شمانیوز
شما نیوز

لزوم معرفی دقیق دفاع‌مقدس در خارج از کشور

جنبه‌های اخلاقی و حماسه‌ای دفاع مقدس بسیار ارزنده است و کارکرد موزه دفاع مقدس با بیش از 3500 داده اطلاعاتی ارائه همین رویکرد اخلاقی است.

جنبه‌های اخلاقی و حماسه‌ای دفاع مقدس بسیار ارزنده است و کارکرد موزه دفاع مقدس با بیش از 3500 داده اطلاعاتی ارائه همین رویکرد اخلاقی است.

به گزارش ایسنا، سردار جواد خضرایی مشاور شهردار تهران و مدی عامل موزه دفاع مقدس در جلسه‌ای که با حضور دکتر خامه‌یار معاون بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و جمعی از رایزن‌های فرهنگی در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد با بیان مطلب فوق افزود: ما در موزه دفاع مقدس تنها به بیان بخش تاکتیکی و تاریخی آنچه که بر ملت ما در طول جنگ تحمیلی گذشت اکتفا نمی‌کنیم بلکه بیان و ارائه جنبه‌های حماسی و اخلاقی دفاع مقدس را هدف اصلی خود می‌دانیم.

وی گفت : آنچه موجب شد در کشور ما جنگ به نام دفاع مقدس نامیده شود ناشی از مقاومت مردم بزرگ ایران در مقابل تجاوز دشمن بعثی و همچنین بروز رفتارهای ارزشمند اخلاقی در میان رزمندگان بود.ما علاوه بر ارائه مناسب و دقیق دفاع‌مقدس در داخل کشور باید دفاع مقدس را به خوبی در دیگر کشورها معرفی کنیم که این امر یاری شما عزیزان را می‌طلبد.

مشاور شهردار تهران خاطرنشان کرد: موزه دفاع مقدس علیرغم فعالیت چهار ساله توانسته است مجموعه‌ای خوب از اطلاعات دفاع مقدس را گردآوری کند که از آن جمله می‌توان به کتابخانه تخصصی شهید سوداگر به عنوان جامع‌ترین کتابخانه دفاع مقدس و ایجاد بزرگترین بانک اطلاعاتی دفاع مقدس اعم از فیلم،صوت عکس و سند اشاره کرد.

وی اظهار کرد:تشکیل شورای ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت با حضور شخصیت‌های فرهنگی و نظامی در باغ موزه دفاع مقدس با هدف ارائه رفتار و برنامه‌های

اخلاقی و ترویجی دفاع مقدس بین مردم از دیگر فعالیت‌های موزه دفاع مقدس در زمینه ترویج اخلاق و الهامات دفاع مقدس است .

سردار خضرایی با اشاره به فعالیت‌های شورای ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت گفت: در طی دو سال و نیم گذشته این شورا توانسته است با حضور استادان دانشگاه و فعالان دفاع مقدس 61 عنوان پیشنهاد کارفرما تهیه و برای آنها طرح تحقیقاتی تنظیم کند تا در سال آینده کار تحقیقاتی آنها آغاز شده و بتوانیم به نظام نامه و شیوه‌نامه‌ای برای ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت در سطح جامعه برسیم .

در ادامه، رایزن‌های فرهنگی از تالارهای موزه دفاع مقدس بازدید کردند.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied