شمانیوز
شما نیوز

استان قم بیش از 5000 شهید را تقدیم انقلاب کرده است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم گفت:فرهنگ ایثار و شهادت در راه اسلام از دستاوردهای با ارزش انقلاب اسلامی است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم گفت:فرهنگ ایثار و شهادت در راه اسلام از دستاوردهای با ارزش انقلاب اسلامی است.

سیدجواد هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم،با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت:انقلاب اسلامی دستاوردهای ارزشمندی به همراه داشت که فرهنگ ایثار و شهادت در راه اسلام از جمله دستاوردهای با ارزش انقلاب اسلامی است.

وی اظهار کرد:انقلاب اسلامی منجر به بیداری فراگیری اسلامی شده است در واقع بیداری اسلامی که واقعا حرف اول را در پیروزی بر استکبار جهانی می‌زند نشأت گرفته از انقلاب اسلامی است و در این عرصه باید گفتمان انقلاب اسلامی در جهان گسترش یابد.

وی افزود:ملت ایران با انقلاب خود ثابت کردند که زیر بار ذلت نمی‌روند و استقلال آزادی و جمهوری اسلامی را می‌خواهند به همین سبب در راه رسیدن به این آرمان بزرگ، از خون خود گذشتند و همین گامی مهم در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بود و مردم برای یک فرهنگ در حمایت از ولی فقیه به صحنه آمدند.

هاشمی خاطرنشان کرد:امام خمینی (ره) پس از ورود به کشور، بلافاصله به گلزارهای شهدا می‌روند و این نشان دهنده جایگاه والای شهادت در پیروزی انقلاب اسلامی است در این زمینه تا هنگامی که این ملت با فرهنگ ایثار و شهادت عجین هستند دشمن در همه توطئه‌های خود شکست می‌خورد.

وی بیان کرد:وقتی انقلاب اسلامی به پیروزی رسید دشمن برای نابودی انقلاب و از بین بردن فرهنگ ایثار و شهادت به توطئه‎های مختلفی دست زد و امروز نیز از طریق فرهنگی وارد جنگی دیگر شده و به گفته رهبری غارتگری و ناتوی فرهنگی از سوی دشمن ارزش‎های ما را تهدید می‌کند و راه مقابله با جنگ نرم، بصیرت‌افزایی است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم با اشاره به حضور مردم قم در صحنه‎های انقلابی نیز گفت: استان قم بیش از 5000 شهید را تقدیم انقلاب و ولایت و اسلام ناب محمدی کرده است.

هاشمی گفت:این حضور از سال 42 به طور جدی نمایان شد که تظاهرات مردمی از خیابان آذر و حرکت کفن‌پوشان در حمایت از امام آغاز شد همچنین قبل از پیروزی انقلاب مردم قم عزیزانی را در زندان‌های ستمشاهی از دست دادند.

وی خاطرنشان کرد:ما در قم 96 شهید انقلاب داریم که بیشتر آنها طلبه‎های شهید در فیضیه بودند همچنین خون مردم قم در تظاهرات مردمی در چهار مردان و شهدا بر زمین ریخته شد.

وی اظهار کرد: ما پیوندی بین 22 بهمن تا 22 اسفند داریم که 22 بهمن روز میثاق با ولایت و 22 اسفند روز شهید و میقات با شهدا است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم در پایان گفت:مردم انقلابی ما در راهپیمایی 22 بهمن با حضور با نشاط خود مشتی محکم بر دهان آمریکا و اسرائیل و همه دشمنان اسلامی خواهند زد.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied