شمانیوز
شما نیوز

شورای امنیت درباره کره‌شمالی جلسه اضطراری برگزار کرد

شورای امنیت سازمان ملل متحد در پی آزمایش موشکی اخیر کره شمالی جلسه‌ای اضطراری تشکیل داد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد در پی آزمایش موشکی اخیر کره شمالی جلسه‌ای اضطراری تشکیل داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، رفائل رامیرز، نماینده ونزوئلا در سازمان ملل متحد و رییس دوره‌ای شورای امنیت این سازمان پیش از برگزاری این نشست اعلام کرد که انتظار دارد شورای امنیت اقدام اخیر کره شمالی را به عنوان تعرضی به قطعنامه‌های این سازمان محکوم کند.

وی به خبرنگاران گفت که احتمال دارد درباره اعمال دور جدیدی از تحریم ها علیه کره شمالی طی روزهای آتی تصمیم گیری شود.

پس از برگزاری این نشست نیز رامیرز گفت که شورای امنیت اقدام اخیر کره‌شمالی را به شدت محکوم می‌کند و آن را بر خلاف قطعنامه‌های 1718 (2006), 1874 (2009), 2087 (2013), 2094 (2013) می‌داند.

همچنین پیتر ویلسون، از دیپلمات های انگلیسی مستقر در مقر سازمان ملل متحد گفت: اگر من به جای مقام های ارشد چینی بودم، از اتفاقی که اخیرا در کره شمالی افتاده بسیار عصبانی می شدم.

موتوهیده یوشیکاوا، سفیر ژاپن در سازمان ملل نیز در آستانه این نشست گفت که آزمایش موشکی اخیر کره شمالی تهدیدی علیه جان بسیاری از مردم به شمار می رود.

وی تصریح کرد: چین خواهان مذاکره بیشتر است اما آنچه اکنون مورد نیاز است اعمال فشار و تصویب هر چه سریعتر تحریم‌های جدی علیه پیونگ‌یانگ است.

در همین حال خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که انگلیس، فرانسه و اوکراین نیز خواهان تصویب تحریم‌های جدید علیه کره شمالی شدند.

از سوی دیگر روسیه نیز به انتقاد از اقدام اخیر کره شمالی پرداخته و اعلام کرد که پیونگ‌یانگ بار دیگر نشان داد که نسبت به قوانین بین المللی بی‌تفاوت است.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied