شمانیوز
شما نیوز

اخبار جدید از زبان وزیر آموزش و پرورش

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): وزیر آموزش و پرورش گفت: لایجه رتبه بندی معلمان تا پایان سال جاری تقدیم مجلس شورای اسلامی می شود.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

علی اصغر فانی روز چهارشنبه در پایان جلسه هیات دولت به همراه محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ومحمد باقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری شرکت کرد.

وزیر آموزش و پرورش اظهارداشت: در جلسه ای با دولت و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مقرر شد لایحه رتبه بندی معلمان تدوین و برای تصویب به مجلس تقدیم شود.

وی ادامه داد: معاون اول رییس جمهوری در ابتدای مهر ماه سال جاری و در بازگشایی مدارس اعلام کرد که تا پایان سال 93 لایحه به مجلس تقدیم می شود.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: با توجه به فضای مجلس شورای اسلامی و علاقه مندی نمایندگان، پیش بینی می کنیم این لایحه به سرعت تصویب و زمینه اجرای آن در دولت فراهم شود.

فانی همچنین در مورد مطالبات فرهنگیان گفت: در سال 92 که دولت یازدهم مستقر شد وزارت آموزش و پرورش با بیش از چهار هزار میلیارد تومان کسری روبرو بود و به رغم کمک های سازمان مدیریت و برنامه ریزی این کسری ها به سال 93 و بخشی نیز به سال 94 منتقل شد.

وی ادامه داد: جلسه ای با رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی تشکیل شد و مطالبات همکاران فرهنگی را در آن جلسه اعلام کردیم و قرارهایی گذاشته شد که در آن راستا بخشی از مطالبات تا کنون پرداخت شده استو امیدواریم تا پایان سال نیز بخش دیگری از مطالبات همکاران را پرداخت کنیم.

وی درمورد بسته حمایتی که در وزارت آموزش و پرورش دنبال می شود نیز گفت: این بسته شامل هفت برنامه است که ابلاغ شده است.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: بعد از اجرای بسته حمایتی بازخوردهای اجرای آن گرفته شد و با اصلاحاتی در سال آینده ابلاغ خواهد شد.

فانی افزود: خرید آموزش که در بودجه 94 به تصویب رسیده، نویدی است که این بسته را بتوانیم ادامه دهیم.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که گفته می شود مدیران آموزش و پرورش به صورت سیاسی منصوب شده اند، گفت: تمام انتصاب ها با استعلام وزارت اطلاعات انجام شده است و به همین دلیل سیاسی شدن آموزش و پرورش را رد می کنم.

وزیر آموزش و پرورش در مورد خدمت رسانی به دانش آموزان شین آبادی نیز اظهارداشت: براساس مصوبه سال جاری دولت، وزارت آموزش و پرورش مسوولیت آموزش، وزارت بهداشت مسوولیت درمان و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسوولیت خدمات بیمه ای دختران دانش آموز شین آبادی را برعهده دارد.

فانی تصریح کرد: با حمایت های سخنگوی دولت خدمت رسانی به دانش آموزان شین آبادی ادامه دارد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد بانک سرمایه که با سرمایه فرهنگیان احداث شده است و مسایلی که پیش روی این بانک وجود دارد، گفت: بانک سرمایه قبل از استقرار دولت یازدهم سپرده هایی پرداخت کرد که ما در حال پیگیری هستیم تا حق بانک گرفته شود.

وزیر آموزش و پرورش درمورد آموزش زبان های بومی نیز خاطرنشان کرد: مطالعاتی در این زمینه صورت گرفته و مقرر شده است که بعد از استخراج نتیجه مطالعات تقدیم رییس جمهوری شود و در مبادی قانونی خود دنبال شود

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied