداد منعقد شده آمده است.

وی بیان کرد:نکته دومی که امسال برای تیمهای که تیم دوم دارند پیش بینی شده است نقل و انتقال بازیکن در طول فصل بین تیم های الف و ب هرباشگاه است.

ساکت گفت:در فوتبال امروز دنیا یک اصل سازنده در همه کشور‌ها از آن پیروی می‌شود وجود تیم‌های ب هر باشگاه در یک لیگ پایین‌تر است.این طرح باعث یک اتفاق خوب می‌شود، بطور مثال اگر تیم اصلی بوخوم بازیکنی را می‌خواست این بازیکن از تیم آماتور به این باشگاه منتقل می‌شد و بلعکس .

وی تاکید کرد: اگر مهاجم بوخوم مصدوم می‌شد ویا رفتار نامناسب داشت به این بازیکن نمی ‌فتنتد به خانه‌ات برو و حقوق بگیر بلکه به تیم آماتور می‌رفت و باید تمرینش را بموقع انجام دهد و حتی در این تیم بازی هم بکند .

مشاور عالی سازمان لیگ گفت: باشگاه‌های که تیم دوم دارند می‌توانند در طول فصل 4 بار بازیکنان‌شان را با یکدیگر معاوضه کنند.این نقل و انتقال هم یک بار در ابتدای فصل ،یکبار در نیم فصل اول ،یکبار میانه نیم فصل اول و یکبار هم وسط نیم فصل دوم انجام می‌شود.و در این بازه‌های زمانی می‌توانند هر تعدا بازیکن را با یکدیگر معاوضه کنند.

ساکت افزود:ارتباط این موضوع با تیم‌های امید این گونه است که باشگاه‌ها می‌توانند بازیکنان مستعد خود را برای پیشرفت بیشتر در اختیار تیم های الف و ب خود قرار دهند.

وی بیان کرد: اکنون حقوقی برای شما در نظر گرفته شده است ونگاه تیم ملی هم به این سمت رفته است که به بازیکنان جوان بهای بیشتری می‌دهند و خود سازمان لیگ هم که یک اقدام خوب را در سال گذشته برای جوانتر کردن لیگ انجام داد و با ایجاد محدودیت سنی در لیگ برتر بازیکنان زیر 23 ساله بیشتری در لیگ بازی کردند و باعث جوانگرای مثبت در فوتبال شد و آثار آن را در تیم ملی شاهد بودیم.

مدیر بازاریابی سازمان لیگ فوتبال ایران گفت:کی روش سرمربی تیم ملی نیز نگاهش به بازیکنان جوان بیشتر شده است و اکنون یک نسل جدید در تیم ملی حضور دارند و آثار کار شما اکنون در فوتبال پیدا شده است.

وی افزود: از پارامترهای مهم درآمدزایی باشگاه‌ها توجه به تیم‌های پایه و پرورش استعدادها است که ممکن است خود تیم یا تیمی که این بازیکن را خریداری می‌کند از آن سود ببرد.

انتهای پیام/ی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied