شمانیوز
شما نیوز

پاکستان هم علیه یمن وارد جنگ شد

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان از اعزام دو کشتی نیروی دریایی این کشور به آب های یمن به منظور تسریع در روند خروج اتباع پاکستانی از این کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

«تسنیم اسلم» سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفت: اسلام آباد در گام نخست نگاه خود را بسوی تخلیه اتباع پاکستان از «عدن» و «المکلا» در یمن معطوف کرده و بدلیل اوضاع وخیم این کشور، میتوان مسیر دریایی را نیز مورد استفاده قرار داد.

وی افزود: دو کشتی نیروی دریایی پاکستان طی چند روز آینده در این خصوص وارد محدوده یمن خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان اظهار داشت: دولت پکن نیز شهروندان خود را از مسیر دریایی از یمن خارج می کند بنابراین، اسلام آباد نیز از دولت چین خواسته تا در مورد تخلیه اتباع پاکستان به این کشور کمک کند.

این درحالی است که «اعزاز احمد چوهدری» قائم مقام وزیر امور خارجه پاکستان اعلام کرده که اسلام آباد با برقراری ارتباط با دولت پکن خواستار تخلیه اتباع این کشور از یمن توسط کشتی های چین شده است.

مقامات پاکستان تمام تلاش خود را به کار بسته اند تا اتباع خود را از یمن خارج کنند. در همین زمینه روز گذشته نخستین کاروان اتباع پاکستانی شامل 503 نفر از یمن وارد فرودگاه بین المللی "جناح" اسلام آباد شد.

این سخنان در حالی مطرح می شود که وزیر دفاع پاکستان دقایقی پیش به منظور گفت وگو با مقامات عربستان و بررسی ابعاد حضور نظامی پاکستان در جنگ یمن عازم اسلام آباد شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied