شمانیوز
شما نیوز

علیرغم اعلام پایان عملیات توفان قاطعیت

هواپیماهای ائتلاف عربی در حال بمباران یمن هستند

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):هواپیماهای ائتلاف موسوم به عربی در ساعات گذشته مناطقی از یمن را بمباران کردند.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): به نقل از رویترز، هواپیماهای عربستان سعودی و ائتلاف موسوم به عربی همچنان به بمباران مناطق مختلف یمن ادامه می دهند. این در حالی است که وزارت دفاع عربستان سه شنبه شب با صدور بیانیه ای از پایان مرحله نخست عملیات "توفان قاطعیت" خبر داده بود.

حملات اخیر جنگنده های عربستان بیشتر بر شهر تعز و مناطق جنوبی یمن متمرکز بود. منابع آگاه از دست کم 12 حمله هوایی به شهرهای جنوبی یمن خبر می دهند. دیروز نیروهای مردمی و جنبش انصارالله توانستند با وجود بمبارانهای شدید، یکی از پایگاه های نظامی "منصور هادی" -- رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن -- را در شهر تعز به تصرف خود در آورند.

درگیری های زمینی در شهر جنوبی عدن نیز ادامه دارد. صدای گلوله های توپ و حرکت تانک در بخشهای مختلف این شهر بندری و استراتژیک شنیده می شود. برخی رسانه ها از پیشروی نیروهای جنبش انصارالله در بخشهای مختلف عدن خبر می دهند. همزمان با ادامه درگیری ها در یمن، "عادل الجبیر" -- سفیر عربستان سعودی در واشینگتن -- اعلام کرد تجاوز هوایی به یمن هنوز به طور کامل به پایان نرسیده است. او درباره آنچه "حمله جدید حوثی ها به عدن از سه جهت" خواند، هشدار داد. شاهزاده "محمد بن نواف" -- سفیر عربستان سعودی در انگلیس -- نیز در مصاحبه ای با رویترز مدعی شد: "مداخله نظامی عربستان سعودی در یمن نشان می دهد این کشور با ایران مقابله خواهد کرد و کشورهای عرب می توانند بدون راهبری آمریکا از منافع خود حفاظت کنند."
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied