شمانیوز
شما نیوز

حمله تلویحی هاشمی به شورای نگهبان

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با حمله تندروانه و در عین حال تلویحی به شورای نگهبان قانون اساسی، دوباره بیت امام (ره) را برای منافع انتخاباتی و گروهی خود به بازی گرفت.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

آیت‌الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی در مراسم سی و هفتمین سالروز ورود امام خمینی(ره) به کشور در فرودگاه مهرآباد، اظهار کرد: دولت عاقل زخم زبان‌ها را تحمل می‌کند. همه اینها را از فتوای امام، افکار امام،‌ آموزش‌های امام و تربیت‌های امام داریم. ما همه الآن باید خود را به بیت امام بدهکار حساب کنیم. متأسفانه بدهکارها هدیه خوبی در مقدمه انتخابات به بیت امام ندادند.

وی با بیان اینکه «صلاحیت خودتان را از کجا آورده‌اید؟» تصریح کرد: کی به شما صلاحیت داد، کی به شما اجازه می‌داد جایی قضاوت کنید و یک جایی بین مجلس و دولت داوری کنید.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اختیارات را در دست گرفته‌اید، تریبون‌های نمازجمعه مال شماست، صدا و سیما مال شماست، «بد هدیه‌ای به بیت امام در این موقع که بایست همه تبریک بگویید تبریک بدی گفتید باید عذرخواهی کنید».

هاشمی با بیان اینکه کسی که جدش امام است، صلاحیتش را قبول نمی‌کنند، گفت: ما قدرت نداریم که فشار بیاوریم میلی هم نداریم فشار بیاوریم.

وی با بیان اینکه فکر می‌کنم باید بگذاریم مردم انتخاب کنند، افزود: مردم اگر اشتباه کنند، خودشان جبران می‌کنند چون می‌فهمند کار خودشان بوده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که انشاءالله خداوند از تقصریتان بگذرد و پشیمان شوید و عذرخواهی کنید، اظهار کرد: بگذارید مردم به کسی که می‌خواهند رای بدهند. ما قدرتی نداریم که فشار بیاوریم و میلی هم نداریم که فشار بیاوریم.

هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: «وقتی مردم نخواستند نمی‌تواند باشد، حالا اگر بخواهد باشد، نمی‌تواند باشد. اگر مردم نخواهند نمی‌شود. این اصل روشن اجتماعی است. این بندهای بیخودی که جلوی مردم می‌بندیم، البته باید قبول کنند نمی‌شود مثلا 12 هزار نفر برای مجلس ثبت‌نام کنند و همه آنها رقابت کنند. این نمی‌شود.

وی ادامه داد: متنها راهش این است که قبلش یک قانون بگذرانند،‌شرایط بگذارند کسانیکه می‌خواهند نامزد شوند شرایطشان این باشد. صلاحیت‌ها را نه در جهت سیاسی در جهت واقعی متخصصین تعیین کنند.

وی بیان کرد: «این راه درست نیست و شیوه اشکال دارد، بحث دیگری است.»

وی گفت: «امیدواریم نقطه تعادل با تلاش دولت، تیم مذاکره‌کننده و شخص دکتر روحانی و حمایت رهبری تا اینجا پیش آمده، بتوانیم این کار را به درستی پیش ببریم.»

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: اینجا که نشسته بودم منظره پایین امام از هواپیما را می‌دیدم، تعجب می‌کردم فکر می‌کردم خدایا چقدر قلب این مرد را محکم آفریدی که سوار هواپیمایی می‌شود که از پاریس امن که در اختیار خودش نیست، از مسیری عبور می‌کند که دشمنانی مثل اسرائیل در آن مسیر هستند، در فرودگاهی می‌نشیند افرادی مسئول هستند که از عوامل حکومتی هستند که تو داری با آنها می‌جنگی.

وی افزود:‌ حالتی به من دست داد که امام با این روحیه با این صلابت و بزرگی، خداوند به ایشان توفیق داد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied