شمانیوز
شما نیوز

تاثیر مذاکرات هسته ای لوزان بر بازار و اقتصاد ایران

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): گاردین: پایان تحریم ها، درها را به روی شرکت های خارجی باز خواهد کرد

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

روزنامه گاردین نوشت گروه های انرژی و حمل و نقل از جمله گروه هایی هستند که برای بهره بردن از تغییر در روابط تجاری با ایران صف کشیده اند.

این روزنامه انگلیسی امروز در پایگاه اینترنتی خود در مقاله ای به قلم جولیان بورگر، تری مک آلیستر و سعید کمالی دهقان نوشت توافق مقدماتی در مورد برنامه هسته ای ایران آغازی برای هجوم منافع تجاری غرب به یک بازار بالقوه گسترده و بکر خواهد بود.

شرکت های نفتی و گازی در اول صف هستند اما بازارهای دیگری نیز در ایران با پتانسیل های عظیمی وجود دارند زیرا این کشور مدت زیادی در پشت دیوار تحریم ها بوده است. برای مثال، رقابت سختی میان شرکت های ایرباس و بوئینگ برای تهیه قطعات هواپیماهای ناوگان هوایی فرسوده ایران وجود دارد.

بازار اتومبیل و کامیون که در جهان در رده دهم قرار داشته است اکنون توجه شرکت پژو که قبلا حضور فعالی در ایران داشت و شرکت های رنو و ژنرال موتور را جلب کرده است.

بیژن خواجه پور، تاجر ایرانی و یکی از مدیران شرکت مشاوره ای بین المللی عطیه مستقر در وین گفت تولید کنندگان فولاد و آلومینیوم نیز احتمالا به بازار هجوم خواهند برد.

با این حال سرعت فرصت های تجاری و سرمایه گذاری بستگی به سرعت برقراری امور بانکی دارد. حتی اگر تحریم های مالی لغو شوند، برخی از بانک ها زمانی که احساس کنند تعامل با همتایان ایرانی آنها امنیت دارد، فعالیت های خود را آغاز خواهند کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied