شمانیوز
شما نیوز

جلسه کمیسیون کشوری کاشت حلزون شنوایی برگزار شد

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): جلسه کمیته علمی کمیسیون کشوری کاشت حلزون شنوایی وزارت بهداشت، در محل تالار مناقصات هیئت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

در این جلسه که با حضور ریاست شورای عالی پزشکی وزارت بهداشت برگزار شد، مراکز فعال کاشت حلزون و همچنین الزامات و شرایط لازم برای راه اندازی مراکز جدید کاشت حلزون مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کاشت حلزون نوعی درمان برای افراد با کم شنوایی شدید تا عمیق بوده و به شکل موثری برای کودکان و بزرگسالان کم شنوا قابل استفاده است.

حلزون گوش، اصوات را به پالس های الکتریکی رمزگردانی شده تبدیل می کند، و عصب شنوایی را تحریک کرده و مغز آنها را به صوت تفسیر می کند.

سالانه حدود ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ کودک مبتلا به کم شنوایی یا ناشنوایی مادرزادی در کشور متولد می­ شوند که بر اساس آخرین آمارها و برآوردهای دریافتی از مراکز کاشت حلزون سراسر کشور، از این تعداد حدود ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ مورد با انجام عمل کاشت حلزون از نعمت شنوایی برخوردار می ­شوند.

در حال حاضر، انجام هر عمل کاشت حلزون شنوایی ۴۹۳ میلیون ریال (معادل ۴۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان) هزینه دارد که مشتمل بر هزینه خرید پروتز شنوایی، هزینه هتلینگ بیمارستانی، هزینه تیم جراحی وهزینه برگزاری ۱۰۰ جلسه گفتار درمانی و بازتوانی شنوایی است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied