شمانیوز
شما نیوز

مشهورترین نوشیدنی غیرمجاز خارجی در ایران

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): طی بررسی های جدید وزارت بهداشت مشخص شده است که نوشیدنی مشهور موجود در فروشگاههای کشورمان، با نام تجاری «POKKA VITAENE» فاقد مجوزهای بهداشتی لازم جهت عرضه در کشور بوده و با توجه به نامه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، شرایط لازم برای عرضه در کشور را ندارد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

یکی از ثمرات ورود انواع محصولات خارجی به کشور، تغییر ذائقه مردم و تمایل آنها به مصرف و خرید کالاهایی است که تا چند سال قبل، جای آنها در سبد مصرف خانوارها خالی بود و نیاز نبود در هر خانه و یخچالی، نشانه هایی از آنها را دید و افسوس خورد.

یکی از این محصولات، خرید انواع شکلات ها، غذاها و نوشیدنی های خارجی است که طی سالهای اخیر، مصرف و توزیع آنها در کشور رشد چشمگیری پیدا کرده است و کمتر مغازه و فروشگاهی وجود دارد که انواعی از این محصولات را در خود نداشته باشد.
در میان این نوشیدنی ها، می توان نوشیدنی ویتامین C را مشهورترین محصول دانست که با تبلیغات فراوان در شبکه های ماهواره ای و رسانه های مجازی، در تلاش برای کسب بازاری بزرگ در ایران بود. این محصول که تبلیغات آن با تاکید بر تولیدش در کشور ژاپن، پخش می شود، تلاش دارد این نکته را القا کند که با توجه به نياز روزانه هر شخص به ويتامين سي، این نوشیدنی، نیاز مذکور را تامين کرده و باعث تقويت سيستم ايمني بدن در برابر بيماريها مي شود.
از سوی دیگر با توجه به اینکه این ویتامین براي رشد و تقويت ماهيچه هاي ورزشكاران سودمند است، تبلیغات گسترده ای در بین ورزشکاران کشورمان برای مصرف هرچه بیشتر این محصول صورت گرفته است.
با این حال، طی بررسی های جدید وزارت بهداشت مشخص شده است که نوشیدنی مشهور موجود در فروشگاههای کشورمان، با نام تجاری «POKKA VITAENE» فاقد مجوزهای بهداشتی لازم جهت عرضه در کشور بوده و با توجه به نامه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، شرایط لازم برای عرضه در کشور را ندارد.
با توجه به نامه سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت به تمامی دانشگاههای علوم پزشکی کشور که نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیده، این نوشیدنی جزء محصولات غیرمجاز برای عرضه معرفی شده است که علی القاعده، از این پس بازرسان این دانشگاهها، اجازه عرضه و فروش آنرا در کشور نخواهند داد. از سوی دیگر با توجه به اینکه در اطلاعیه وزارت بهداشت تاکید شده است که این محصول فاقد مجوزهای بهداشتی و برچسب اصالت است، مشخص نیست این حجم وسیع موجود در بازار کشورمان، چگونه به صورت قاچاق یا بدون موافقت وزارت بهداشت از طرق قانونی، به ایران آمده است؟
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied