شمانیوز
شما نیوز

مدارس تهران تنها «فردا» تعطیل است

معاون عمرانی استاندار تهران با اعلام اینکه تمامی مقاطع مدارس شهر تهران، ری و اسلامشهر تنها «فردا» تعطیل هستند، گفت: درباره تعطیلی روز دوشنبه مدارس نیز با بررسی شرایط جوی فردا تصمیم‌گیری خواهد شد.

خبرگزاری ایسنا: معاون عمرانی استاندار تهران با اعلام اینکه تمامی مقاطع مدارس شهر تهران، ری و اسلامشهر تنها «فردا» تعطیل هستند، گفت: درباره تعطیلی روز دوشنبه مدارس نیز با بررسی شرایط جوی فردا تصمیم‌گیری خواهد شد. حسن کریمی گفت: در حال حاضر تنها «فردا» یکشنبه کلیه مقاطع تحصیلی مدارس شهر تهران، ری و اسلامشهر تعطیل می‌باشد. وی درخصوص تعطیلی ادارات و دستگاه‌های دولتی نیز گفت: به هیچ عنوان ادارات، بانک‌ها و دستگاه‌های دولتی فردا تعطیل نخواهند بود. مسعود ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش تهران نیز اعلام کرد: براساس بررسی‌های به عمل آمده کمیته اضطرار آلودگی هوای پایتخت، مهدکودک ها، پیش دبستانی ها و کلیه مدارس مناطق 19 گانه شهر تهران فردا یکشنبه تعطیل است. وی به ایسنا گفت: با توجه به شرایط پایدار جوی و بروز پدیده آلودگی هوا و مصوبه امروز کمیته اضطرار آلودگی هوا، تمامی مدارس مناطق 19 گانه شهر تهران در مقاطع مختلف و مهدهای کودک و پیش دبستانی فردا یکشنبه تعطیل می باشد. ثقفی خاطرنشان کرد: در صورت اتخاذ هر تصمیم جدیدی در خصوص روز های آینده مراتب به اطلاع عموم خواهد رسید . تمهیدات پلیس برای کاهش آلودگی هوا

خبرگزاری ایسنا: جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از تشدید برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی خبر داد. سرهنگ حسن عابدی درباره تمهیدات پلیس در ایام تشدید آلودگی هوای تهران، اظهار کرد: طرح تشدید برخورد با وسایل نقلیه دودزا و فاقد معاینه فنی در پایتخت آغاز و با تدابیر انجام شده توان عملیاتی پلیس راهور در این حوزه دو برابر شده است. وی با بیان اینکه ماموران پلیس با خودروهای آلاینده و دودزا و همچنین وسایل نقلیه فاقد برگه معاینه فنی برخورد می‌کنند، اظهار کرد: خودروهای دودزا پلاک‌شان اخذ شده و پلاک اعزام به تعمیرگاه دریافت می‌کنند و ظرف مدت محدودی فرصت دارند که نسبت به اصلاح وسیله نقلیه خود اقدام کنند. ضمن اینکه برای چنین خودروهایی جریمه 30 هزار تومانی پیش بینی شده است. جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به خودروهای معاینه فنی اظهار کرد: خودروهای فاقد معاینه فنی نیز برابر قانون 20 هزار تومان جریمه خواهند شد. همچنین اگر خودرویی دارای نقص فنی بوده جریمه‌ای 50 هزار تومانی برای آن اعمال خواهد شد. به گفته عابدی خودروهایی که اقدام به ایجاد صدای ناهنجار در معابر کرده باشند نیز 40 هزار تومان جریمه می‌شوند. افزایش 70 درصدی برخورد با خودروهای دودزا عابدی همچنین از افزایش 70 درصدی برخورد با وسایل نقلیه دودزا در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و به ایسنا گفت: در این مدت خودروهایی که به دلیل دودزا بودن یا نداشتن معاینه فنی و ... توقیف شده‌اند نیز 10 درصد افزایش داشته اند. عابدی با اشاره به شرایط آلودگی هوای تهران اظهار کرد: از سالهای گذشته تا کنون همواره در فصل سرما شاهد آلودگی هوا در کلان شهرهای کشور و به خصوص تهران بوده‌ایم و بهتر است شهروندان در این ایام خودشان نیز موارد را رعایت و از بیرون آوردن خودروهای تک سرنشین خودداری کرده و وسایل حمل و نقل عمومی نظیر مترو و اتوبوس را برای جابجایی درون شهر انتخاب کنند. آماده‌باش اورژانس تهران با تشدید آلودگی هوا خبرگزاری ایسنا: سخنگوی اورژانس تهران از آماده‌باش برای ارائه خدمات به صورت مشاوره تلفنی واعزام به محل در شرایط اضطراری آلودگی هوا خبر داد. حسن عباسی در رابطه با آخرین اقدامات اورژانس تهران با تشدید آلودگی هوای پایتخت گفت: اورژانس تهران در حالت آماده باش قرار دارد و هموطنان می‌توانند در صورتی که دچار مشکل شدند با شماره تلفن 115 تماس بگیرند و همکاران ما به صورت مشاوره‌ای به انها ارائه خدمت کنند. در صورت لزوم نیز همکاران ما به محل اعزام می‌شوند و مردم می‌توانند از خدمات اورژانس بهره مند شوند. آمار ماموریت‌های اورژانس تهران در روزهای آلوده تغییر نکرده است وی همچنین درباره آمار عملیات‌های اورژانس تهران طی چند روز اخیر گفت: از آنجاکه مراجعه کننده به اورژانس نداریم، معمولا افزایش مراجعه بیماران در شرایط آلودگی هوا خود را نشان نمی‌دهد. مردم با مشاهده اولین نشانه‌های آلودگی هوا مثل سرفه و تنگی نفس و آبریزش بینی به مراکز درمانی یا پزشک مراجعه می‌کنند. در طول چند سال اخیر که ما ین مساله را رصد کرده‌ایم، تفاوت معناداری بین آمار عملیات برای بیماران قلبی و عروقی و تنفسی قبل و بعد از شرایط اضطراری آلودگی هوا پیدا نکردیم. عباسی تاکید کرد: ما تا زمانی که هوا پاک نشود به صورت آماده باش در خدمت شهروندان هستیم.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied