شمانیوز
شما نیوز

نظر ستاره های سینما درباره جراحی زیبایی

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): من می گویم هیچ چیز دنیا حقیقت ندارد مگر زیبایی!» این روزها افراد زیادی هستند که این جمله آناتول فرانس را درباره شکل ظاهری خود و دیگران به جان و دل خریدارند. زیبایی آنقدر اهمیت پیدا کرده که آمار جراحی های آن در سراسر دنیا به شدت افزایش پیدا کرده است.

مجله سلامت - معصومه سلیمی نسب: «من می گویم هیچ چیز دنیا حقیقت ندارد مگر زیبایی!» این روزها افراد زیادی هستند که این جمله آناتول فرانس را درباره شکل ظاهری خود و دیگران به جان و دل خریدارند. زیبایی آنقدر اهمیت پیدا کرده که آمار جراحی های آن در سراسر دنیا به شدت افزایش پیدا کرده است. خیلی از جراحی های زیبایی دیگر با هدف پوشاندن عیب های اساسی چهره یا اندام انجام نمی شود. آدم ها برای رسیدن به چهره ای که دلخواه و به نظر خودشان زیبا و موردپسند است، خود را به تیغ جراحان پلاستیک می سپارند. در این بین چهره های سرشناس به خصوص بازیگران و خواننده های هالیوود که فراوان مورد توجه و در معرض دید دیگران هستند، از اعمال جراحی زیبایی، استقبال بیشتری می کنند. بعضی از آنها با جراحی های کوچک که خیلی از مردم عادی دنیا هم انجام می دهند، زیبایی چهره خود را بیشتر می کنند اما بعضی دیگر با جراحی های متعدد حتی به دلیل اعتیاد روانی به جراحی زیبایی ظاهرشان را به کلی تغییر می دهند. البته هالیوودی ها هم در مورد این قضیه موضع گیری های مختلفی دارند. پارادایز: نه جراحی کرده ام، نه جراحی می کنم ونسا پارادایز، بازیگر و خواننده فرانسوی و همسر سابق جانی دپ، زیبایی های طبیعی را ترجیح می دهد و قصد ندارد شمایل مصنوعی داشته باشد. او ترجیح می دهد از شیوه های طبیعی و رژیم غذایی استفاده کند و معتقد است با تغییر شیوه زندگی و داشتن برنامه غذایی سالم و شیوه زندگی سلامت می توان بدون نیاز به روش های تهاجمی پزشکی زیبایی و سلامت را حفظ کرد. پارادایز می گوید: «تا به حال جراحی پلاستیک و زیبایی نداشته ام و در آینده هم قصد ندارم سراغ این کارها بروم.»

ستاره ها از جراحی پلاستیک می گویند

رورک: برای جراحی پلاستیک به آدم اشتباهی مراجعه کردم! میکی رورک، بازیگر و فیلمنامه نویس 62 ساله آمریکایی که او را با فیلم هایی مثل «کشتی گیر»، «روزی روزگاری در مکزیک» و «شهر گناوه» می شناسیم، جراحی های زیبایی متعددی انجام داده است. این بازیگر سرشناس مدتی سینما را کنار گذاشت و به ورزش مورد علاقه اش یعنی بوکس برگشت ولی همین ورزش به او آسیب های شدیدی مثل زبان چاک خورده و بینی و دنده های شکسته وارد کرد. درواقع او در مراحل ابتدایی راهی جز این نداشت که به جراحی های زیبایی متوسل شود ولی به مرور چهره جذابش را از دست داد. رورک در گفت و گویی اعلام کرد که برای جراحی پلاستیک به آدم اشتباهی مراجعه کرده است.

ستاره ها از جراحی پلاستیک می گویند

لوهان: صورتم از سن خودم پیرتر است لیندسی لوهان در 17 سالگی به عنوان جذاب ترین بازیگر هالیوود شناخته می شد، اما این بازیگر، خواننده و مانکن آمریکایی، به دلیل اعتیاد به الکل، موادمخدر و قمار و حضور در دادگاه های مختلف و چندبار بستری شدن در مراکز بازپروری، گرفتاری ها و مشکلات زیادی را از سر گذراند و زمانی نگذشت که ظاهرش شکسته و فرسوده شد. او خودش در جایی گفته بود: «از سن و سال واقعی ام بیشتر نشان می دهم». او به جراحی های زیبایی پناه برد تا بتواند همچنان ظاهر خود را با وجود اینکه 26 سال بیشتر ندارد، جوان و شاداب نشان دهد.

ستاره ها از جراحی پلاستیک می گویند

رایان: موقعیت حرفه ای ام دچار تزلزل شد مگ رایان، بازیگر خوش چهره و دلنشین فیلم هایی مثل «شهر فرشته ها»، «تاپ گان» و «کیت لئوپولد» صورتش به دلیل جراحی های زیبایی تغییر کرد. به این ترتیب پیشنهادهایش برای حضور در فیلم های خوب کمتر شد. رایان هم گفته موقعیت حرفه ای ام تا حدی دچار تزلزل شد.

ستاره ها از جراحی پلاستیک می گویند

مریل استریپ: بیسکویت نشوید! مریل استریپ که سال ها پیش اعتقاد داشته برای بازیگرشدن خیلی زشت است و حالا یکی از بزرگ ترین بازیگران قرن محسوب می شود و کمتر دوره ای است که بازی او تحسین نشود و به عنوان یکی از نامزدهای اسکار نباشد، به جوانان این طور نصیحت می کند: «دختران و پسران جوان! بدانید آن چیزی که شما را از دیگران متمایز می کند یا شما را عجیب جلوه می دهد، نقطه قوت شماست. در این زمانه که همه سعی می کنند مثل بیسکویت های قالبی یک شکل به نظر برسند، کسی انتخاب می شود که متفاوت باشد.» همچنین درجای دیگری گفته: «من واقعا می دانم پیرشدن برای بیشتر زنان دردناک است اما به نظر من وقتی کسی چهره اش را عمل می کند، حالت طبیعی خود را از دست می دهد.»

ستاره ها از جراحی پلاستیک می گویند

میرن: به نظر خودتان بستگی دارد هلن میرن، بازیگر انگلیسی و برنده اسکار سال 2007 برای بازی در فیلم «ملکه» با کسانی که جراحی زیبایی انجام می دهند، مشکلی ندارد. او فکر می کند افراد باید اجازه داشته باشند هرکاری که دوست دارند با چهره شان انجام دهند، هرکاری که اعتماد به نفسشان را بیشتر می کند و باعث می شود خودشان را بیشتر دوست داشته باشند.

ستاره ها از جراحی پلاستیک می گویند

مور: قصد عمل زیبایی ندارم جولین مورد، بازیگر آمریکایی- کانادایی که نقش آفرینی اش در فیلم هایی مثل «ساعت ها»، «بچه ها حالشان خوب است» و «هنوز آلیس» در خاطرمان مانده است، ترجیح می دهد به جای آنکه چهره اش را فریز کند، با چهره طبیعی اش زندگی کند. او گفته: «اگرچه از اینکه دارم پیر می شوم خوشحال نیستم ولی قصد انجام عمل زیبایی هم ندارم. دوست دارم نقش هایی در مقاطع مختلف سنی بازی کنم.»

ستاره ها از جراحی پلاستیک می گویند

هاسل هوف: هنر بوتاکس! دیوید هاسل هوف، هنرپیشه و خواننده آمریکایی، درباره چهره همچنان جوانش می گوید: «این هنر تزریق بوتاکس است!» او یکی از طرفداران پروپاقرص بوتاکس است به خصوص برای مردانی که سنشان بالا رفته و آثار عبور زمان روی چهره شان نشسته است.

ستاره ها از جراحی پلاستیک می گویند

کاول: مگر چه اشکالی دارد؟ سایمون کاول، از تهیه کنندگان و سرمایه گذاران سرشناس موسیقی، هم در این باره گفته: «برای من بوتاکس غیرعادی تر از خمیردندان نیست. به خصوص وقتی سالی یک بار از آن استفاده کنید و اتفاقا جواب هم بدهد. مگر چه اشکالی دارد؟»

ستاره ها از جراحی پلاستیک می گویند

هایک: از این کارها متنفرم سلما هایک، بازیگر، کارگردان و تهیه کننده سینما و تلویزیون مکزیکی است که معروف ترین حضور سینمایی او در نقش «فریدا کالو» در فیلم «فریدا» بود. هایک با هر نوع بوتاکس و کشیدن پوست مخالف است و آرزو دارد دختران جوان دنبال این کار نروند. او در این باره می گوید: «فکر کردن به این موضوع که یک نفر قرار است دور تا دور صورت من را با چاقو ببرد و پوست صورتم را بکشد، دلم را به درد می آورد و از این کار متنفرم. اگر نتیجه عمل خوب نشود چه؟ اگر آنها مرتکب اشتباهی شوند چه؟ من هرگز حاضر نمی شوم خطری به این بزرگی کنم.»

ستاره ها از جراحی پلاستیک می گویند

ترون: هنوز خیلی زود است چارلیز ترون، بازیگر و تهیه کننده آفریقایی- آمریکایی و فعال در زمینه مد، چنین دیدگاهی درباره جراحی زیبایی دارد: «حتی نمی توانم تصور کنم که زیر چاقوی جراحی بروم البته هنوز در دهه سوم زندگی خود هستم شاید وقتی بالای 60 سال داشته باشم، قضیه فرق کند.»

ستاره ها از جراحی پلاستیک می گویند

فی: نمی خواهم عجیب و غریب شوم تینا فی، بازیگر فیلم های کمدی و نویسنده آمریکایی هم درباره جراحی زیبایی چنین نظری دارد: «شما دو انتخاب دارید؛ یا پیر شوید یا عجیب و غریب. من نمی خواهم این کار را انجام دهم.»

ستاره ها از جراحی پلاستیک می گویند

فوندا: اصلا به این جراحی افتخار نمی کنم جین فوندا، بازیگر 77 ساله سینما که آخرین حضورش در فیلم «پیشخدمت» بود، می گوید: «اگر شجاعت کافی داشتم جراحی نمی کردم. قسم خورده بودم که هرگز جراحی نکنم ولی قسمم را زیرپا گذاشتم و البته اصلا به این جراحی افتخار نمی کنم.»

ستاره ها از جراحی پلاستیک می گویند

فاستر: ترجیح می دهم مردم بگویند چه دماغ بدی! جودی فاستر، بازیگر توانمند فیلم هایی مانند «اتاق وحشت»، «نفوذی» و «راننده تاکسی» می گوید: «این کار من نیست. من در مورد بقیه مردم هیچ مخالفتی ندارم، هرکاری دلشان می خواهد انجام دهند ولی برای من یک مسئله شخصی است. ترجیح می دهم مردم بگویند فلانی چه دماغ بدی دارد به جای اینکه بگویند چقدر دماغش را بد عمل کرده است.»

ستاره ها از جراحی پلاستیک می گویند

بلانشت: از جراحی می ترسم کیت بلانشت، بازیگر استرالیایی که در فیلم هایی مثل «هوانورد»، «ارباب حلقه ها» و «مورد عجیب بنجامین باتن» درخشید، مخالف جراحی پلاستیک نیست اما از عوارضی که ممکن است دامنش را بگیرد وحشت دارد. او در گفت و گویی گفته: «من از مفهومی که کلمه بلندمدت در جراحی های زیبایی می تواند داشته باشد، وحشت دارم.»

ستاره ها از جراحی پلاستیک می گویند

رابرتز: می خواهم طبیعی باشم جولیا رابرتز، بازیگر اسکاری فیلم هایی مثل «ارین براکوویچ»، «یازده یار اوشن» و «عروسی بهترین دوستم» که مدل شرکت لوازم آرایشی و بهداشتی لانکوم است، درباره لیفتینگ صورت گفته: «تا همین حالا هم با انجام ندادن لیفتینگ صورت خیلی خطر کرده ام، اما به شرکت لانکوم هم گفته ام که می خواهم یک مدل در حال پیرشدن باشم.»

ستاره ها از جراحی پلاستیک می گویند

ردفورد: تن به جراحی پلاستیک نمی دهم رابرت ردفورد، بازیگر و کارگردان آمریکایی که فیلم هایی مثل «نجوای اسب» و «جاسوس بازی» و «سه روز کندور» را در کارنامه خود دارد، درباره جراحی زیبایی چنین نظری دارد: «می دانم پیر شده ام، اما تن به جراحی پلاستیک نمی دهم شاید خوش سیماترین پدر سینما باشم البته بعد از مارلون براندو.»

ستاره ها از جراحی پلاستیک می گویند

ساراندون: نه خودم جراحی می کنم، نه آنها را سرزنش می کنم سوزان ساراندن که خودش جراحی زیبایی نداشته و دوست دارد با آرامش و وقار سال های عمرش را پشت سر بگذارد، با اعمال جراحی زیبایی مخالف نیست. او در این باره گفته: «من هرگز جراحی زیبایی نداشته ام ولی اگر کسی بخواهد جراحی کند، سرزنشش نمی کنم. به نظر من زنان حق دارند کارهایی انجام بدهند که باعث شود نسبت به خودشان احساس بهتری داشته باشند. هرکسی حق دارد خوش تصمیم بگیرد.»

ستاره ها از جراحی پلاستیک می گویند

سیمود: چطور با خودشان چنین کاری می کنند؟! جین سیمور، بازیگر انگلیسی فیلم «عشق، عروسی، ازدواج»، «دستیاران» و «کاملا احتیاط» که با سریل پزشک دهکده در ایران شناخته شده، می گوید: «وقتی می بینم بازیگران یا مجری ها با چهره های مصنوعی در تلویزیون ظاهر می شوند در حالی که چهره شان هیچ حرکتی ندارد، از خودم می پرسم چطور می توانند با خودشان چنین کاری کنند؟»

ستاره ها از جراحی پلاستیک می گویند

وینسلت: نمی خواهم در 60 سالگی، 30 ساله به نظر برسم کیت وینسلت، مخالف سرسخت جراحی های غیرضروری و زیان آور است. او به مجله ای که او را لاغراندام معرفی کرده بود نیز اعتراض کرد و در جایی دیگر گفته بود: «به نظرم این خیلی وحشتناک است که در 60 سالگی، 30 ساله به نظر برسی.»

ستاره ها از جراحی پلاستیک می گویند

ویسز: قربانی مبارزه با سن شده ایم راشل ویسز هم چنین عقیده ای دارد: «اگر چیزی باعث شده که امروز بر تک تک اعضای بدنمان تمرکز کنیم، به این دلیل نیست که با این کار احساس بهتری پیدا می کنیم بلکه به این دلیل است که قربانی یک احساس دیوانه کننده مبارزه با سن شده ایم.»

ستاره ها از جراحی پلاستیک می گویند

زیبایی دام است ارشمیدس می گوید: «زیبایی دامی است که طبیعت در راه عقل می گستراند» و شاهد این حرف، چهره های ملانی گریفیت، لیل کیم، لارا فلین بویل و لیزا رینا هستند که با اعمال زیبایی متعدد به کلی تغییر کرد و فقط با مقایسه چهره طبیعی و بعداز عمل های جراحی آنها می شود نتیجه گرفت چه بلایی سرشان آمده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied