شمانیوز
شما نیوز

بعیدی نژاد خبر داد؛

آغاز نگارش متن توافقنامه هسته‌ای

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): مدیرکل امور سیاسی و امنیت بین‌المللی وزارت امورخارجه کشورمان از آغاز نگارش متن توافقنامه هسته‌ای کشورمان با گروه ۵+۱ خبر داد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): حمید بعیدی نژاد شامگاه چهارشنبه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: از صبح بررسی‌ها را شروع کردیم و از بعدازظهر هم یک جلسه میان آقایان عراقچی و تخت روانچی با خانم هلگا اشمید معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار شد و یک جلسه هم با حضور کارشناسان برگزار و عملا از امروز تدوین متن آغاز شد.
وی در پاسخ به این سوال که نگارش متن از چه بخشی شروع شده است گفت: این جزییاتی است که در ذیل مذاکرات مطرح هست و بهرحال تدوین متن آغاز شده و صبحت هایی هم شده است که تا حدی کار به چه صورتی تداوم پیدا کند.
بعیدی نژاد در پاسخ به این سوال که موضوع تحریم ها در دستور اصلی این دور از مذاکرات قرار دارد یا خیر؟ افزود: طبیعتا به دلیل انکه بخشی از مباحث تحریم ها باید جزیی تر شود و ما باید برایمان روشن تر شود که این روند لغو تحریم ها در جزییات چگونه خواهد بود طبیعتا در دستور کار ما قرار دارد و انتظار داریم این موضوع هرچه بیشتر جزییاتش تدوین شود چون اولویت اصلی ماست.
گفتنی است؛ هیات مذاکره کننده هسته ای ایران به ریاست سیدعباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امورخارجه ایران صبح امروز چهارشنبه وارد وین پایتخت اتریش شد.در این مذاکرات مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه و حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل امور سیاسی و امنیت بین‌المللی وزارت خارجه به همراه دیگر اعضای تیم مذاکره کننده حضور دارند.
دور جدید از مذاکرات هسته ای در سطح معاونان وزرای خارجه و مدیران سیاسی ایران و کشورهای 5+1 و هلگا اشمیت معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار می شود.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied