شمانیوز
شما نیوز

مهمترین اقدام دولت برای فرهنگیان و معلمان

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):یکی از مهمترین اقدام دولت برای فرهنگیان و معلمان در سال93 موافقت با رتبه بندی معلمان بود.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

آخرین جلسه هیئت دولت در سال 1393 صبح چهارشنبه 27 اسفند به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور برگزار شد و اعضای دولت درباره مهمترین مسائل کشور با یکدیگر بحث و تبادل نظر کردند.

در این جلسه، تعدادی از پیشنهادهای دستگاه های اجرایی پس از بررسی به تصویب هیئت وزیران رسید.

تعیین سود بازرگانی کالاها با معیار تقویت و حمایت از تولید داخلی، توسعه اشتغال و افزایش رقابت پذیری و رعایت حقوق مصرف کنندگان از مصوبات این جلسه هیئت وزیران بود.

هیئت وزیران همچنین با رتبه بندی معلمان موافقت نمود.

براساس این مصوبه، مشمولان طرح طبقه بندی معلمان شامل آموزگاران، دبیران، هنرآموزان، مربیان امور تربیتی، مشاوران، مراقبان سلامت، مدیران و معاونان مدارس و مجتمع های آموزشی و تربیتی براساس ضوابطی که به تصویب هیئت وزیران می رسد، رتبه بندی حرفه ای می شوند.

مشمولانی که براساس ضوابط مصوب در یکی از رتبه ها قرار می گیرند، به ترتیب از 15، 25، 35 و 50 درصد افزایش امتیاز حق شغل از مهرماه سال 1394 برخوردار خواهند شد.

با تصویب دولت، افزایش ضریب حقوقی سال 1394 شاغلین مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری، نظام هماهنگ پرداخت، بازنشستگان ، وظیفه بگیران و مشترکان صندوق های بازنشستگی کشوری و نیروهای مسلح و سایر صندوق ها به میزان 14درصد تعیین شد و همچنین ضریب حقوقی اعضای هیأت علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و قضات نیز تعیین گردید.

لایحه اصلاح و دایمی شدن قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور که از اجرای آزمایشی آن بیش از 10 سال گذشته است، پس از ارزیابی نتایج حاصل از اجرا در دوره آزمایشی، به تصویب هیأت وزیران رسید.

لایحه تمدید قانون مدیریت خدمات کشوری از دیگر مصوبات جلسه روز چهارشنبه هیأت وزیران بود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied