شمانیوز
شما نیوز

پاتک سنگین سپاه به تحریم های آمریکا

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): در اوج تحریم های آمریکا پالایشگاه فازهای 15 و 16 پارس جنوبی به همت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) سپاه با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

در مراسمی که صبح امروز (21 دی ماه) با حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور، بیژن نامدار زنگنه، سردار عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) سپاه و جمعی از فرماندهان و نیز مسئولین و مدیران حوزه نفت و گاز در عسلویه برگزار شد، پالایشگاه فازهای 15 و 16 پارس جنوبی به طور رسمی افتتاح شد.

بنابراین گزارش پالایشگاه فازهای 15 و 16 پارس جنوبی به عنوان ایرانی ترین پالایشگاه، از پیشرفته‌ترین پالایشگاه های کشور به شمار می‌رود که تمامی مراحل از مطالعه تا راه اندازی و تولید آن با بهره گیری از توان و ظرفیت داخلی و به دست توانمند متخصصان ایرانی در مجموعه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپاه اجرا شده است.

با افتتاح پالایشگاه 15 و 16 پارس جنوبی تولید روزانه بیش از 50 میلیون متر مکعب گاز شیرین، 77 هزار بشکه میعانات گازی، 400 تن گوگرد، 2700 تن اتان، 2900 تن پروپان و بوتان محقق می‌شود.

افتتاح رسمی پالایشگاه فازهای 15 و 16 پارس جنوبی در حالی صورت می گیرد که تمامی واحدهای این پالایشگاه در بهره برداری کامل قرار دارد.

گفتنی است قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) سپاه با استفاده از تجهیزات مدرن و پیشرفته و بهره‌مندی از نیروی انسانی متعهد و متخصص توانسته است در شرایط تحریم جایگزین مناسبی برای شرکت های خارجی در عرصه نفت، گاز و پتروشیمی و اجرای موفق فازهای 15 و 16 پارس جنوبی در بستر تحریم ظالمانه غرب علیه ملت ایران آن هم بدون هیچ گونه وابستگی به مهندسان خارجی و با تکیه بر توان داخلی از مصادیق توانمندی و حضور موفق قرارگاه در این عرصه هست.

درخواست تزریق 2.2 میلیارد دلار برای تکمیل 9 ابرپروژه/ با افتتاح ستاره خلیج فارس نیازی به بنزین خارجی نداریم

سردار عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در مراسم افتتاح فازهای 15 و 16 پارس جنوبی که صبح امروز انجام شد با بیان اینکه ما برای انجام پروژه‌ها نیازی به مهندسین خارجی نداریم، گفت: این پروژه با مهندسی صددرصد ایرانی طراحی، تجهیز، تامین کالا، ساخت و بهره‌برداری شد.

وی با بیان اینکه این فازها با بهترین کیفیت آماده شده‌اند، گفت: تدبیر خوبی بود که پروژه تکمیل شود بعد افتتاح صورت گیرد و الا اگر می‌خواستیم 4 ترین را راه بیندازیم قبل از سال 93 کار تمام شده بود.

عبداللهی ادامه داد: در زمان بهره‌برداری این فاز‌ها 16 میلیارد و 370 میلیون متر مکعب گاز به شبکه سراسری منتقل شده و 15 میلیون بشکه میعانات گازی نیز به دست آمده که اگر ما به مبنای قیمت هزار و 400 تومان حساب کنیم این پروژه دو برابر بیشتر از خودش را مستهلک کرده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) گفت: در جلسه‌ای که با آقای زنگنه داشتیم با توجه به اینکه در مورد گاز با ترکمنستان به مشکل خورده بودیم او ناراحت بود و من عرض کردم تا قبل از سال 92 و در زمانی که تعیین کرده‌ایم می‌توانیم کسری گاز را تامین کنیم که این کار نیز عملی شد.

وی افزود: توانمندی که امروز در کل کشور وجود دارد می‌تواند کشور را بسازد که این کار با حمایت مدیران انجام خواهد شد.

عبداللهی با اشاره به 9 پروژه بزرگ قرارگاه خاتم‌الانبیاء گفت: ما به آقای جهانگیری نامه زدیم و راجع به این پروژه‌ها جلسه گذاشتیم. ما در این 9 پروژه 25 میلیارد دلار هزینه کرده‌ایم و 85 درصد پیشرفت فیزیکی داریم و اگر 2.2 میلیارد دلار به آنها تزریق شود سالیانه 35 تا 40 میلیارد دلار عاید کشور می‌شود.

وی با اشاره به دیگر پروژه‌های قرارگاه اظهار داشت: یکی از این پروژه‌ها ستاره خلیج‌فارس است که 360 هزار بشکه و 60 میلیون لیتر میعانات گازی دارد. ما کاری نداریم که چرا این پروژه اولویت‌بندی نشده چون به ضرر کشور است اما الان تمام لوله‌ها و مخازن ما پر است و اگر یک ترین از این پروژه راه‌اندازی می‌شد نیازی به بنزین خارج از کشور نداشتیم.

عبداللهی با بیان اینکه هر قولی که ما به آقای زنگنه داده‌ایم انجام شده است، گفت: قرارگاه خاتم‌الانبیاء با اعتقاد بسیجی و روحیه انقلابی پای کار است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) ادامه داد: در پروژه راه‌آهن قطار سریع‌السیر نیز می‌توانیم در این دولت بخش اصفهان تا قم که زیرسازی آن تکمیل شده را روسازی و تحویل دهیم.

وی افزود: در بحث آب‌های مرزی نیز ما بهترین وضعیت را داریم و 5 هزار دستگاه ماشین‌آلات و 10 هزار نفر در طول خط از ارومیه تا کردستان و ایلام و ... مشغولند و اگر مشکلات سر راه تونل 40 کیلومتری رفع شود می‌توانیم آب سیروان را به روی زمین بیاوریم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) گفت: وقتی همه فازها راه‌اندازی شود حدود 200 میلیون مترمکعب گاز آزاد خواهیم داشت و با توجه به خط گازی عسلویه تا ایرانشهر درخواست داریم برای حل مشکل ایران مرکزی که طرح به نام طرح ناب برای آن نوشته‌ایم مشابه این فازها در آنجا نیز ایجاد شود و با احداث 4-5 نیروگاه هم آب را شیرین کنیم و هم برق را بفروشیم وگرنه هیچ راهی جز آوردن آب از خلیج‌فارس تا فلات مرکزی نداریم.

عبداللهی تاکید کرد: ما از رئیس‌جمهور، دولت و وزرا درخواست داریم تا ما را در این 9 ابرپروژه همراهی کنند تا کمتر از دو سال به نتیجه برسد و 40 میلیارد دلار عاید کشور شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied