شمانیوز
شما نیوز

نتیجه دیدار بارسلونا و رئال مادرید - حاشیه ها و تصاویر

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):  شاگردان لوئیز انریکه در دیدار دیشب نه تنها انتقام شکست 3-1 دیدار رفت را ‏از رئال گرفتند، بلکه حالا به مدعی اصلی قهرمانی در لالیگا تبدیل شدند.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

شاگردان لوئیز انریکه در دیدار ديشب نه تنها انتقام شکست 3-1 دیدار رفت را ‏از رئال گرفتند، بلکه حالا به مدعی اصلی قهرمانی در لالیگا تبدیل شدند؛ هرچند هنوز 10 هفته دیگر تا ‏پایان رقابت ها باقی است و جبران اختلاف 4 امتیاز چندان هم دور از دسترس نیست.‏

دو تیم بازی را محتاطانه آغاز کرد و در دقیقه 10 دقیقه ابتدایی توپ بیشتر در میانه زمین درجریان بود. ‏تا اینکه اولین موقعیت جدی و بسیار خطرناک بازی را رئالی ها ایجاد کردند و چیزی نمانده بود که کریس ‏رونالدو، روی پاس تماشایی کریم بنزما به گل برسند اما ضربه ستاره پرتغالی به تیر افقی دروازه برخورد ‏کرد. ‏

بلافاصله پس از آن ایسکو می توانست دروازه کلودیو براوو را باز کند اما ضربه او به شکل خطرناکی از ‏کناردروازه به بیرون رفت. پس از این دو موقعیت جدی رئال، بارسایی ها کمی بر بازی مسلط شدند و ‏سرانجام در دقیقه 19، روی اولین موقعیت جدی ای که ایجاد کردند، به گل رسیدند. ارسال دقیق مسی ‏روی یک ضربه آزاد، با ضربه سر دیدنی ژرمی متئو، به گل اول بازی تبدیل شد.‏

پس از این گل رئال بار دیگر مالکیت توپ را در دست گرفت و بعد از چند حمله نصفه و نیمه، سرانجام ‏در دقیقه 31 به گل رسیدند. یک حرکت هماهنگ از بازیکنان این تیم، در نهایت با پاس پشت پای تماشایی ‏بنزما برای رونالدو، به یک موقعیت عالی تبدیل شد که ستاره پرتغالی با ضربه ای نوک پا، کار را تمام ‏کرد.‏

برتری رئال پس از گل تساوی هم ادامه پیدا کرد و آنها در دقیقه 40 به گل دوم رسیدند اما داور به دلیل ‏قرار داشتن کریس رونالدو در آفساید، گل را نپذیرفت؛ تصمیمی که به نظر درست می رسید.

تلاش رئال ‏برای رسیدن به گل برتری در نیمه اول نتیجه نداشت و این نیمه با تساوی 1-1 به پایان رسید.‏

نیمه دوم را هم رئال بهتر آغاز کرد و در همان دقایق ابتدایی کریم بنزما می توانست تیمش را پیش بیندازد ‏اما واکنش به موقع کلودیو براوو، دروازه بارسا را نجات داد.‏

در مقابل این بارسا بود که در دقیقه 56 بار دیگر پیش افتاد. پاس عالی دنی آلوس پشت مدافع رئال برای ‏لوئیس سوارز، با ضربه دقیق و تماشایی این بازیکن به گل دوم بارسا تبدیل شد. ‏

این بار شاگردان لوئیس انریکه اجازه ندادند که بعد از رسیدن به گل، رئالی ها ابتکار عمل را در دست ‏بگیرند و همچنان به حملات شان ادامه دادند. آنها به ویژه در 20 دقیقه پایانی بازی چند موقعیت بسیار ‏خوب دیگر برای رسیدن به گل سوم داشتند اما بی دقتی سوارز و نیمار در زدن ضربات نهایی و همچنین ‏درخشش کاسیاس که دو بار دروازه رئال را نجات داد، مانع از رسیدن بارسا به گل سوم شد.‏

به این ترتیب، بازی با برتری 2-1 بارسا به پایان رسید و رئال اکنون برای رسیدن به قهرمانی، باید ‏منتظر لغزش آبی و اناری ها بماند.‏

---------------------------------------------------------------------------------------------

آنچلوتی : همه از این شکست آشفته ایم

رئال مادرید در حالیکه 60 دقیقه مقابل بارسا عالی بازی کرده بود،پس از دریافت گل دوم، به یکباره افت کرد و دیگر نتوانست به بازی برگردد. بارسا با برتری 2-1 حالا 4 امتیاز از رئال پیش است.

کارلو آنچلوتی سرمربی رئال در انتهای این دیدار حساس، با چهره ای مغموم در نشست خبری حاضر شد و به سوالات پاسخ گفت:

تجزیه و تحلیل بازی

امشب دو تیم بسیار سطح بالا مقابل یکدیگر قرار گرفتند و معتقدم که یک ساعت مقابل بارسا عالی بازی کردیم و کنترل میدان دست ما بود. نیمه اول در تمام خطوط منظم و حساب شده بازی کردیم. پس از دریافت گل دوم، بازی پیچیده شد و دیگر نتوانستیم مثل نیمه اول بازی کنیم. سی دقیقه پایانی دیدار، خوب نبودیم.

امیدواری با وجود شکست

بازی خوبی انجام دادیم و قصد داریم همین ایده را در بازی های بعدی نیز حفظ کنیم. تیم من امشب نسبت به هفته های گذشته بسیار بهتر بازی کرد؛ هرچند که لالیگا حالا دشوارتر و پیچیده تر از قبل شده است.بارسا 4 امتیاز با ما اختلاف پیدا کرد ولی نباید پا پس بکشیم. نیمه اول خیلی عالی بودیم و باید همیشه همینگونه بازی کنیم.

تمرکز روی لیگ قهرمانان

لالیگا هنوز برای ما تمام نشده است. درست که بارسا اختلاف امتیازی خوبی دارد ولی در فوتبال هر اتفاقی ممکن است رخ دهد. تمرکز اصلی خودمان را روی لیگ قهرمانان نمی گذاریم.

رئال برای برد بازی کرد. به نظر شما تیم بهتر برنده شد ؟

پاسخ به این سوال دشوار است. یک ساعت عالی بازی کردیم ولی در سی دقیقه پایانی، تمرکز خودمان را از دست دادیم و نتوانستیم مثل نیمه اول بازی کنیم. مشکل بدنی نبود؛ بیشتر به ذهنیت بازیکنان مربوط می شد. بارسا در انتهای بازی روی ضد حملات وحشتناک بود. دو تیم بسیار با کیفیت امشب مقابل هم قرار گرفته بودند و به اعتقاد من، هر دو تیم شایسته پیروزی بودند.

بازی با سیستم 2-4-4

امشب مثل همیشه بازی کردیم. البته بیل کمی عقب تر و نزدیک به خط میانی بازی می کرد. دو لاین 4 نفره را در زمین قرار داده بودم. آلبا از جناح چپ خیلی نفوذ می کرد و برخی مواقع بیل مجبور می شد خیلی نفوذ نکند.

از این شکست آشفته اید ؟

بله بخاطر این باخت آشفته ایم اما بهتر است به نکات خوب و مثبت مسابقه فکر کنیم. خوب بازی کردیم و معتقدم که باید برای مقطع پایانی رقابت ها، ایمان و اطمینانمان را حفظ کنیم.

تحول کریستیانو

فکر نمی کنم او امشب تغییری در سبک بازیش به وجود آمده بود.امشب بازی بسیار کاملی از او دیدیم. خیلی تلاش کرد و همواره روی دروازه بارسا خطرساز بود.یک گل زد و یک توپ او هم با بدشانسی به تیر برخورد کرد.

خستگی کروس و مودریچ

بله؛ فکر می کنم کمی خسته شده بودند.هر دو در میانه زمین خوب بازی کردند و خیلی تلاش کردند. در پایان بازی هم خستگی بر آنها غالب شد. مودریچ و کروس برای ما بازیکنان مهمی هستند.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

ماسکرانو: بازی مقابل رئال همیشه دشوار است

بارسلونا موفق شد در یک بازی نزدیک و نفسگیر، حریف سنتی خود رئال را 2-1 شکست داده و فاصله امتیازات خود با این تیم را به 4 افزایش دهد.

بارسا ابتدا توسط متئو به گل دست یافت اما رونالدو بازی را به تساوی کشاند. در نیمه دوم، گل لوئیس سوارز تعیین کننده شد و بارسا به پیروزی دست یافت. ماسکرانو در انتهای این دیدار حذاب به خبرنگاران گفت:" فوتبال فقط حفظ توپ نیست. بارسا فلسفه ای دارد که به آن احترام می گذاریم ولی برای کسب پیروزی باید ایده های دیگر را نیز امتحان کرده و متحد باشیم. همین کاری که امشب انجام دادیم."

ماسکرانو در مورد رئال گفت:" بازی مقابل رئال همیشه دشوار است. رئال تیمی است که کیفیت بالایی دارد و برای مقابله با آن، باید 100 درصد آماده باشید. ما میان هفته بازی کرده بودیم اما توانستیم به خوبی ریکاوری کرده و مقابل رئال از لحاظ بدنی کم نیاوریم که از این موضوع خوشحالم.

بازی را خوب شروع کردیم و به گل هم رسیدیم. پس از آن، رئال جلو کشید و ما فضاهای زیادی به آنها دادیم. گل تساوی را دریافت کردیم و چندین فرصت را نیز بازیکنان رئال از دست دادند. در نیمه دوم پس گل سوارز، بازی را به میل خودمان تا انتها کنترل کردیم."

مدافع آرژانتینی بارسا که امشب در میانه زمین بازی می کرد، در مورد برخوردش با رونالدو گفت:" بین ما برخوردی به وجود آمد اما رونالدو توضیح داد که از روی عمد این کار را انجام نداده است. در فوتبال از این مسائل پیش می آید و چیز خاصی نبود."

--------------------------------------------------------------------------------------------------

راموس: رئال امشب فقط شانس نداشت

رئال مادرید امشب با نتیجه 2-1 بازی را به بارسلونا واگذار کرد؛ در حالیکه تا پیش از به ثمر رسیدن گل دوم بارسا، فرصت های زیادی را با بی دقتی و بدشانسی از دست داد.

سرخیو راموس بلافاصله پس از اتمام بازی پاسخگوی سوالات خبرنگار کانال پلاس شد و در مورد بازی گفت:" می دانستیم با چه ریتمی باید بازی کنیم. امشب یک رئال مادرید بزرگ را در میدان دیدیم و ایده های آنچلوتی برای این بازی خیلی خوب بود. امشب فقط شانس نداشتیم. واضح است که در اینگونه بازی های بزرگ ممکن است چنین اتفاقاتی رخ دهد.

واقعیت این است که پس از گل دوم، بارسا بازی را کنترل کرد. افسوس، فرصت های خوبی را از دست دادیم و از این بابت ناراحتیم. فکر نمی کنم با اختلاف 4 امتیازی ایجاد شده، شانس قهرمانی لالیگا را از دست داده باشیم. سابقه داشته که ما با 7 امتیاز برتری، قهرمانی را از دست داده باشیم. تا روز آخر به تلاشمان ادامه خواهیم داد و تجربه به من می گوید که نباید ناامید شویم."

---------------------------------------------------------------------------

کریس رونالدو به رکورد رائول رسید

کریستیانو رونالدو امشب تک گل رئال مادرید مقابل بارسلونا را به ثمر رساند و تعداد گل های خود در ال کلاسیکو را به 15 رساند.

نوکمپ بار دیگر برای برای رونالدو ورزشگاه خوش یمنی بود. او که از 4 مصاف اخیر رئال مادرید و بارسا در این ورزشگاه، در سه بازی موفق به گلزنی برای رئال شده بود، امشب یکبار دیگر موفق به باز کردن دروازه بارسا در نوکمپ شد.

از فصل 2011 - 2012 بود که گلزنی های رونالدو به بارسلونا در نوکمپ با دو گل آغاز شد و بخصوص گل دوم او به بارسا در بازی برگشت آن فصل، باعث برتری کهکشانی ها و در نهایت قهرمانی آنها در لالیگای مشهور به لالیگای رکوردها شد. بدین ترتیب رونالدو نیز همچون رائول 15 گله شد و حالا در فاصله سه گل تا رکورد 18 گل دی استفانو قرار گرفت. رونالدو در شبی که رئال مغلوب بارسا شد، گلزنی کرد؛ در حالیکه مسی در این امر توفیقی نداشت.

تیم‌های فوتبال بارسلونا و رئال مادرید بامداد امروز دوشنبه در چارچوب هفته بیست و هشتم رقابتهای لالیگای اسپانیا در حضور بیش از 98 هزار تماشاگر ورزشگاه نیوکمپ به مصاف هم رفتند که در پایان تیم بارسلونا با حساب 2 بر یک از سد رقیب دیرین خود گذشت تا در صدر جدول رده بندی لالیگا جایگاه خود را مستحکم‌تر کند.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

بعد از اینکه بارسلونا در دقایق ابتدایی میدانداری کرد و چند خطر نصفه و نیمه را ایجاد کرد این رئال مادرید بود که نخستین جرقه بازی را زد. آفسایدگیری اشتباه بازیکنان بارسلونا باعث شد تا بنزما توپ را روی تیر دوم برای رونالدو ارسال کرد که شوت سر ضرب او به تیر افقی دروازه بارسلونا اصابت کرد.

بارسلونا در دقیقه ۲۰ به گل رسید. بعد از اینکه سوارز یک ضربه کاشته از مدافع رئال گرفت مسی با سانتر دقیق خود متئو را در موقعیت گلزنی قرار داد تا این مدافع با ضربه سری زیبا توپ را درون دروازه رئال مادرید جای دهد. بعد از این گل بارسلونا چندین حمله دیگر انجام داد و متقابل رئال مادرید هم برای دقایقی روی خط دفاعی حریف فشار وارد کرد.

در دقیقه ۳۱ بازی رئال مادرید گل تساوی را به ثمر رساند. بعد از اینکه نیمار یک فرصت خوب را از دست داد در برگشت کریم بنزما با پاس پشت پا توپ را برای رونالدو کاشت تا او با ضربه دقیق نوک پای خود توپ را درون دروازه بارسلونا قرار دهد و کار را به تساوی بکشاند.

بعد از این گل باز هم رئال مادرید بود که شرایط بهتری در زمین داشت و بارسلونای بهم ریخته را تحت تاثیر بازی خود قرار داد. در دقیقه ۳۷ بازی کریستیانو رونالدو به عمق دفاع بارسا زد و خود را به زمین انداخت اما داور به خاطر تمارض به وی اخطار داد. در دقیقه ۴۰ بازی گرث بیل با پاسی که رونالدو با ضربه سر به وی داد دروازه بارسلونا را باز کرد اما کمک داور با پرچم خود آن را آفساید اعلام کرد.

بازی خوب رئال مادرید در نیمه نخست با شوت سنگین و دیدنی رونالدو در دقیقه ۴۲ ادامه یافت که براوو آن را به کرنر فرستاد. روی همین ضربه کرنر نیز بیل در شلوغی مقابل دروازه بارسا به بیرون زد. این آخرین فرصت دو تیم در نیمه نخست بود تا کار آنها با تساوی خاتمه یابد.

جدال دو تیم در نیمه دوم با یک ضد حمله خطرناک از سوی رئال مادرید آغاز شد. در همان دقایق ابتدایی این نیمه و بعد از اینکه کارواخال به خاطر خطا روی نیمار اخطار دریافت کرد رئال دست به یک ضد حمله برق آسا زذ که در آخرین لحظه ضربه بنزما را براوو به خوبی دفع کرد. بعد از آن بود که بارسلونا کاملا توپ و میدان را در اختیار گرفت و موقعیت‌های گلزنی زیادی را ایجاد کرد.

در دقیقه ۵۶ بازی بارسلونا به گل دوم خود دست یافت. لوئیس سوارز زننده گل دوم بارسلونا بود. پاس مستقیم و بلند دنی آلوز را این مهاجم با کنترلی عالی و ضربه‌ای دقیق به زاویه مخالف، درون دروازه کاسیاس قرار داد تا دروازه رئال مادرید برای دومین بار باز شود.

بازی بعد از این گل تا حدی رنگ خشونت را به خود گرفت. در دقیقه ۶۵ بازی نیمار فرار کرد و کارواخال در سه مرحله روی او خطار کرد که ۹۸ هزار هوادار بارسا به علامت اخطار دوم و اخراج مدافع راست رئال مادرید بلند شدند اما داور به طرز باورنکردنی داور رای به ادامه بازی داد.

در دقیقه ۶۷ بازی نیمار چند بازیکن رئال را جای گذاشت اما ضربه خود را به بالای دروازه رئال مادرید زد. در دقیقه ۷۳ بازی بود که مسی فرار کرد و از پشت محوطه جریمه حریف ضربه‌ای فنی را نواخت که توپ وی میلیمتری به بیرون رفت. یک دقیقه بعد نیمار روی پاس مسی می‌توانست گلزنی کند که این فرصت هم از دست رفت.

رئال مادرید در دقیقه 78 روی شوت راه دور بنزما خودی نشان داد که این ضربه را براوو به کرنر فرستاد. در دقیقه 84 لوئیس سوارز با یک حرکت تکنیکی و ضربه پای چپ خود دروازه رئال مادرید را هدف قرار داد که توپ وی خطرناک به بیرون رفت.

حملات پرشمار بارسلونا در دقیقه 86 با پاس دیدنی مسی برای جوردی آلبا ادامه یافت که این مدافع چپ موقعیت تک به تک را به بدن کاسیاس کوبید. یک دقیقه بعد ضربه بغل پای مسی را کاسیاس استثنایی دفع کرد تا گل سوم بارسلونا به ثمر نرسد.

در دقایق پایانی این بازی نیز بارسلونا حاکم توپ و میدان بود و در ضد حملات می‌توانست از بهم ریختگی تیم رئال مادرید استفاده کند اما مهاجمان این تیم به خصوص سوارز در ضد حملات کم دقتی کردند تا در نهایت این دیدار مهیج با حساب 2 بر یک به سود آبی اناری‌ها خاتمه یابد.

بارسلونا با این برد ارزشمند جمع امتیازات خود را به عدد 68 رساند تا با 4 امتیاز برتری نسبت به رئال مادرید در صدر جدول رده‌بندی لالیگا قرار گیرد.

/مهر - "ورزش سه"

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied