شمانیوز
شما نیوز

ماجرای پخش تصاویر نامناسب از صدا و سیمای ایران

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): وقتی در مسابقات والیبال جهانی بازی ایران با کشورهای بزرگ پخش می شد، تشخیص می دادیم برخی از نکات نظارتی را مورد اغماض قرار دهیم چون اصل بازی برای مردم خیلی مهم بود.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

هفته نام مثلث در ويژه نامه نوروزي خود با عزت الله ضرغامي، رئيس پيشين سازمان صدا و سيما گفت و گويي کرده است.

وی در بخشی از این گفت و گو می گوید: من هميشه معتقد به اجتهاد رسانه‌اي بودم و معتقدم در رسانه ملي، مدير بايد چارچوب را بشناسد و اجتهاد کند. گاهي اوقات جز رئيس سازمان صدا و سيما هيچ کس شرعي بودن يا نبودن يک اقدام را نمي‌داند. وقتي در مسابقات واليبال جهاني بازي ايران با کشورهاي بزرگ پخش مي‌شد، تشخيص مي‌داديم برخي از نکات نظارتي را مورد اغماض قرار دهيم چون اصل بازي براي مردم خيلي مهم بود.

اما در مورد بازي آمريکا و آرژانتين که بازي خيلي مهمي بود و نتيجه آن تکليف صعود ما را مشخص مي‌کرد، چنين اغماضي را نمي‌توانستم انجام دهم و حجت شرعي براي پخش نامناسب تماشاگران نداشتم.

ما شبکه HD را راه اندازي کرديم که مسابقات ورزشي را با کيفيت بهتر ببينند. يک بار شبکه سه در حال پخش يکي از مسابقات ورزشي بود و من اين مسابقه را تماشا مي‌کردم. در ذهن خودم، اين مساله را تجزيه و تحليل کردم و وظيفه شرعي خودم را در نظر گرفتم. بدين ترتيب، اعلام کردم که شبکه سه آن مسابقه را پخش اما شبکه HD، پخش اين مسابقه را قطع کند. وقتي مردم مشاهده کردند که پخش اين مسابقه از شبکه HD قطع شد؛ شبکه سه را تماشا کردند. کسي نمي‌دانست که دقيقاً چه بود اما من ديدم که تصاوير در حال پخش، تصاوير نامانوسي در جمهوري اسلامي ايران است و براي پخش آن‌ها در شبکه HD با رزولوشن و کيفيت بالا مجوز ندارم؛ يعني بين خودم و خداي خودم، مجوزي نمي‌ديدم و به همين دليل، جلوي آن را گرفتم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied