شمانیوز
شما نیوز

بازیگران حاضر در اختتامیه جشنواره فیلم فجر

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): رضا عطاران، محمد بزرگ نیا، مجید مظفری، محسن علی اکبری، مهوش وقاری، کاوه سجادی حسینی، کامران تفتی، شهرام شکیبا و سعید راد از جمله هنرمندانی هستند که تاکنون از روی فرش قرمز عبور کردند. محمد احسانی، سید هادی منبتی، حجت الله ایوبی، علیرضا رضاداد، حبیب ایل بیگی از جمله افرادی هستند که در برج میلاد حاضر شده اند.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

بالاخره قطار سی وسومین جشنواره فیلم فجر نیز به ایستگاه آخر رسید.این جشنواره که از روز 12 بهمن سال جاری آغاز شده بود امشب با اعلام برندگان جوایز اصلی در 4 بخش، سودای سمیرغ، نگاه نو، سینما حقیقت و بخش هنر و تجربه به پایان می رسد.مراسم افتتاحیه هم اکنون در سالن اصل مرکز همایش های برج میلاد در حال برگزاری است.

20:14 کلیپ کوتاهی از مراحل مخلف جشنواره فیلم فجر از شروع کار هیئت انتخاب تا آخرین روز جشنواره در سالن پخش شد

20:11 مهرداد اسکویی،مستندساز سینمای ایران، در سخنان کوتاهی خواستار رسیدگی مسئولین سازمان سینمایی به زاون قوکاسیان، مستندساز و منتقد سینمایی شد.

20:08 از بین نامزدهای بهترین فیلم مستنئ جشنواره فیلم فجر که عبارت بودند از 1 - معین کریم الدینی تهیه کننده فیلم آتلان 2 - محسن خانجهانی تهیه کننده فیلم آزادراه3 - فرشاد افشین پور تهیه کننده فیلم سفر به آمادای، تندیس بلورین بهترین فیلم سینما حقیقت به معین کریم الدینی برای تهیه کنندگی و کارگردانی فیلم «آتلان» اهدا شد.

20:06 فرشاد افشین پور برای فیلمبردرای فیلم «سفر به آمادای» جایزه ویژه هیئت داوران را دریافت کرد.

افشین پور جایزه اش را به دکتر سرافراز رئیس سازمان صداوسیما اهدا کرد و ابراز امیدواری کرد که با کمک صداوسیما، سینمای مستند ایران به دروازه های جهانی نزدیک شود.

20:00 از بین نامزدهای بهترین کارگردانی که عبارت بودند از 1 - معین کریم الدینی برای فیلم آتلان 2 - محمد کارت برای فیلم بختک 3 - مهدی گنجی برای فیلم من می خوام شاه بشم، دیپلم افتخار با توجه ویژه به آتلان اهدا شد به محمد کارت برای فیلم بختک و همین طور تندیس بلورین اهدا شد به مهدی گنجی برای فیلم می خوام شاه بشم

19:56 از بین نامزدهای بهترین پژوهش و متن مستند که عبارت بودند از 1 - محسن خانجهانی برای پژوهش فیلم مستند آزادراه، 2 - آریا شفائی پور برای پژوهش فیلم مستند سفر به آمادای، 3 - محمدعلی شعبانی برای پژوهش فیلم مستند سمفونی استیضاح، محمد علی شعبانی تندیس بلورین این بخش را برنده شد.

شعبانی در سخنان کوتاهی از پژمان لشگری پور تشکر کرد و از گرفتن جایزه با لباسی منقش به نقش محمد(ص) ابراز خوشحالی کرد و جایزه خود را به حاج قاسم سلیمانی اهدا کرد.

شعبانی دقایقی بعد در گفتگو با رادیو پرانتز گفت: این جایزه را به قاسم سلیمانی اهدا کردم، چون امنیت منطقه ما مدیون اوست.او همچنین ابراز امیدواری کرد که سعه صدر برای تماشای مستند سیاسی وجود داشته باشد

19:55 علی جنتی وارد مرکز همایش های برج میلاد شد

19:54 هیئت داوران بخش مسابقه سینما حقیقت، فیلم های مستند به روی سن آمدند تا جوایز را اهدا کنند.حبیب احمدزاده، مهرداد اسکویی، محمدرضا اصلانی، محمدعلی فارسی و مانی میرصادقی اعضای هیات داوران بخش سینمای حقیقت سی و سومین جشنواره فیلم فجر را تشکیل می دهند.آخوندی، وزیر مسکن و شهرسازی و سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به روی سن آمدند تا جوایز را اهدا کنند

19:48 علیرضا رضاداد دبیر جشنواره فیلم فجر برای یک سخنرانی کوتاه به روی سن آمد. رضاداد سخنرانی اش را با خیرمقدم به میهمانان آغاز کرد و گفت: مختخریم در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در اختامیه جشنواره فجر میزبان شما هستیم. مفتخریم که جشنواره امسال را به نام نامی پیامبر اکرم اغاز کردیم و فردا با نمایش محمد(ص) برای جامعه منتقدین و اهالی رسانه جشنواره را به پایان می بریم. امیدواریم سالمی پر از برکت برای همه سینمای ایران پیش رو داشته باشیم. مابه حکم مسئولیتی که به عهده گرفته ایم تلاش کردیم ناملایمات را به جان بخریم تا آرامش در سینمای ایران حاکم باشد که حافظ فرموده است:" غمناک نباید بود از طعن حسود ای دل / شاید که چو وابینی خیر تو در این باشد."

رضا داد افزود: خدا را سپاس می گویم که جشنواره ای بود باشکوه اما نه در اندازه قامت کشیده سینمای ایران تلاش کردیم که بهانه ای باشد برای همدلی و همراهی با سینماگران و برای آنها. سینمای امروز ایران در آستانه تحولی عظیم است. تحولی که نشانه بلوغ و کمال است و نشانه آن را در اثر محمد می بینیم.سینمای ایران در آستانه تحولی بزرگ است.

رضاداد تشکری ویژه ای هم از مجید مجیدی داشت که ریاست هیئت داوران را برعهده داشت.

19:43 هم اکنون کلیپی از صحنه های انقلاب اسلامی سال 57 در سالن مرکز همایش های برج میلاد در حال پخش است.

19:38 محمدرضا شهیدی فر، مجری مراسم امسال به روی سن آمد.طراحی دکور برنامه بر عهده امیر اثباتی، طراح صحنه و دکور سینمای ایران بوده است.شهیدی در صحبت هایش اشاره ای به وضعیت نامطلوب آلودگی هوای اهواز کرد.

19:26 برخلاف سال های گذشته اولین بخش برنامه، اجرای زنده گروه موسیقی سامان احتشامی با خوانندگی علی زند وکیلی است. علی زند وکیلی پیش از این تیتراژ سریال شاهگوش را خوانده بود و در چند تئاتر با محمد رحمانیان همکاری کرده است. این اولین ابتکار اختتامیه جشنواره فیلم فجر امسال است. در پس زمینه اجرای این گروه موسیقی تصاویری از فیلم های امسال جشنواره فیلم فجر پخش می شود.هنوز میهمان ها در حال رفت و آمد هستند.

19:22 با پخش سرود رسمی جمهوری اسلامی ایران مراسم اختتامیه سی و سومین جشنواره فیلم فجر آغاز شد. قاری قرآن مراسم جعفر فردی، نفر اول سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قران کریم تهران در بخش قرائت است.

19:20 با گذشت 50 دقیقه از ساعت مقرر شروع جشنواره در حالی که در سالن اصلی هنوز اتفاقی نیفتاده است، علیرضا رضا داد در برنامه رادیویی پرانتز باز حاضر شد و درباره جشنواره گفت: روز آخر جشنواره فرداست که محمد را نمایش می دهند. واقعیت این است که جشنواره خوبی بود هر چند من از اول خودم نمی خواستم دبیر شوم. من تعداد زیادی فیلم ندیدم ولی چندتایی که دیدم خوب بود.

19:05 حسام الدین آشنا، مشاور رسانه ای رئیس جمهور که چندی پیش نظرات سینمایی اش حاشیه دار شده بود هم به جمع مهمانان پیوست. شمس لنگردوی، علی غفاری و محمدعلی شعبانی، مجتبی امینی، محمدحسین لطیفی و... از دیگران هنرمندانی هستند که وارد سالن شدند

18:56: هاتف علیمردانی، نیکی کریمی، رویا تیموریان، مسعود رایگان، برزو ارجمند، وحید جلیلوند، مهتاب کرامتی، مصطفی کیایی، هانیه توسلی، سیامک صفری، هومن سیدی، عباس غزالی، جواد نوروز بیگی و بهرام توکلی از دیگر حاضران در برج میلاد هستند.

18:52 : باران کوثری، حسین نوش آبادی، پانته آ پناهی ها، داریوش باباییان و فرشته طائرپور از دیگر حاضران در برج میلاد هستند.

18:46 : درهای سالن اصلی به تدریج در حال باز شدن است تا اهالی رسانه و دیگر مدعوین به مراسم اختتامیه سی وسومین جشنواره فیلم فجر بر روی صندلی های خود بنشینند. محسن دارسنج، ایمان امیدورای، انسیه شاه حسینی، حسین مسافر آستانه، خسرو سینایی و رضا حداد از دیگر هنرمندان حاضر در برج میلاد هستند.

18:39 : ساعد سهیلی، نازنین بیاتی، علیرضا تبریزی، سیروس الوند، عبدالله اسکندی، بزرگ نیا، هوشنگ گلمکانی، علیرضا رئیسیان، بابائیان، احمد احمدی و محمدرضا ایمانیان از جمله هنرمندان دیگری هستند که در سالن حضور دارند.

18:32 : صادق صادق دقیقی و پروانه مرزبان عوامل فیلم «تا آمدن احمد» از کوچه انقلاب گذشتند. ضیاءالدین دری هم به برج میلاد آمد.

18:19: رضا عطاران، محمد بزرگ نیا، مجید مظفری، محسن علی اکبری، مهوش وقاری، کاوه سجادی حسینی، کامران تفتی، شهرام شکیبا و سعید راد از جمله هنرمندانی هستند که تاکنون از روی فرش قرمز عبور کردند. محمد احسانی، سید هادی منبتی، حجت الله ایوبی، علیرضا رضاداد، حبیب ایل بیگی از جمله افرادی هستند که در برج میلاد حاضر شده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied