شمانیوز
شما نیوز

سرشماری 350 قطعه پرنده مهاجرآبزی در تالاب‌های همدان

معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط‌ زیست استان همدان از سرشماری 350 قطعه پرنده از گونه‌های مهاجرآبزی در تالاب‌های استان خبر داد.

معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط‌ زیست استان همدان از سرشماری 350 قطعه پرنده از گونه‌های مهاجرآبزی در تالاب‌های استان خبر داد.

"سیدعادل عربی" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه همدان، با بیان اینکه سرشماری زمستانی پرندگان همدان همزمان با سایر کشورها از 11 دی تا 10 بهمن انجام گرفت، افزود: باتوجه به اینکه امسال بیشتر تالاب‌های استان یخ زده بودند بنابراین آمار پرندگان مهاجر نسبت به سال گذشته کاهش یافته است به طوری‌که گونه‌هایی همچون پلیکان و فلامینگو که سال‌های گذشته مشاهده می‌شدند امسال به علت یخ زدن تالاب‌ها حضور نداشتند.

وی از سرشماری 350 قطعه پرنده از گونه‌های مهاجرآبزی در تالاب‌های استان خبر داد و تصریح کرد: عمده این سرشماری‌ها از تالاب‌های شرین‌سو، آبشینه، سد اکباتان، سد کلان ملایر و تالاب آق‌گل صورت گرفته به طوریکه آمارها نشان می‌دهد تالاب آبشینه میزبان پرندگان بیشتری نسبت به تالاب‌های دیگر بوده است.

عربی با اشاره به اینکه گونه مرغابی سرسبز بیشترین گونه موجود در این تالاب بوده است، ادامه داد: گونه کنگر، انواع اگرت، انواع کبک و تلیله از جمله گونه‌های موجود در این تالاب‌ها بوده همچنین امسال هیچ گونه جدیدی از پرندگان در این تالاب‌ها یافت نشده است.

وی در خصوص نحوه سرشماری این پرندگان اظهار کرد: سرشماری به صورت مشاهده مستقیم به وسیله تلسکوپ و از طریق پرنده شناسان زبده انجام می‌شود.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied