شمانیوز
شما نیوز

زمان اعزام حجاج ایران به عربستان

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): رییس سازمان حج و زیارت اعلام کرد حجاج ایرانی از روز اول شهریور عازم سرزمین وحی می شوند

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

رييس سازمان حج و زيارت از اعزام ۴۵۳ كاروان در قالب ۱۹۹ كاروان مدينه بعد و ۲۵۲ كاروان مدينه قبل به حج تمتع امسال خبر داد و اظهار داشت: نخستين پرواز زائران ۸ ذي القعده براي با اول شهريور ماه و آخرين پرواز نيز ۴ محرم الحرام انجام مي‌شود.

مهندس سعيد اوحدي رييس سازمان حج و زيارت در همايش سراسري روحانيون، معين و معينه‌هاي كاروان‌هاي حج تمتع سال ۹۴ با اشاره به ثبت ۱۷ ربيع‌الاول به عنوان روز فراخوان زائر حج تمتع در تقويم، به تشريح برنامه‌هاي مدون سازمان متبوعش در اين زمينه پرداخت.

وي نظم دادن به برنامه‌ريزي حج امسال را ضروري خواند و با بيان اين‌كه با توجه به مشخص شدن تعداد و سهميه زائران، تاريخ شروع حج و تعداد كاروان‌ها، هيج دليلي براي تأخير در برنامه‌ريزي‌ها وجود ندارد، گفت: كار معاينات پزشكي زائران از پايان ارديبهشت‌ماه آغاز و با دقت انجام مي‌شود.

مهندس اوحدي در ادامه با اشاره به حادثه فرودگاه جده و جفايي كه در اين زمينه به زائران كشورمان شد از بروز برخي شايعات مبني بر درآمد هنگفت سازمان حج و زيارت از اعزام زائران به سرزمين وحي ابراز تأسف كرد و از توزيع عادلانه خدمات و مديريت قيمت تمام شده خدمات به زائران خبر داد.

وي با بيان اين‌كه در سال نخست با تأكيدات نماينده بعثه مقام معظم رهبري و مديريت قيمت تمام شده در سازمان حج و زيارت دو ميليون تومان به زائران باز گردانده شد، كف قيمت حج تمتع سال گذشته را ۷ ميليون و ۳۰۰ هزار تومان و سقف آن را ۱۰ ميليون و ۲۰۰ هزار تومان اعلام كرد كه به صورت اقساط از زائران دريافت شد.

رييس سازمان حج و زيارت يادآور شد: بالاترين قيمت عمره امسال كه شامل خدمات درجه يك و استقرار در بهترين امكانات اقامتي مي‌شد، دو ميليون و هشتصد هزار تومان بود در حالي كه يك سفر ۱۰ روزه كيش حدود سه تا چهار ميليون تومان با خدمات ضعيف هزينه مي‌خواهد.

مهندس اوحدي با بيان اينكه ۹۰ درصد برنامه‌ريزي‌هاي حج انجام شده است و پنج ماه پيش از موسم حج دوره‌هاي آموزشي نيز برگزار مي‌شود، به تشريح مجموعه اقدامات سازمان حج و زيارت در حوزه ارائه خدمات، اسكان، حمل و نقل، بهداشت و تغذيه زائران پرداخت.

وي از كاهش پنج درصدي هزينه حج سال ۹۴ خبر داد و گفت: امسال شركت‌هاي هواپيمايي ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار تومان قيمت بليط را افزايش داده‌اند، قيمت ارز از ۲۶۰۰ تومان در سال ۹۳ به ۲۸۵۰ تومان در سال ۹۴ افزايش يافته است، اما قيمت‌هاي حج سال ۹۴ نسبت به سال گذشته پنج درصد كاهش داشته است.

رييس سازمان حج و زيارت از اعزام ۴۵۳ كاروان در قالب ۱۹۹ كاروان مدينه بعد و ۲۵۲ كاروان مدينه قبل به حج تمتع امسال خبر داد و اظهار داشت: نخستين پرواز زائران حج تمتع ۸ ذي القعده و آخرين پرواز نيز ۴ محرم الحرام انجام مي‌شود.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به نامگذاري امسال به نام دولت ملت، همدلي و همزباني از سوي رهبر معظم انقلاب، تجلي اين شعار را در سازمان حج و زيارت در راستاي ارائه خدمات هرچه بيشتر و بهتر به زائران عنوان كرد.

مهندس اوحدي انسجام سازمان حج و زيارت و بعثه مقام معظم رهبري را بسيار مطلوب خواند و با تأكيد بر استفاده از فضاي معنوي حج و اطلاع‌رساني و آموزش زائران براي رسيدن به اين هدف متعالي گفت: سياست سازمان حج و زيارت و بعثه مقام معظم رهبري حفظ عزت زائر و بهره‌مندي از فضاي معنوي حج است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied