شمانیوز
شما نیوز

جدیدترین اخبار از مذاکرات هسته ای لوزان

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): معاون وزیر امور خارجه کشورمان می‌گوید در مذاکرات هسته‌ای لوزان گفتگویی درباره وضعیت کنونی یمن انجام نگرفته است.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

سید عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه کشورمان، در جدیدترین اظهارات و پس از مذاکرات امروز با طرف‌های آمریکایی در چارچوب مذاکرات هسته‌ای لوزان، گفت:‌ "جلسه مفصلی با هیئت آمریکایی داشتیم. مذاکرات خصوصی مونیز و صالحی به‌صورت جداگانه و کری و ظریف هم خصوصی جداگانه داشتند. بحثهایی هم در سطح معاونین داشتیم. از بعد از ظهر با بقیه اعضای 1+5 احتمالاً صحبت خواهیم کرد".

وی در پاسخ به این سؤال که آیا درباره اوضاع یمن نیز صحبت شد، گفت: "ما هیچ بحثی اینجا غیر از بحث هسته‌ای نداریم".

عراقچی در ادامه افزود: "بقیه اعضای 1+5 هم جلسات هماهنگی داخلی خواهند داشت و احتمالا تا آخر شب هم یک جلسه کلی با 1+5 داشته باشیم. الآن در شرایطی هستیم که مباحث جزیی شده هر جلسه برای جلسه بعد تصمیم گرفته می‌شود. در خصوص ورود دیگر وزرای 1+5 هم گفت: هنوز این امر قطعی نشده اما شنیده‌ایم همه یا برخی از آنها امکان دارد بیایند، ممکن است ظرف امشب و فردا به‌تدریج ملحق شوند".

مذاکرات بین ایران و گروه 1+5 برای دستیابی به تفاهم سیاسی درباره چگونگی تداوم مذاکرات از شب گذشته (چهارشنبه) در لوزان سوئیس آغاز شده و انتظار می‌رود تا شنبه ادامه داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied