شمانیوز
شما نیوز

راه اندازی خط تولید دنا و رانا در عمان

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): دولت و بخش خصوصی عمان با تامین ۸۰ درصد از مبلغ کل سرمایه‌گذاری و ایران خودرو با آورده ۲۰ درصدی به صورت غیرنقدی، خط تولید دنا و رانا را در دقم راه‌اندازی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

براساس قراردادی که میان گروه صنعتي ایران‌خودرو، دولت عمان و بخش خصوصی این کشور در غرفه ایران خودرو به امضا رسید، طرفین متعهد شدند تا نسبت به ایجاد یک شرکت با هدف سرمایه‌گذاری مشترک سه‌انبه اقدام کنند.

بر همین اساس، طرف‌های عمانی شامل دولت و بخش خصوصی، با تامین ۸۰ درصد از مبلغ کل سرمایه‌گذاری و ایران خودرو با آورده ۲۰ درصدی به صورت غیرنقدی در قالب خدمات فنی و مهندسی و تکنولوژی تولید، خط تولید محصولات دنا و رانا را در منطقه آزاد دُقُم راه‌اندازی خواهند کرد.

خودروهای تولیدشده در این کارخانه در مرحله نخست به صورت قطعات نیمه منفصله (اس. کی. دی) ارسالی از ایران مونتاژ خواهند شد. براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، قرار است مراحل بعدی توسعه این کارخانه با ایجاد خطوط رنگ و سپس بدنه سازی تکمیل و این کارخانه به پایگاه منطقه ای تولید محصولات ایران خودرو در حوزه خلیج فارس و نیز شمال آفریقا تبدیل شود.

گروه صنعتی ایران خودرو با نمایش ۸ دستگاه از محصولات خود، در سومین نمایشگاه اختصاصي جمهوري اسلامي ايران در شهر مسقط مشارکت فعال دارد. دنا، رانا، سورن ایی ال ایکس جدید و سمند ال ايكس با پیشرانه ایی اف ۷ در غرفه ایران خودرو در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت. محصولات تجاری شرکت ایران خودرو دیزل نیز شامل مینی بوس آرین، کامیونت آرنا و وانت دوکابینه تونلند در این رویداد تجاری-صنعتی به معرض دید بازرگانان و عموم مردم قرار داده شد. شرکت‌های ایساکو و تام ایران خودرو نیز با نمایش قطعات یدکی خودروها و نیز یک دستگاه ربات جوش CO۲ در این رویداد حضور دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied