شمانیوز
شما نیوز

ضربه سنگین ارتش عراق به داعش

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): نخست‌وزیر عراق گفت که نیروهای امنیتی به مرکز شهر تکریت رسیده دو طرف جنوب و غرب این شهر را آزاد کردند.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

"حیدر العبادی" نخست‌وزیر عراق گفت که نیروهای امنیتی به مرکز شهر تکریت رسیده دو طرف جنوب و غرب این شهر را آزاد کردند.

پیشتر نیز کریم النوری سخنگوی نظامی نیروهای مردمی عراق در گفت‌وگویی با رادیوی عراق گفته بود که شهر تکریت در استان صلاح الدین آزاد شده تلقی می‌شود و فقط چند کیلومتر بیشتر در اشغال داعش نیست. نیروهای خنثی کننده مینها در حال جمع‌آوری مین‌ها و تله‌های انفجاری کار گذاشته شده از سوی داعش هستند تا نیروهای امنیتی و مردمی با عملیاتی برق‌آسا به‌طور کامل آن را از داعش پاکسازی کنند.

وی افزود: پس از توافق به عمل آمده درباره توقف حملات هوایی ائتلاف بین المللی همه نیروهای مردمی در عملیات مشارکت دارند و به‌زودی آزادی تکریت اعلام خواهد شد.

این در حالی است که منابع عراقی از درگیری داخلی شدید میان داعشی‌ها به‌دنبال شکست‌های متوالی از نیروهای امنیتی و مردمی در تکریت خبر دادند.

در همین حال منابع عراقی از تسلط نیروهای امنیتی و مردمی در ساختمان قدیم شورای شهر تکریت و خیابان جمیل در مرکز تکریت و ادامه پیشروی نیروهای امنیتی و مردمی برای آزادی کامل تکریت خبر دادند و افزودند: تجهیزات نظامی بیشتری به تکریت برای آزادی آن از داعش رسیده است.

تکریت مرکز استان صلاح الدین است که نیروهای امنیتی عراقی و داوطلب مردمی عراق از حدوده یک ماه قبل آزادسازی صلاح الدین را آغاز کردند و تاکنون بخش‌های وسیعی از این استان را از دست گروه تروریست‌های داعش آزاد کرده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied