شمانیوز
شما نیوز

نیروگاه زباله سوز روزانه 200 تن زباله می سوزاند

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت:میزان زباله های شهر تهران در روزهای پایانی سال به 11 تا 12هزار تن در روز می رسد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

مجتبی عبدالهی در برنامه تلویزیونی کافه سوال که با موضوع فرهنگ شهری و حقوق شهروندی برگزار شد، در پاسخ به سوال مجری برنامه در خصوص خدمات رسانی به شهروندان و رضایت آنان از فعالیت های زیرمجموعه این معاونت گفت: اقدامات وسیعی از سوی شهرداری تهران و این معاونت در خصوص نگهداشت شهر و خدمات رسانی به شهروندان صورت می گیرد.

عبدالهی با اشاره به اینکه تمامی زیرمجموعه شهرداری تهران تلاش می کنند تا بتوانند نیازها و خواسته های شهروندان را تامین کنند گفت:براساس چشم انداز، شهر تهران باید شهری شاداب، زیبا، با نشاط و با تنوع و پایدار باشد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران تصریح کرد:نگاه شهرداری تهران و مدیریت شهری این است که ما بتوانیم همگام با خواسته ها و نیازهای مردم که به حق هم هست گام برداریم و نیازهایشان را برطرف کنیم.

وی با اشاره به اهمیت موضوع آسمان آبی و زمین پاک گفت:قطعا در این جهت گام های مهمی را برخواهیم داشت.

عبدالهی در پاسخ به این سوال که آیا در وضعیت مطلوبی هستید،گفت:ما خودمان را با استانداردهای بین المللی می سنجیم، با این حال با توجه به چشم انداز ترسیمی، شرایط موجود و پهنه سرزمینی شهر تهران و موضوعات متعدد، وضعیت قابل قبولی داریم و شهرداری تهران خود را موظف دانسته که نیازها و خواسته های شهروندان را احصاء کند.ضمن این که شهرداری تهران حائز نمره قابل قبولی در ابعاد مختلف است.

به گفته عبدالهی موضوع مدیریت واحد شهری از نیازهای مبرم شهر تهران است.

عبدالهی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص هزینه های بالای جمع آوری زباله ها در شهر تهران و فرهنگ سازی در زمینه طرح تفکیک زباله از مبدا گفت:حدود یک میلیارد و سیصد میلیون تومان هزینه روزانه نگهداشت شهر است که اعم از جمع آوری زباله، نظافت شهر ،شستشوی شهر و... است.

عبدالهی با اشاره به این که70 درصد زباله های تولیدی شهر تهران تر و 30 درصد آن خشک است، گفت:بنابراین با مشارکت شهروندان و اطلاع رسانی به مردم ،زباله های خشک را که ارزشمند هستند را از درب منازل جمع آوری می کنیم و طی فرایندی این زباله ها تبدیل و از آنها استفاده می شود.

عبدالهی با بیان این که ما در شهر تهران 2 میلیون خانواده داریم و در حال حاضر 7500 تن زباله در شهر تهران تولید می شود، گفت: البته این میزان در روزهای پایانی سال به 11 تا 12هزار تن در روز می رسد.

وی تاکید کرد:اگر روزانه هر خانواده یک کیلو زباله کمتر تولید کند، نزدیک به 25 درصد زباله های شهر تهران کاهش پیدا می کند.

با موضوع آسمان آبی و زمین پاک به دنبال تغیبر نگاه شهروندان هستیم

معاون شهردار تهران با اشاره به اهمیت موضوع آسمان آبی زمین پاک، گفت:با مشارکت وهمیاری شهروندان به دنبال تغییر نگاه آنان هستیم .ضمن این که این رویکرد منجر به تغییر فرهنگ و سبک زندگی شهروندان خواهد شد.

وی در ادامه با بیان این که در موضوع آسمان آبی زمین پاک بر دو موضوع تمرکز کردیم، گفت:در زمینه حمل و نقل و ترافیک موضوع خط سفید است که با آموزش به شهروندان قطعا شاهد تحولی بزرگ در ترافیک تهران خواهیم بود.اما هدف اصلی ما در معاونت خدمات شهری پرداختن به موضوع تفکیک زباله از مبدا است .

عبدالهی با اشاره به این که تفکیک زباله از مبدا اکنون به بیش از 10 درصد رسیده است گفت: در تلاش هستیم این رقم را با برنامه ریزی های انجام شده به بالای 25 تا 30 درصد برسانیم.

عبدالهی سرانه تولید زباله برای هر فرد را حدود 800 تا 850 گرم اعلام کرد و گفت:البته این میزان به نسبت در استان های دیگر متفاوت است.ضمن این که این میزان در کشورهای اروپایی، آسیایی و کشورهای اطراف نیز متفاوت است اما با توجه به درآمد سرانه ی ما وضعیتمان نرمال و خوب است.

معاون شهردار تهران در پاسخ به این سوال که بخشی از فعالیت های این معاونت به محیط زیست باز می گردد و در طرح استقبال از بهار و درختکاری چه اقداماتی صورت گرفته است، گفت:با توجه به اهمیت محیط زیست،پاکی هوا و شرایط زندگی در شهر تهران هر ساله خصوصا در سه چهار سال اخیر نسبت به کاشت درخت به طور وسیع در شهر تهران اقدام شده است.

وی ادامه داد:از ابتدای سال 93 با برنامه ریزی های انجام شده تعدادی نهال و درختانی که با آب هوای تهران سازگاری دارند، کاشته شدند و تا پایان امسال 5 میلیون درخت در سطح شهر تهران کاشته می شود.

عبدالهی با اشاره به کمربند فضای سبز شهر تهران، گفت:امسال در دامنه های جنوبی البرز از شرقی ترین نقطه تهران اتوبان شهید بابایی و منطقه شهید شهرام فر تا منتهی الیه دامنه جنوبی غربی تهران در منطقه 22 اقدام به کاشت نهال در محله های حصارک کن، شهید شهرام فر، لتیان،جماران، دامنه جنوبی غربی منطقه 22،منطقه هزار و یک شهر و فاز دوم حرا و... شده است.

وی تصریح کرد:با پیش بینی های انجام شده امسال علاوه بر دامنه جنوبی البرز در سطح شهر تهران از جمله معابر، لچکی ها،اتوبان ها، منازل شهروندان درخت کاشته می شود و مردم می توانند با تماس با سامانه 137 درخواست نهال کنند.ضمن این که امسال به صورت ویژه به کاشت گل لاله و نرگس در طرح استقبال از بهار پرداختیم.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در خصوص کاشت درخت در خیابان حضرت ولی عصر(عج) گفت:امسال کاشت درخت با عمر 10- 15 ساله را با بن بالا در دستور کار قرار گرفت و این اقدام در مراحل پایانی است.

عبدالهی با بیان این که امسال کل فضای سبز تپه های عباس آباد به اتمام می رسد،گفت:اتوبان های مختلف مانند اتوبان شهید نجفی رستگار در دستور کاراست، ضمن این که فضای سبز اتوبان شهید شوشتری نیز در دستور کار قرار گرفته است.

نیروگاه زباله سوز؛ روزانه 200 تن زباله را می سوزاند

معاون شهردار تهران به افتتاح نیروگاه زباله سوز اشاره داشت و گفت:نیروگاه زباله سوز روز 20 بهمن با حضور مدیران شهری و مسوولین سازمان محیط زیست و... افتتاح شد. این کارخانه روزانه 200 تن زباله را می سوزاند و با سوزاندن آن سه مگاوات برق تولید می شود و یک مگاوات هم می تواند ده هزار لامپ 100 را روشن کند.یعنی این سه مگاوات؛ سی هزارلامپ 100 واتی است .

وی با بیان اینکه کارخانه زباله سوز با استانداردهای روز دنیا و با مشارکت بخش خصوصی ساخته شده است گفت:البته سرمایه اصلی با شهرداری تهران بوده است و با کمک بخش خصوصی ساخته شده است.

عبدالهی با اشاره به این که این نوع زباله سوزها می تواند در محیط های شهری نیز ساخته شود تصریح کرد:پیش بینی می کنیم که ظرف 4 سال آینده کلیه زباله های شهر تهران سوزانده شود ضمن این که این کارخانه هیچ نوع آلاینده گی هم ندارد.

وی تصریح کرد: در حال مذاکره برای ساخت دو کارخانه 2400 تنی هستیم و هر کدام از کارخانه ها 50 مگاوات برق تولید می کند که خودش یک نیروگاه است و در مجموع این دو کارخانه تقریبا 100 مگاوات برق تولید می کنند.

عبدالهی به استقبال سایر کلان شهرها از این نیروگاه اشاره داشت و گفت: تکنولوژی این نیروگاه براساس استاندارهای روز دنیا است و با متخصصان چینی ساخته شده است. البته بخش های عمده ای از این کارخانه بومی سازی خواهد شود.

معاون شهردار تهران در خصوص اقدامات این معاونت در طرح استقبال از بهار گفت:طرح استقبال از بهار شهرداری از اول اسفند آغاز شده و تا پایان فروردین به مدت 2 ماه ادامه خواهد داشت و قطعا با اقدامات انجام شده شهر تهران شاهد تحول خواهد شد.

وی افزود:با توجه به این که نوروز امسال مصادف است با شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) ،نامگذاری امسال در طرح استقبال از بهار با نام «بهار فاطمی» و رویکردمان آسمان آبی و زمین پاک است و این موضوع در دستور کار تمامی زیرمجموعه شهرداری تهران است ضمن این که حوزه خدمات شهری نیز در این زمینه تلاش می کنند.

عبدالهی در پایان گفت: با برنامه ریزی های انجام شده و با برگزاری تورهای متنوع برای شهروندان،اسکان های نوروزی برای گردشگران و مسافرانی که از استان های دیگر به تهران مسافرت می کنند، تمهیدات خاصی اندیشیده شده است تا خدمات خوبی به شهروندان ارائه دهیم .

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied