شمانیوز
شما نیوز

صحبت‌های انتقادی مشاور فرهنگی سپاه

مراسم رونمایی از هفت عنوان کتاب تازه منتشر شده درحالی در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد که در این مراسم تاکید شد که "جامعه نباید دچار تحریف و فتنه 88 شود".

مراسم رونمایی از هفت عنوان کتاب تازه منتشر شده درحالی در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد که در این مراسم تاکید شد که "جامعه نباید دچار تحریف و فتنه 88 شود".

به گزارش خبرنگار "فرهنگ‌حماسه" ایسنا‌، در این مراسم که سردار محسن کاظمینی، فرمانده سپاه حضرت محمدرسول الله (ص) تهران بزرگ و جمعی از نمایندگان مجلس و شورای شهر حضور داشتند، حمیدرضا مقدم فر، مشاور فرماندهی کل سپاه در سخنانی گفت: انقلاب اسلامی متصل به انقلاب پیامبر است، برای همین می‌توان در راه آن به جبهه رفت و اگر در آنجا کشته شد، به مقام شهادت خواهیم رسید. این مساله نشانه عظمت انقلاب اسلامی است.

وی افزود: معمولا دوران سختی‌ها و رنج‌ها کشورها دورانی است که در آن افتخارات متجلی می‌شوند و هنرمندان نیز با شیرینی بسیار این سختی‌ها را قدم می‌زنند. امروز نیز ما با خطر تحریف دفاع مقدس و تحریف مکتب امام (ره) مواجه هستیم و این مساله جزو تهدیدها و آسیب‌هایی است که رسالت آنهایی که دوران دفاع مقدس را تبیین می‌کنند را زیاد می‌کند. چرا که این عزیزان می‌توانند علاوه بر جنبه‌های ترویجی فرهنگ دفاع مقدس، می‌توانند مانع تحریف آن شوند.

مقدم‌فر خاطرنشان کرد: روایتگری دفاع مقدس معجزه انقلاب اسلامی است و همین موضوع یکی دیگر از افتخارات انقلاب ما را تشکیل داده است. در حقیقت راویان دفاع مقدس و کسانی که معارف آن را زنده می‌کنند، جهاد کبیر دارند. از سوی دیگر آنهایی که جهاد اکبر و اصغر انجام می‌دهند نیز تقوا‌، پاکی‌ و صیانت نفس دارند.

مشاور فرهنگی فرماندهی کل سپاه در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به خطری که در عرصه فرهنگی و سیاسی وجود دارد توضیح داد: با جریانی مواجهیم که در عرصه سیاسی و فرهنگی ناشناختگی آن باعث بروز مشکلاتی برای نظام بوده است. آن هم خصوصیات جریان انقلابی است. ما از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز در عرصه سیاسی و فرهنگی کلاه سرمان رفته است. یک زمان طیف‌ها را به چپی و راستی تقسیم کردند. طیف چپی امروز نیز نگاهش به آمریکا است، بعد از آن روحانیتی و روحانیونی را مطرح کردند. از سوی دیگر افراطی‌ها و معتدل‌ها‌، تندروها و رادیکال‌ها را نیز در دسته‌بندی‌های خود عنوان کردند. همین باعث شد تا جامعه ما تا امروز مجازا معطل شود.

وی ادامه داد: مساله اصلی جریان انقلابی و ضدانقلابی است، اگر این جریان را به درستی معرفی می‌کردیم فتنه 88 رخ نمی‌داد. باید خصوصیات جریان انقلابی را بیان کنیم.

مشاور فرهنگی فرماندهی کل سپاه در ادامه سخنانش، نوک پیکان انتقادهایش را متوجه دفتر حفظ و نشر ‌آثار امام (ره) کرد و مدعی شد: متاسفانه امروز حتی دفتر حفظ و نشر ‌آثار امام خودش از تحریف‌کنندگان مکتب امام است و گاهی با سکوتش بر این جریان دامن می‌زند.

وی تاکید کرد: جریان انقلابی ملتزم به مکتب امام‌، ضد آمریکا و استکبار است. جریان انقلابی هم اصلاح‌طلب است و هم اصولگرا.

مقدم‌فر در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: اکنون جریان انقلابی باید پرچم دفاع از معارف دفاع مقدس را باید بردارد، کسانی که قلم دارند، باید دفاع کنند و جامعه نباید دچار تحریف و فتنه 88 شود. در حقیقت جریان 88؛‌ جریان فریب بود. ما باید از دفاع مقدس صد‌ها سال فیلم بسازیم و کتاب بنویسیم. یادم می‌آید اولین‌بار که به جبهه رفتم، همراه شهید حاج حسن تهرانی مقدم بودم که در آن زمان آبادان در محاصره بود. حاج حسن در آن موقع گفت: این صحنه‌ها باید ثبت شوند تا مردم با آنها زندگی و راه‌شان را پیدا کنند.

به گزارش ایسنا، در بخش دیگر این مراسم سردار ذوالقدر - جانشین سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ - خاطرنشان کرد: زمانی می‌گفتند که این انقلاب نباید صادر شود و در نظر داشتند دورش دیوار بکشنند. اما صدام به ایران حمله کرد و پس از آن انقلاب اسلامی ایران به حیاتش ادامه داد؛ به گونه‌ای که اکنون شاهد هستیم شاخ و برگ انقلاب اسلامی ایران در جهان ریشه دوانده است و بسیاری از مردم مسلمان کشورها و آزادگان جهان خواهان حکومت اسلامی هستند.

وی افزود: سپاه حضرت رسول (ص) از دوران دفاع مقدس تا کنون در بسیاری از صحنه‌ها پیشتاز بوده است. اکنون نیز در عرصه فرهنگی و چاپ کتاب پیشتاز است. امروز موسسه "27 بعثت" قرار است هفت عنوان کتاب را رونمایی کند که جزو اسناد افتخار ما هستند.

سردار ذوالقدر خاطرنشان کرد: تعدادی از کتاب‌های این موسسه به زبان‌های انگلیسی‌، فرانسوی و عربی ترجمه شده‌اند و در کشورهای عربی با اینکه تفاوت‌های فرهنگی میان‌مان است‌، مورد توجه فراوان قرار گرفته است.

وی افزود: جوانان ما نیازمند معارف دفاع مقدس هستند. زمانی عده‌ای می‌گفتند که دفاع مقدس تمام شده است، اما اکنون شاهدیم که جوانان ما در قالب مدافعان حرم در حالیکه فقط دو روز از ازدواج‌شان گذشته، به سوریه می‌روند یا یک هفته پس از شهادت مدافعی فرزندش متولد می‌شود. نسل جدید ظرفیت دریافت این معارف را دارد و باید روح آنها را سیراب کنیم.

به گزارش ایسنا‌، در بخش پایانی این مراسم از کتاب‌های «برفراز گلان»، «نوزده صفر چهار»، «از شوق پرکشیدن»، «نجوای شبانه هور»، «عمو ابراهیم»، «نیروی برادر احمد»‌ و «حبیب تولدی دیگر» رونمایی شد.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied