شمانیوز
شما نیوز

کارشناس هندبال: شانسی برای صعود به ریو نداریم مگر با معجزه

کارشناس هندبال ایران گفت: در مقابل حریفان در تورنمنت انتخابی المپیک که از نظر فنی، بازیکن و مربی از ما بالاتر هستند، شانس خیلی کمی برای صعود داریم، مگر معجزه‌ای رخ دهد.

کارشناس هندبال ایران گفت: در مقابل حریفان در تورنمنت انتخابی المپیک که از نظر فنی، بازیکن و مربی از ما بالاتر هستند، شانس خیلی کمی برای صعود داریم، مگر معجزه‌ای رخ دهد.

محسن اخگر در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظها‌ر کرد: اگر عاقلانه فکر کنیم تیم ‌ملی ایران برای صعود و کسب سهمیه المپیک در مقابل حریفانش سوئد، اسپانیا و اسلوونی که هم از نظر فنی و تجربه و هم از لحاظ بازیکن و مربی از ایرانی‌ها برتر هستند، شانس کمی دارد.

وی ا‌ضافه‌ کرد‌: من معتقدم هندبال ایران باید در این تورنمنت انتخابی شرکت کند و هم خود را در مسابقات اثبات کند و هم تجربه‌ای بزرگ برای آینده خود کسب کند و با تیم‌های بزرگ دنیا روبرو شود. شرکت در این مسابقات برای آینده هندبال مفید است و ما باید با این تفکرات به مصاف این تیم‌ها برویم.

اخگر با بیان این که هندبال ایران پتانسیل‌ بالایی دارد و در اوج است، ا‌دا‌مه‌ داد: هندبال ایران طی پنج - شش سال گذشته راه خوبی را طی کرد و می‌توانست نتایج خوبی بگیرد. خصوصا در حال‌ حاضر که تمام تیم‌های آسیایی به جز قطر که یک سر و گردن از ما بالاتر است، به ضعیف‌ترین دوران تیمی خود رسیده‌اند و در حال جوانگرایی تیم‌هایشان هستند، تیم ‌ملی ما می‌توانست چندین سال در آسیا بدرخشد.

وی اختلافات جامعه هندبال ایران را بد موقع و بدون سیاست دانست و گفت: تیمی که در مسابقات انتخابی المپیک نتیجه‌ گرفته بود و خیلی راحت و خوب با هم کار می‌کرد‌ند نباید با اختلافات بد موقع و بدون سیاست روبرو می‌شد و به خاطر خطای چند بازیکن، به اختلافات دامن زده می‌شد که اگر این اختلافات نبود، با یک روال عادی‌تر و راحت‌تر صعود می کردیم. جامعه هندبال باید دست به دست هم دهند تا این اختلافات برچیده شود. امیدوارم با کنار گذاشتن اختلافات توسط فدراسیون به این نقطه برسیم و باز هم در آسیا در سطح بالا حرف برای گفتن داشته باشیم.

اخگر نظارت پایین فدراسیون و برنامه‌ریزی و رفتار سرمربی را از عوامل بروز اختلافات دانست و بیان داشت: فدراسیون به عنوان بانی و سکاندار هندبال باید محکم‌تر و عاقلانه‌تر در مواجهه با برخوردهای احساسی اقدام می‌کرد و مانع بروز بیشتر اختلافات می‌شد.

کارشناس هندبال خاطرنشان کرد: فدراسیون بعد از انتخاب سرمربی، تابع سرمربی می‌شود و سرمربی است که برای فدراسیون برنامه‌ریزی می‌کند. من معتقدم باید کارگروهی تشکیل شود و این کارگروه مسئول عملکرد مربی و برنامه‌های فنی تیم شود و بر اردوی تیم ملی و برنامه‌های تدارکاتی نظارت داشته باشد و تصمیم‌گیری کند. ما مهره‌های مهمی از لحاظ تجربی داریم که می‌توانند در این کارگروه نظارت خوبی داشته باشند و به تیم ملی کمک کنند تا تیم ملی هندبال موفق شود.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied