شمانیوز
شما نیوز

سرنوشت استیضاح وزیر آموزش و پرورش

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، گفت: انتقاداتی به مدیریت آموزش و پرورش وارد است که ۷ مورد آنها همیشه جزو سئوالات نمایندگان بوده است.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در گفتگو با خبرنگار مهر، در پاسخ به اینکه وضعیت استیضاح وزیر آموزش و پرورش در نهایت به کجا رسید، گفت: این نامه که به امضای ۶۰ نماینده رسیده، روی میز رئیس مجلس است.

وی در مورد اینکه چه ایراداتی به مدیریت آموزش و پرورش وارد است، چنین توضیح داد: اول اینکه مشکل در حقوق معلمان همچنان پابرجاست. در این سال ها دریافتی معلمان با اما و اگر همراه بوده و نوعی تبعیض در این دریافتی ها دیده می شود که به طور جدی مطرح است. دوم، معوقات معلمان است به طوریکه برخی از آنان معوقات دریافتی دارند. این در حالی است که در بودجه امسال ۴ هزار میلیارد تومان بودجه این بخش را افزایش دادیم.

این نماینده مجلس در ادامه، عدم ساماندهی در جذب نیرو را ایراد سوم مجلس به فانی دانست و افزود: جذب نیروها در آموزش و پرورش هنوز مشخص نیست و واقعا نمی دانند چکار می کنند و چه سیاستی دارند. همچنین بی توجهی به قانون پیش دبستانی ها ایراد دیگر مجلس به وزارت آموزش و پرورش است چراکه قانونی برای پیش دبستانی ها تدوین شد که عملا به درستی اجرا نشده است.

سلیمی با اشاره به دانشگاه فرهنگیان نیز گفت: به رغم مصاحبه ها، پذیرش ها و اخبار منتشر شده مشخص نیست این دانشگاه به چه سمتی حرکت می کند. در موضوع تعطیلی پنجشنبه های مدارس نیز هنوز تردید وجود دارد و ضابطه ای نداریم.

وی ادامه داد: مدارس در شهرک های جدید نیز هفتمین ایراد مجلس به فانی است چراکه در بسیاری از شهرک های جدید و حتی مسکن مهر، شهروندان با مشکل مدرسه روبرو هستند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: در این خصوص با شخص وزیر هم گفتگوهای نوبتی و مرتب داشته ایم اما مشکلات همچنان باقی است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied