شمانیوز
شما نیوز

جایزه بین‌المللی ایثار و مقاومت راه‌اندازی شود

معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری گفت:همانگونه که جایزه صلح نوبل و جوایز بین‌المللی وجود دارد، هر سال می‌بایست یک جایزه بین‌المللی ایثار و مقاومت راه‌اندازی و اعطا شود و کسانی که در این مسیر خدمت کرده‌اند مورد تقدیر قرار گیرند.

معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری گفت:همانگونه که جایزه صلح نوبل و جوایز بین‌المللی وجود دارد، هر سال می‌بایست یک جایزه بین‌المللی ایثار و مقاومت راه‌اندازی و اعطا شود و کسانی که در این مسیر خدمت کرده‌اند مورد تقدیر قرار گیرند.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، آیت‌الله دکتر محسن قمی که در نشست اتاق فکر فرزندان شهدا در محل دبیرخانه شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت سخن می‌گفت،

با اشاره به اینکه شهدا مورد احترام همه بشریت هستند، افزود: گمشده امروز انسان‌ها اخلاق و معنویت است و باید با بهره‌گیری از ابزار هنر برای ترویج فرهنگی ایثار و شهادت کارهای تأثیرگذاری انجام شود و بهترین افراد برای انجام این مهم فرزندان شهدا هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با ابراز خشنودی از تشکیل شورای عالی فرهنگی ایثار و شهادت گفت: شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت گمشده‌ای بود که با تأسیس‌اش نوید امیدبخشی در ترویج فرهنگ اصیل اسلامی ایجاد کرد.

عضو هیأت نظارت و ارزیابی فرهنگی و علمی کشور با تشکر از ریاست جمهور، حجت‌الاسلام و المسلمین شهیدی و حجت الاسلام سیدمهدی فقیهی در راه‌اندازی، فعالیت مستمر و علمی در دبیرخانه شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت افزود:کار این شورا استمرار حضرت زهرا (س)، حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) است. افرادی که برای اولین بار نسبت به زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا اقدام کردند و این مهم ریشه در عمق فرهنگ اسلامی و دینی ما دارد.

دکتر محسن قمی، ناظر ارزیابی وضعیت فرهنگی کشور خطاب به فرزندان شهدا گفت: اگر از ارزش‌ها سوءاستفاده شود، استفاده بیش از حد از ارزش‌ها شود و صاحبان و متولیان ایثار و شهادت به ارزش‌ها پایبند نباشند باعث نخ نما شدن لرزش‌ها در جامعه و ارزش گریزی می‌شود که فرزندان معزز شهدا می‌بایست با خودسازی و اعتقاد قلبی به راه پرافتخار شهیدان، ادامه‌دهنده و ترویج کننده راه آنان باشند.

عضو شورای نمایندگان مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور افزود: در شرایطی که دانشمندان برجسته کشور ترور شدند، پیشرفت علمی ایران نشان داد که جوانان کشورمان در همان مسیر راه شهدا به دنبال کسب افتخار، عزت و اقتدار برای ایران اسلامی هستند.

عضو شورای انقلاب فرهنگی تصریح کرد: تجربه بشری نشان داده کشورهاییی که فرهنگ مقاومت و ایثار را زنده نگهداشتند باعث تداوم انقلاب‌شان شدند و کشورهایی که این کار را نکردند دچار خسران شدند.

آیت‌الله قمی با اشاره به تجربه کشورهایی چون افغانستان و بوسنی و هرزگوبین گفت: نخبگان این کشورها در تداوم فرهنگ مقاومت اقدامی نکردند و متأسفانه اهداف شهدا در این کشورها پیگیری نشد.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به دیدارهای مقام معظم رهبری با خانواده‌های شهدا و ایثارگران گفت: در اجلاس اخیر، مقام معظم رهبری چند روز با مقامات بلند پایه کشورهای مختلف دیدار داشتند و بعد به منزل خانواده شهید مشرف شدند و فرمودند: این چند روز ملاقات‌ها روحمان را کسل کرد.

آیت‌الله قمی گفت: حضرت آقا در این دیدار با اشاره به اینکه ملاقات با خانواده شهدا باعث افتخار ماست تصریح کردند ما نیاز داریم که به دیدار خانواده شهدا برویم و بیاییم خدمت خانواده شهدا تا روحمان را زنده کند.

معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری در درخواست فرزندان شهدا که خواستار ابلاغ سلام ایشان به مقام معظم رهبری بودند، گفت: بنده این اختیار را دارم که در جمع مومنین سلام حضرت آقا را برسانیم و نیابتا از طرف ایشان به شما عزیزان سلام می‌نمایم.

آیت‌الله قمی در پایان در جهت زنده نگهداشتن یاد شهیدان خواستار پخش وصیت‌نامه شهدا قبل از اخبار، تهیه فیلم مستند از زندگی مادران و پدران شهدا و ایجاد واحد درسی فرهنگ ایثار و مقاومت در دانشگاه‌ها شد.

در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام سیدمهدی فقیهی معاون شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت ضمن ابلاغ سلام حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی دبیر شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت به فرزندان شهدا، شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت را تنها شورای عالی مصوب مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: با ایجاد شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت قانون جامع خدمت‌رسانی به ایثارگران از نظر کمی صددرصد اجرایی شد.

وی با اشاره به نقش مهم شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت در اجرایی شدن ابلاغ 12 ماده‌ای مقام معظم رهبری در سیاست‌های کلی ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار و شهادت گفت:‌ فرزندان معزز شهدا صاحبان اصلی این شورا هستند و در این اتاق فکر از نظرات ایشان در جهت سیاست‌گذاری در این حوزه بهره‌مند می‌شویم.

در نشست اتاق فکر فرزندان شهدا در دبیرخانه شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت تعدادی از فرزندان معزز شهدا از جمله فرزندان شهید صیاد شیرازی، شهید شیرودی، شهید بابایی، شهید بروجردی، شهید آبشناسان، شهید کشوری و... حضور داشتند.

اتاق فکر فرزندان شهدا، جانبازان، آزادگان و شورای اطلاع‌رسانی، فیلم و سینما،‌هنر، پژوهش، هماهنگی و نظارت، استان‌ها و نیروهای مسلح در راستای تولید محتوا در جهت مصوبات شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت به ریاست رئیس جمهور فعالیت می‌نمایند.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied