شمانیوز
شما نیوز

پیکر غلوش به خاک سپرده شد +عکس

پیکر «راغب مصطفی غلوش»، قاری برجسته مصری، عصر دیروز، 15 بهمن‌ماه، در زادگاهش روستای «برما» واقع در شهر «طنطا» مرکز استان «الغربیه» مصر به خاک سپرده شد.

خبرگزاری ایلنا: پیکر «راغب مصطفی غلوش»، قاری برجسته مصری، عصر دیروز، 15 بهمن‌ماه، در زادگاهش روستای «برما» واقع در شهر «طنطا» مرکز استان «الغربیه» مصر به خاک سپرده شد. هزاران تن از ساکنان استان «الغربیه» مصر و استان‌های همجوار دیروز در مراسم تشییع و خاکسپاری این قاری برجسته مصری که بعد از نماز عصر برگزار شد، حضور داشتند. اقامه نماز میت بر پیکر «راغب مصطفی غلوش»، در مسجدی به نام وی در زادگاهش(روستای برما) برگزار شد و پس از آن شرکت‌کنندگان در این مراسم و دوستداران راغب مصطفی غلوش در میان حالتی از غم و اندوه، پیکر این قاری نامدار و پرآوازه مصری را تا قبرستان این روستا تشییع کردند.

پیکر غلوش به خاک سپرده شد +عکس

راغب مصطفی غلوش، قاری رادیو قرآن مصر و عضو انجمن قاریان و حافظان این کشور پس از طی دوران سخت بیماری بامداد دیروز، 15 بهمن‌ماه، در سن 77 سالگی در یکی از بیمارستان‌های مصر دار فانی را وداع گفت. همچنین، قرار است امروز جمعه، 16 بهمن‌ماه نیز مراسم ختمی به همین مناسبت در زادگاه مرحوم غلوش برگزار شود. راغب مصطفی غلوش در سال 1317 هجری شمسی در روستای «برما» واقع در استان الغربیه مصر متولد شد و در خانواده‌ای قرآنی پرورش یافت. غلوش در نوجوانی کل قرآن را حفظ کرد و از 16 سالگی با حضور در محافل مختلف قرآن تلاوت می‌کرد. وی از 24 سالگی در رادیو و تلویزیون رسمی مصر به عنوان قاری حضور یافت و از همان زمان رفته رفته سبک خودش در قرائت را دنبال کرد. این قاری برجسته مصری حدود 30 سال برای قرائت به کشورهای مختلف از جمله آمریکا، انگلستان، ایران، فرانسه و کانادا سفر کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied